Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lige nogle billeder fra i går - kritik vel~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-05 22:02

Claus og jeg ville ud og tage billeder i går, og på baggrund af en
masse lovede aktiviteter etc, så tog vi ud til Nordisk pilefletnings-
festival.

Det var lidt skuffende med aktiviteter, og som man kan se, så er
alle de billeder jeg synes var brugbare taget med mit 300mm objektiv.
Ihvertfald halvdelen da vi sad på en bænk og slappede af i skyggen.

Billederne er her:
http://povlhp.spymac.com/20050820/

Povl

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-05 22:05

In article <slrndghqu2.16o.povlhp@ip102.home.terminal.dk>, Povl H. Pedersen wrote:
> Billederne er her:
> http://povlhp.spymac.com/20050820/

Ja, jeg er selv lidt skuffede over hvor ringe de blev ved konvertering til
8-bit sRGB :( Alt for grynede. Må prøve en anden algoritme næste gang.

Fra : emj

Dato : 21-08-05 22:27

Povl H. Pedersen skrev:

>Ja, jeg er selv lidt skuffede over hvor ringe de blev ved konvertering til
>8-bit sRGB :( Alt for grynede. Må prøve en anden algoritme næste gang.

Du har da brugt 24 bit filer og de er ikke specielt grynede.
Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-05 22:47

In article <5cshg1linbmupv9v3oun88nvqido0k2hkc@4ax.com>, emj wrote:

> Du har da brugt 24 bit filer og de er ikke specielt grynede.

På min fladskærm er de ret grynede. CRT'en er OK. Billederne er
8-bit pr pixel i modsætning til 16-bit per pixel.

Fra : emj

Dato : 22-08-05 01:54

Povl H. Pedersen skrev:

>På min fladskærm er de ret grynede. CRT'en er OK. Billederne er
>8-bit pr pixel i modsætning til 16-bit per pixel.

Det jeg hentede var 24 bit/16 mill farver.
Hilsen emj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-08-05 06:27

In article <og8ig1500q4so5dc1umu05euie4tgq5p7r@4ax.com>, emj wrote:

> Det jeg hentede var 24 bit/16 mill farver.

Den fangede jeg. Men os der skyder i RAW taler om 8/16 bit, som
i din verden er 24/48 bit.

Fra : emj

Dato : 22-08-05 10:40

Povl H. Pedersen skrev:

>Den fangede jeg. Men os der skyder i RAW taler om 8/16 bit, som
>i din verden er 24/48 bit.

Hvad kender du til min Verden?
Jeg skyder da også i RAW 16bit, men det får jeg altså ikke en 8 bit
JPG-fil ud af i RGB, men en 24 bit

Hilsen emj

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-08-05 11:01

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skyder da også i RAW 16bit, men det får jeg altså ikke en 8 bit
> JPG-fil ud af i RGB, men en 24 bit

Så snakker du et lidt andet sprog end de fleste. Normalt omtaler man
farvedybden pr. kanal - ikke summen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : emj

Dato : 22-08-05 11:51

Jens Bruun skrev:

>Så snakker du et lidt andet sprog end de fleste.
>Normalt omtaler man farvedybden pr. kanal - ikke summen.

Jamen det må jeg så finde mig i
Hilsen emj

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-08-05 22:14

Povl H. Pedersen wrote:

> Billederne er her:
> http://povlhp.spymac.com/20050820/

Hmm... det mindst ringe er "Image 3 of 8", og det er langt fra godt
nok, personen burde være placeret mere til højre, så man evt. så
begge hendes hænder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-05 22:34

In article <4308EEAE.6060904@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... det mindst ringe er "Image 3 of 8", og det er langt fra godt
> nok, personen burde være placeret mere til højre, så man evt. så
> begge hendes hænder...

Med 300mm var jeg desværre så tæt på jeg ikke havde mere at give af,
men det var værd at tage med da du jo siger det er det bedste af dem :)
Jeg er klar over der mangler lidt i siden.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 23:10

> [...]
> alle de billeder jeg synes var brugbare taget med mit 300mm objektiv.
> Ihvertfald halvdelen da vi sad på en bænk og slappede af i skyggen.

Hej Povl

Ja det var lidt skuffende, når det gælder pileflet. Men du fik da nogle fine
personbilleder. Jeg synes især godt om nr. 1, 4 og 6. Sjov idé med
solbrillerne. Jeg lægger mine ud i morgen. Det er for sent til at jeg kan
hitte ud af noget fornuftigt lige nu... I næste weekend er der
middelalderfestival i Horsens... Der sker der i hvert fald noget, men
forvent ikke at du kan sortere baggrunden fra... Der er MANGE mennesker...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 22-08-05 17:20

HEj Povl

On 21 Aug 2005 21:01:54 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Det var lidt skuffende med aktiviteter, og som man kan se, så er
>alle de billeder jeg synes var brugbare taget med mit 300mm objektiv.
>Ihvertfald halvdelen da vi sad på en bænk og slappede af i skyggen.

Jeg syntes nu du har lykkets ganske godt med dine billeder fra
pileflättningen.

Solbrillerne er fine og nummer 2 samt nummer 5 (med den trätte dreng)
syntes jeg også er väldigt fine.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige