Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beruset Edderkop ?
Fra : John T.

Dato : 21-08-05 12:35

Gud ved hvor meget den fanger i det spind ?
John

Fra : Jakob

Dato : 21-08-05 14:29

In article <430866d3$0$68392$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
kispus@despammed.com says...
> Gud ved hvor meget den fanger i det spind ?
> John

Den er da vist ikke ene om at være beruset ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 14:41

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> In article <430866d3$0$68392$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> kispus@despammed.com says...
>
> Den er da vist ikke ene om at være beruset ;0)

> [...]

Jammen så god bedring Jakob !!!

John

Fra : Jakob

Dato : 21-08-05 16:41

In article <43088538$0$68349$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
kispus@despammed.com says...

> Jammen så god bedring Jakob !!!
>
> John

Min kommentar skyldtes alene at jeg ikke kan se noget billede !! Det her
newslink funger ikke her.

Hvad med bare at leveret et weblink istedet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 16:52

> [...]
> newslink funger ikke her.
>
> Hvad med bare at leveret et weblink istedet :0)

Enig. Jeg kan heller ikke se billeder på news... Træls!

Mvh. Claus Petersen

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 17:53

> Enig. Jeg kan heller ikke se billeder på news... Træls!
>
> Mvh. Claus Petersen

Hej Claus.
NU fik jeg taget mig sammen og har tilmeldt mig "Fotokritik"
så billedet skulle være her.
Kameraet er såmænd bare et HP 735/ 3.2 Pix
men det er også store krav at stille til et kamera
i den prisklasse, gav 400,- her i NG
John
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=173225

Fra : emj

Dato : 21-08-05 17:58

Jakob skrev:

>In article <43088538$0$68349$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
>kispus@despammed.com says...
>>
>Min kommentar skyldtes alene at jeg ikke kan se noget billede !! Det her
>newslink funger ikke her.

Så hent dine news hos din internetudbyder i stedet for hos Sunsuite
Sunsite har jo ikke binære newsgrupper og det skal vi vel trods alt
ikke tage hensyn til her.

Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-08-05 18:10

emj skrev:

>Så hent dine news hos din internetudbyder i stedet for hos Sunsuite
>Sunsite har jo ikke binære newsgrupper og det skal vi vel trods alt
>ikke tage hensyn til her.

Der er ganske mange i gruppen der enten ikke lige kan modtage binære
eller ikke abonnerer på dem. Det henstilles jævnligt at der i stedet
bruges en http-url. Ligesom (næsten?) alle udbydere stiller en
newsserver til rådighed stiller de også en web-side til rådighed.

Selv ser jeg aldrig billeder der lægges op i binære nyhedsgrupper. Jeg
orker ikke det uoverskuelige rod og benytter normalt en news-server
der ikke har dem.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 21-08-05 20:54

Peter Loumann skrev:

>Selv ser jeg aldrig billeder der lægges op i binære nyhedsgrupper. Jeg
>orker ikke det uoverskuelige rod

Når folk lægger et link til dk. binaer, så skal man være usædvanlig
doven for ikke at orke et klik på det
Hilsen emj

Fra : Jakob

Dato : 21-08-05 20:59

In article <1smhg1hauqgl8tfg5g161rdupbkbn75qki@4ax.com>,
emjnospam@stofanet.dk says...

> Når folk lægger et link til dk. binaer, så skal man være usædvanlig
> doven for ikke at orke et klik på det

Ikke desto mindre er det end kendsgerning at de fleste ikke gider at
bøvle med det.

Der plejer at være rimelig konsensus om det fornuftige i at brugere i
denne gruppe smider deres billeder på web hvis de ønsker kommentarer.

Man kan da også bare holde stejlt på at det gider man da ikke, for det
her er jo news og det er man da ikke forpligtet til og bla bla bla, men
så får man nok ikke så megen respons.

Man skal nok lige overveje hvorfor man poster her, det er jo ikke for de
andres skyld men generelt for ens egen..
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 21:16

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Når folk lægger et link til dk. binaer, så skal man være usædvanlig
> doven for ikke at orke et klik på det
> Hilsen emj

Eller man har forsøgt mange gange, men bliver ved med at få at vide, at det
ikke kan lade sig gøre, fordi man ikke har adgang til det. Ikke noget med
dovenskab her - bare praktisk umuligt.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-08-05 21:37

emj skrev:

> Når folk lægger et link til dk. binaer, så skal man være usædvanlig
> doven for ikke at orke et klik på det
> Hilsen emj

Tror ikke der er tale om at orke at klikke, men nærmere om man vil/kan
abbonere på det rod af store filer.
Omvendt kunne man jo sige, at den der vil have billedet ud, må gøre det
så nemt som muligt for målgruppen at se det.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 18:13

> Så hent dine news hos din internetudbyder i stedet for hos Sunsuite
> Sunsite har jo ikke binære newsgrupper og det skal vi vel trods alt
> ikke tage hensyn til her.
>
> Hilsen emj

Min udbyder hedder Bolignet-aarhus, og de har ikke andet end Sunsite!

