Foto
IBM760 5420
Teil 3020
D2X
Fra : ksk

Dato : 18-08-05 18:28

ja ha haft mit d2x i 1 dags tid og imorgen ryd det til dfa focusering er
mildt sagt ringen faktisk tog mit kodak langt skarp bill.... ,, er der nogle
der ved hvorlæng jeg skal vent på at få kalibret det
mvh KsK

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-08-05 19:17

On Thu, 18 Aug 2005 19:28:20 +0200, "ksk" <61678029@mobil.dk> wrote:

>ja ha haft mit d2x i 1 dags tid og imorgen ryd det til dfa focusering er
>mildt sagt ringen faktisk tog mit kodak langt skarp bill.... ,, er der nogle

Det lyder ikke godt ... Er det hele billedet der ikke er skarpt -
måske sat til lav skarphed i opsætning?

Eller vil den ikke fokuserer præcis - prøv i AF-S mode (knappen ved
objektivet) og vælg den korrekte fokuspunkt i søgeren - er der da
fokus foran eller bagved ?

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-05 19:44

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mildt sagt ringen faktisk tog mit kodak langt skarp
> bill.... ,, er der nogle der ved hvorlæng jeg skal vent på at få

Aner det ikke, men har du overvejet at få konen til at give dig et andet
kamera? Du har ikke været her så længe, men dine få indlæg tyder på, et DX2
er en smule over-kill til dine evner, så måske problemerne skal søges løst
på anden måde?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : ksk

Dato : 18-08-05 20:11

jep men men det er svært med et defekt kamera hvorofr tror du jeg søget
efter en d2x ejer netop fordi jeg troet at det hvar mig der hvar en klovn
men man kan vel vokse med opgave/kamera
det der med focus problemer er jo ikke noget nyt for nikon ,,, min først d70
skulle også en tur forbi dfa og nu stå det kniv skarpt

Mvh Karsten

Fra : waal

Dato : 18-08-05 20:50

> [...]
> kamera? Du har ikke været her så længe, men dine få indlæg tyder på, et
> DX2 er en smule over-kill til dine evner, så måske problemerne skal søges

Ach, ind på scenen igen ! Hver gang jeg fornemmer at bliver trukket rund i
manegen så klør min næse, og det gør den lige nu

mvh
Michael

Fra : ksk

Dato : 18-08-05 20:55

> Ach, ind på scenen igen ! Hver gang jeg fornemmer at bliver trukket rund i
> manegen så klør min næse, og det gør den lige nu
>
> mvh
> Mich

ikke fortået prøv igen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-08-05 08:48

ksk wrote:

> ikke fortået prøv igen

At næsen klør, når den fonemmer lugten af troll måske.

vh
jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 22:02

In article <4304e679$0$94500$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
waal@post.tele.dk says...

> Ach, ind på scenen igen ! Hver gang jeg fornemmer at bliver trukket rund i
> manegen så klør min næse, og det gør den lige nu

Det gør min sateme også :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 18-08-05 20:58

> Aner det ikke, men har du overvejet at få konen til at give dig et andet
> kamera?
ja faktisk ha jeg overvejet at lever lort tilbage og smute en tur forbi USA
og hente et hjem selv !!!
test og afprøvet selvfølig lol

KsK

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-08-05 22:39

"ksk" <61678029@mobil.dk> wrote in message

> ja faktisk ha jeg overvejet at lever lort tilbage og smute en tur forbi
> USA og hente et hjem selv !!!
> test og afprøvet selvfølig lol

Ja ja hop du en tur til USA, det er det samme slags kamera du får, der er
ikke forskel på USA versionen eller EU versionen, begge har haft deres start
problemer.

Mvh
Simon

Fra : hansen

Dato : 18-08-05 20:26

> [...]
nogle
> der ved hvorlæng jeg skal vent på at få kalibret det

Ikke forstået.

Fra : ksk

Dato : 18-08-05 20:50

justret auto focus
KsK

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-08-05 22:36

> [...]
> mildt sagt ringen faktisk tog mit kodak langt skarp bill.... ,, er der
> nogle der ved hvorlæng jeg skal vent på at få kalibret det

Hvilket objektiv bruger du?

Det kan betyde rigtig meget. Når nu du ikke har haft kameraet så længe så
skulle du måske inden du sender det tilbage prøve at få lavet nogle
stilleben billeder hvor kameraet står helt stille, for hvis nu du har
fokuseret og rykker dig en smule frem eller tilbage kan det jo hurtigt give
uskarpe billeder. Egentlig så har Nikon D2X i sin begyndelse haft problemer
med backfocus, altså at fokuserings sensoren sad forkert, men det skulle
gerne være overstået nu, så det lyder lidt underligt.

Mvh
Simon

Fra : ksk

Dato : 18-08-05 23:13

ok tak simon jeg brue den der fulgt med til d70 18-70 og en 80-400 vr men
ikke det er obj .. den er gale med og en lukke hastigthed på 250 ,,, så jeg
tror ikke det er der jeg skal lede mit d70 stå kniv skarpt efter en tur hos
DFA
med samme obj.. men tak for det seriøs svare tror jeg prøv at smutte forbi
DFA og lade en tekini tag et par prøve skud
PS ha læst manule igenmme og kan ikke se jeg kan just autofocus på andre
måden ,,, væsenelig forskelle på skarphed fra d70 og og nu d2x ...
eks kan jeg læse teskt på en dåse tage med d70 ,, men udlæslig med d2x

KsK

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-08-05 23:30

> [...]
> måden ,,, væsenelig forskelle på skarphed fra d70 og og nu d2x ...
> eks kan jeg læse teskt på en dåse tage med d70 ,, men udlæslig med d2x

Det kunne godt lyde som et backfocus problem og det skal DFA bare tage sig
af. Det er nok det bedste du kan gøre. Men hvis du nu bliver ked at den
store vægt kameraet kan du bare sende det sydpå til mig GG.

God fornøjelse med kameraet, når du får det til at virke.

Mvh
Simon