Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket 1 GB CF kort til mit Canon EOS 350~
Fra : Henrik

Dato : 19-08-05 11:57

Hvilket CF-kort (evt. microdrive?) vil være det bedste (hurtigste) til mit
nye kamera?

/Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-05 13:19

> Hvilket CF-kort (evt. microdrive?) vil være det bedste (hurtigste) til mit
> nye kamera?

Kingston Elite Pro er hurtigt nok medmindre du har helt specielle ønsker, og
så er det de billigste high-speed kort på markedet!

Jeg kunne godt mærke forskel da jeg testede det mod et Sandisk Ultra II i
JPEG, men ikke i RAW!
Her tænker jeg på hvor mange billeder der kan skrives inden hastigheden
sættes ned, jeg tror det var 2 mere med Sandisks, vist omtrent 20 billeder
ialt...

Brian

Fra : Bent Eriksen

Dato : 19-08-05 18:24

"Henrik" <h1e2n3r4i5k@j1a2n3n4i5n6g7-j1u2u3l4.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket CF-kort (evt. microdrive?) vil være det bedste (hurtigste) til mit
> nye kamera?
>
> /Henrik

/Bent

Fra : Brizz

Dato : 19-08-05 21:35

Henrik wrote:
> Hvilket CF-kort (evt. microdrive?) vil være det bedste (hurtigste) til mit
> nye kamera?

Microdrive skal du ikke bruge hvis det er hurtighed vi taler om.
Jeg bruger Sandisk Extreme 3 til mit 20D og jeg kan skyde omkring 30-40
billeder med knappen nede inden den tager sig en meget kort pause og
skriver til kortet.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Benny Juul

Dato : 20-08-05 08:31

"Henrik" <h1e2n3r4i5k@j1a2n3n4i5n6g7-j1u2u3l4.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket CF-kort (evt. microdrive?) vil være det bedste (hurtigste) til mit
> nye kamera?

Her skulle være nogle bud.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699
Mvh.
Benny

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-05 11:26

Jeg vil anbefale et 2GB kort i stedet, som så tilgengæld ikke behøver at
være det allerhurtigste. Med et 2GB kort og den bedste JPG indstilling, så
passer det noglelunde med at batteriet er brugt op når kortet er fyldt.
(Faktisk tror jeg at batteriet løber tør før kortet de fleste gange)

Jeg købte et 2GB kort for ca. 3 måneder siden. Det var et af den gamle slags
som skulle være langsomme. Det kostede lige omkring 1000 kr. Jeg havde også
et hurtigt kort på ½GB som jeg købte sammen med kameraet.

Det viste sig efter købet at det "hurtige" kort på ½GB som jeg købte sammen
med kameraet funger identisk med det "langsomme" når man taler om hastighed.

Undgå microdrive kort (altså dem som er en lille harddisk).

EOS 350D kameraet kan kun producere data med omkring 6MB pr sekund. Du får
derfor ingen værdi for pengene hvis du køber de allerhurtigste kort, som er
langt hurtigere end 6MB/s

Hvis kortet tages ud af kameraet og anvendes i en kortlæser, så er det dog
en helt anden historie. Men for de fleste personers vedkommende, så betyder
det nok ikke så meget om det tager 3 minutter eller 10 minutter at tømme
kortet over på computeren.

P.S. det gamle og langsomme 2GB kort som sidder i mit EOS350D kan tage 14
billeder i bedste JPG indstilling før hastigheden går ned. Hvis jeg husker
rigtigt så er det vist omkring 4-5 billeder i RAW format.

Læs mere her
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7699
og her
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Mvh.
Jesper

Fra : Henrik Juul

Dato : 21-08-05 20:28

Tak for svarene.- Jeg køber nok et Sandisk Extreme 3 til mit kamera.

/Henrik

Fra : Brizz

Dato : 24-08-05 23:47

Henrik Juul wrote:
> Tak for svarene.- Jeg køber nok et Sandisk Extreme 3 til mit kamera.

Det vil du ikke fortryde.

Så skal du vare have lært at poste UNDER det du svarer på

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk