Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ku' man få lidt kritik
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 21:19

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-08-05 20:37

Torben Falck wrote:

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Ja selvfølgelig må du få kritik... det er et komplet uinteressant
knipseri af en kat, kompositionen og lyset fungerer slet ikke...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 07:45

Hej Niels,

Det er overhovedet ikke uinteressant

Spis eller bliv spis - det ku' vi sgu alle sammen lære noget af i stedet for
at sidde og sumpe foran colortossen og se de samme dødsyge og aldeles
uinteressante nyheder 8 gange i døgnet. Verden er 25-28 tommer stor i de
fleste menneskers bevidsthed....for de bedrestillede er den 32-42 tommer og
9-11 cm. tyk *LOL*

Næ, natur dur'.

Men dét undtaget så har du da ret i at det tekniske ikke fungerer ret godt -
det tager jeg 100% på mine skuldre

/Torben

Fra : Pico

Dato : 18-08-05 20:44

Torben Falck wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Musen ser temlig død ud
Pico

Fra : Max

Dato : 18-08-05 20:54

Hej Torben

Jeg syntes at der er synd at der kun er lys i kattens ene øje,
den ser ikke helt rask ud sådan.

Mvh Max

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-08-05 22:06

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote in message
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Det er svært at kritisere. De er ikke gode. Prøv at se på billeder på nettet
og se, hvad der virker.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Bo Hellum

Dato : 18-08-05 22:06

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Jeg synes det er knaldgodt ramt, simpelthen.

Bo

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-08-05 22:25

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote in message
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Situationen er godt fanget, men det tekniske er ikke helt med. Der er nogle
ting som lyset i øjnene, skarphedsdybden, croppet og lysmåling. Det er flere
ting men det er jo svært ved sådan et action billede, katten står vel ikke
stille indtil du får taget billedet. Men ret fed situation og godt fanget,
musen er et godt element til at få billedet ud over kæledyrs forherligende
billeder.

Mange der har kæledyr er så glade for at fotografere dem og loade dem op og
"se hvor er Pelle ikke bare en nuser lille kat" men det har du lige
nøjagtigt fået lavet om på.

Mvh
Simon

Fra : Erik W.

Dato : 19-08-05 00:07

"Torben Falck"skrev i
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Her i gruppen får man normalt noget mere barsk kritik end man gør på
fotokritik.dk men det er du forhåbentligt klar over
Som andre synes jeg ikke at dine billeder fungerer som billeder betragtet.
Du har fået dokumenteret en sjov situation med katten og musen, men
billederne mangler meget både teknisk og kompositionsmæssigt. Hovedbilledet
er nogenlunde tæt på at fungere, men lyset falder uheldigt. Du kan måske
redde billedet delvist ved at hente nogle detaljer ud af skyggerne så man
kan se musen ordentligt. Som det er nu lagde jeg kun mærke til musen pga.
nogle af kommentaterne på fotokritik.dk
Du kan hente detaljer i skyggerne med enten curves eller shadow/highlights,
men en rigtig PS haj ville måske også kunne bruge dodge værktøjet til at
lysne musen.

Mvh Erik

Fra : Knud Bonke

Dato : 19-08-05 04:01

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse news:4304df3a$0$23699$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

Hvis du vil have skulderklap, så hold dig til Fotokritik.dk,
Jeg synes billedet kunnet have været godt, men det mangler
både skarphed og -s dybde, og kan slet ikke tåle den kæmpe
størrelse du har uploaded det i. (1465 x 1962). Det fine,
lille 300d du har brugt, tåler sagtens iso 400 eller 800, og så
havde du i det mindste kunnet opnå en anstændig blænde.
Blitzlyset som du skriver du har brugt, må have lyst i den
forkerte retning, for det har ikke nogen synlig effekt.
Som minimum ville jeg forlange at kattens hoved og det centrale,
musen, var skarpe.
mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 07:40

Damn man får hug herinde

Nej det er sgu fint. Jeg er jo totalt amatør og uden fotoviden, men det kan
være, at det kommer. Godt jeg ikke skal forsøge at leve af det *LOL*.

Billedet er vistnok taget uden blitz, men det gik lige lidt stærkt i denne
serie - ku' ikke lige forklare katten, at den sku' spytte kræet ud igen, så
vi ku' tage billedet om

PS har jeg ikke adgang til.

Men jeg takker for det hele - digitalt er ufedt på den fede måde: Man får
lært en masse unoder og knipser bare løs....

/Torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-08-05 08:46

Torben Falck wrote:

> Nej det er sgu fint. Jeg er jo totalt amatør og uden fotoviden, men
> det kan være, at det kommer. Godt jeg ikke skal forsøge at leve af
> det *LOL*.

Tjae - man kan jo også mene, at det er forventeligt at man ikke som 'totalt
amatør og uden fotoviden' kan præstere noget, som andre har brugt årevis på
at lære (og nogle af os alligevel ikke har fået lært ). Så det havde
været grumt, om dine billeder bare havde været de ultimative skud. Men de
kan gå hen opg blive det, hvis talent, engagement og arbejde med
fotograferingen går op i en højere enhed.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jacob

Dato : 19-08-05 19:41

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=172468

heldigt eller godt taget vil jeg ikke sige noget om.(med andre ord godt
taget) men du skulle have skudt med blitz. om afstanden til dyret var så
kort at du ikke nænnede at bruge blitz ved jeg så ikke.

Jacob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-08-05 20:01

Jacob wrote:
> [...]
> godt taget) men du skulle have skudt med blitz. om afstanden til
> dyret var så kort at du ikke nænnede at bruge blitz ved jeg så ikke.

Nah - så var den nok blevet skræmt væk efter første skud ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jacob

Dato : 19-08-05 20:13

> Nah - så var den nok blevet skræmt væk efter første skud ?
>
> Jan
>
> --
> Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Men så havde du fået et super billede. jeg ved fra mine forældres kat et den
fatter ikke en skid. så om man bruger blitz eller ej betyder intet. bare det
ikke larmer. (nej den er ikke blind).
prøv ad.

Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-08-05 22:20

Jan Vestergaard wrote:
> Nah - så var den nok blevet skræmt væk efter første skud ?

Katte plejer at være rimeligt ligeglade med blitz...

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk