Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Visning af foto på DVD afspiller
Fra : Martin Schultz

Dato : 23-08-05 11:40

Hejsa

Jeg har en del foto som jeg gerne vil kunne have folk til at afspille på
deres DVD afspillere når jeg brænder dem på en CD eller DVD.

Det virker fint hvis afspilleren er JPEG kompatibel men findes der nogen
mulighed for at jeg kan lave et "slideshow" der kan vises på alle
afspillere? Fx. ved at konvertere den til videoCD.

Mvh
Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : hansen

Dato : 23-08-05 12:11

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed for at jeg kan lave et "slideshow" der kan vises på alle
> afspillere? Fx. ved at konvertere den til videoCD.

Nero 5 og Nero 6 (og snesevis af andre programmer)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-08-05 12:20

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message
> [...]
> mulighed for at jeg kan lave et "slideshow" der kan vises på alle
> afspillere? Fx. ved at konvertere den til videoCD.

Ja i Nero laver du en video-cd og så lægger du filerne ind på cd'en så
konverterer nero filerne til *.dat filer og det kan afspilleren afspille
hvis den kan afspille video-cd. Det er jo heller ikke alle DVD-afspillere
der kan afspille VCD.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-08-05 12:24

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-05 12:55

Martin Schultz wrote:

> [...]
> nogen mulighed for at jeg kan lave et "slideshow" der kan vises på
> alle afspillere? Fx. ved at konvertere den til videoCD.

Yeps - jeg kan anbefale Proshow, der bl.a. kan lige nøjagtigt det, du gerne
vil. Og i øvrigt er drønsjov at lege med. Og - hvad der jo ikke er
uvæsentligt - er rørende billigt.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : JK

Dato : 25-08-05 13:39

On 23 Aug 2005 10:40:27 GMT, Martin Schultz
> [...]

>mulighed for at jeg kan lave et "slideshow" der kan vises på alle
>afspillere? Fx. ved at konvertere den til videoCD.

Skal så lige gøre opmærksom på, at du kan forvente øgede kvalitetskrav
efterhånden som folk får LCD TV med noget lignende 768x1366 pixels.

Det er vel bekendt, at dette giver ret flotte billeder, når man
forbinder en computer hertil.

Hvis fjernsyn og dvd-afspiller har hdmi stik, så vil en lignende
opløsning kunne opnås, idet der automatisk skaleres til den ene af de
2 HDTV formater: 720p eller 1080i

Så få en dvd-afspiller/optager med hdmi !

Det bedste må derfor være at brænde billederne som jpg, for
opløsningen vil automatisk følge med, når HDTV bruges. VCD er derimod
låst.

mvh

John