Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan fotos reddes ?
Fra : Torben R

Dato : 18-08-05 17:51

Hej NG.

Er desværre kommet til at tage en masse billeder (børnefødselsdag) hvor
mit Canon Power Shot A80 stod på "AV" eller "TV"
i stedet for "Auto".

Alle billeder er nu desværre alle brunlige/gullige.

Kan disse reddes i et billedbehandlings program ?

Jeg har adgang til Photoshop, men kan absolut ikke selv betjene
programmet, jeg kunne jo være heldig at det er en
forholdvis simpel procedure.

På forhånd tak for gode råd.

--
Torben R

Fra : Jakob

Dato : 19-08-05 13:14

In article <v%2Ne.246$fw2.233@news.get2net.dk>,
ravnkilde@tele2adslDUERIKKE.dk says...

> På forhånd tak for gode råd.

Kan du ikke prøve at smide et af dem op på en webside i reduceret
størrelse ala 1000 gange et eller andet pixels.

Eller alternative poste et af dem i binæer gruppen så er det nemmere.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-08-05 13:32

"Torben R" <ravnkilde@tele2adslDUERIKKE.dk> skrev i en meddelelse

> Er desværre kommet til at tage en masse billeder (børnefødselsdag)
> hvor mit Canon Power Shot A80 stod på "AV" eller "TV"
> i stedet for "Auto".
>
> Alle billeder er nu desværre alle brunlige/gullige.

Det har intet med Av/Tv (blænde hhv. tidsprioritet) kontra Auto at gøre. At
de er brunlige/gullige tyder på, hvidbalancen er forkert. Er de taget
indendørs uden brug af blitz? Det kan forklare gulstik.

> Kan disse reddes i et billedbehandlings program ?

Ja, sandsynligvis.

> Jeg har adgang til Photoshop, men kan absolut ikke selv betjene
> programmet, jeg kunne jo være heldig at det er en
> forholdvis simpel procedure.

Image, Adjustments, Auto Levels.

--
-Jens B.