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jakob

Dato : 21-08-05 18:32

In article <udchg1hg1at90b297ufbqufa629rv9sogv@4ax.com>,
emjnospam@stofanet.dk says...

> Så hent dine news hos din internetudbyder i stedet for hos Sunsuite
> Sunsite har jo ikke binære newsgrupper og det skal vi vel trods alt
> ikke tage hensyn til her.

Og hvorfor så ikke det ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : emj

Dato : 21-08-05 15:42

John T. skrev:

>Gud ved hvor meget den fanger i det spind ?
>John

Hvorfor tror du, at vi ikke falder i svime over det billede?
Hvorfor har du brugt "Night Scene"?
Hvorfor har du brugt bliz?
Hvorfor prøver du ikke læse manualen?

Hilsen emj

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 17:39

> Hvorfor tror du, at vi ikke falder i svime over det billede?
Du skal da ikke "svime" der er vel også plads til amatører
med billige kameraer.

> Hvorfor har du brugt "Night Scene"?
Prøvede de forskellige indstillinger.

> Hvorfor har du brugt bliz?
Igen et forsøg, da blitz kan bløde op selv i sol
og dette blev det bedste.

> Hvorfor prøver du ikke læse manualen?
Der står ikke noget om edderkopper
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 19:04

Der er i dag kommet et billede til Fotokritik.dk af "en edderkop
der spinder", taget af Charlotte Gøtz.
Billedet er så utrolig lig det jeg har taget og sendt ind i dag,
jeg måtte åbne begge billeder og side om side se forskellen,
simpelthen utroligt !!
Jeg troede først at teknikken svigtede vedr. fotografens navn

Her er så mellem Kaj og Bøje :
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=173259

Hilsen John

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-08-05 22:52

John T. wrote:

> Gud ved hvor meget den fanger i det spind ?
> John

Hmm... jeg synes det er noget talentløst knipseri, hverken mere
eller mindre...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John T.

Dato : 21-08-05 23:56

> Hmm... jeg synes det er noget talentløst knipseri, hverken mere eller
> mindre...

Næ, du er da bedre end os alle sammen, men jeg kunne sikkert
lev. noget meget bedre hvis jeg kunne investere adskillige tusinde,
men jeg har kun givet 400,- for mit kamera
Jeg har ikke fået det indtryk at denne gruppe kun er for prof.
(troede egentlig ikke at man måtte reklamere for sin forretning
i denne gruppe)
Instamatic folket må vel også være her.
Hilsen John

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-05 04:49

John T. skrev:
> [...]
> Jeg har ikke fået det indtryk at denne gruppe kun er for prof.
> (troede egentlig ikke at man måtte reklamere for sin forretning

Ups - spis lige brød til....
Hvad dit kamera har kostet er irrelevant med mindre det er en del af et
forsøg. Du frem lægger et billede til kritk - og får det. Kan du ikke
tåle det, skal du ikke fremlægge.
Signaturen er fri så længe den overholder normen, så i den kan man
reklamere som man vil.
Naturligvis må Instamatic-folket være her, Har nogen sagt andet?
Du er tilsyneladende ny her på gruppen. Ellers ville du kende NREs måde,
vide at signaturen er fri - og ikke mindst stikke en pind i jorden før
du brokker dig.

Fra : John T.

Dato : 22-08-05 08:13

> [...]
> brokker dig.
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Hej Ole.
Jeg brokker mig skam ikke og kan sagtens tåle kritik, men at skrive:
Sådan en sætning har intet med seriøs kritik at gøre.
Jeg skrev netop prisen på kameraet for at man så kunne forstå,
at jeg har begrænsede muligheder til at styre bl.a. blænde/tid m.m.

Skulle jeg kalde dine slørede billeder for "talentløs knipseri" bare fordi
JEG ikke bryder mig om dine slørede billeder ? Nej det kunne jeg ikke
drømme om, jeg vil hellere undlade at kommentere dem.
(Hver sin smag)
Jo, jeg er da rimelig ny i denne gruppe, men jeg er ikke nybegynder
vedr. fotografering, havde for 30 år siden Pressekort og har haft
adskillige billeder i pressen og div. medier, men dengang hed det
Nikon F med motor og div. objektiver og eget mørkekammer.
Jeg har for øvrigt lige haft et billede på DMI's side, finder det frem
og lægger det i næste tråd.
Ha´ en go´ dag !
Hilsen John

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-05 08:25

John T. skrev:

> [...]
> Jeg skrev netop prisen på kameraet for at man så kunne forstå,
> at jeg har begrænsede muligheder til at styre bl.a. blænde/tid m.m.

Jeg ved ikke hvad seriøs kritik er - det er vel blot at angive hvad man
mener og hvorfor ? Og i NREs tilfælde mangler blot hvorfor. At han så
kunne udtrykke sig mere hensigtsmæssigt er en anden sag. Det har "man" i
årevis prøvet at ændre på, men uden held.

> [...]
> JEG ikke bryder mig om dine slørede billeder ? Nej det kunne jeg ikke
> drømme om, jeg vil hellere undlade at kommentere dem.

Du må kalde dem hvad du vil - jeg er efterhånden hærdet
Men jeg ville gerne vide hvorfor du sagde hvad du måtte sige.

Ja, den med at undlade at kommentere er jeg lidt lunken på - afh. a.
omstændighederne kan det jo være en sønderlemmende kritik ikke at
kommentere, men det kan også være hensynsfuldhed.

You too

Fra : John T.

Dato : 22-08-05 08:48

> Men jeg ville gerne vide hvorfor du sagde hvad du måtte sige.
Den forstod jeg ikke !

> [...]
> omstændighederne kan det jo være en sønderlemmende kritik ikke at
> kommentere, men det kan også være hensynsfuldhed.

Netop, og i stedet tænke:
Hvad har han brugt af værktøj, hvad med beskæring, det er ikke kun
den tekniske kvallitet det drejer sig om.
Hilsen John

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-08-05 09:07

John T. skrev:
> [...]
Jo, hvorfor man mener det man siger, hvorfor er det eks. et talentløs
knipseri

Fra : John T.

Dato : 22-08-05 09:40

> Jo, hvorfor man mener det man siger, hvorfor er det eks. et talentløs
> knipseri
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Jeg forstår heller ikke dette ordvalg, for hvis f.ek. Niels mener
at man kan tage fantastiske billeder med et billigt kamera,
ja så forstår jeg ikke at han bruger så mange penge på udstyr,
hvis mindre kan gøre det samme.
Niels bruger ordet knipseri som nedsættende, men man har
nu altid brugt ordet som: At knipse et billede. Så det er der skam
ikke noget nedsættende i.
Det har nu altid være sådan at pris og kvallitet følges ad og at
man skal kravle før man kan gå.
Og jeg har altså valgt at kravle med et billigt kamera først,
og bliver jeg så mere fanget af digi-foto så bliver det et SLR
næste gang.
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 22-08-05 08:29

> Jeg har for øvrigt lige haft et billede på DMI's side, finder det frem
> og lægger det i næste tråd.
> Ha´ en go´ dag !
> Hilsen John

Hermed billedet:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=173421

Hilsen John

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-08-05 08:48

John T. wrote:

> Hermed billedet:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=173421

Og det er også noget knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-08-05 09:02

John T. wrote:

> Næ, du er da bedre end os alle sammen, men jeg kunne sikkert
> lev. noget meget bedre hvis jeg kunne investere adskillige tusinde,
> men jeg har kun givet 400,- for mit kamera

Med mindre dit knipseri skal opfattes som en test på, hvor meget
digicam man kan få for nogle få hundrede kroner, så er det i denne
forbindelse ligegyldigt om du har givet 400 eller 20.000 kroner for
dit kamera.

Jeg bedømmer ikke billeder ud fra prisen på det kamera de er taget
med, jeg er faktisk bedøvende ligeglad med hvad folk har af kameraer.

Og hvis du ikke kan tåle at høre, at jeg synes dit billede er et
talentløst knipseri, så skal du bare holde dig ovre i fotokritik.dk
- det er jo et reservat, hvor knipsere er fredet i klasse A...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John T.

Dato : 22-08-05 12:27

> Og hvis du ikke kan tåle at høre, at jeg synes dit billede er et
> talentløst knipseri, så skal du bare holde dig ovre i fotokritik.dk - det
> er jo et reservat, hvor knipsere er fredet i klasse A...

Se nu er du der igen !!
Der er tilmeldt 12.508 til fotokritik.dk og alle er efter din mening
uduelige og nogle knipsere i et reservat,
det er altså kun dig der kan noget!
Jeg kan pege på 3 billeder i dit "photo-gallery.dk"
hvor komposition/beskæringen absolut ikke er en Prof. værdig

Hvor egoistisk har man lov at være.
Til slut vil jeg bare sige til dig, at med sådan en indstilling til andre
fotointresserede, der fatter jeg ikke at du i det hele taget har kunder,
og dernæst ryger du lige i "bloker afsender" for ét er at du kritiserer
MIT billede, men at du skærer mere 2500 mennesker over én kam,
det er bare for meget.
En venlig hilsen fra
John

Fra : Niels Riis Ebbesen