Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon D2x
Fra : ksk

Dato : 17-08-05 22:19

nogle i kbh området der kan gi lidt undervisining i en d2x evt en foto klub
hvor der er nogle d2x ejer jeg kunne hænge på et dejligt kamera 37
kilo måtte Kone af med så far kunne får noget nyt legtøj Grin ( hun fik så
lov at få en baby ,,, ps den er lavet
KsK

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-08-05 10:51

"ksk" <61678029@mobil.dk> wrote in message
> [...]
> 37 kilo måtte Kone af med så far kunne får noget nyt legtøj Grin ( hun
> fik så lov at få en baby ,,, ps den er lavet

Det vil sige du har købt for næsten 40.000 kroners legetøj og aner ikke
hvordan du skal bruge det? Det virker lidt kuk i låget for mig, da kan nok
godt starte ud med din instruktionsbog til kameraet. Når du så ved hvilken
knap du skal trykke på for at tage et billede kan du gå videre der er
masser fotoklubber i københavn, søg evt. i Google efter fotoklubber så
kommer de væltende. Håber da du bliver glad for dit legetøj for det er et
rigtig fedt kamera.

Mvh
Simon

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-08-05 10:58

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> masser fotoklubber i københavn, søg evt. i Google efter fotoklubber så
> kommer de væltende. Håber da du bliver glad for dit legetøj for det er et

Ellers kan han få lov at sælge det videre til mig, når han blir træt af det

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ab©

Dato : 18-08-05 11:17

(Storgrin) Det er næsten som da jeg hos den lokale foto-pusher (for mange år
siden) var på besøg samtidigt med, at en anden kunde kom ind og spurgte om
fotohandleren ikke kunne sætte en ny film i mandens Hasselblad.

ab (-c:)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-08-05 12:15

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> (Storgrin) Det er næsten som da jeg hos den lokale foto-pusher (for mange
> år siden) var på besøg samtidigt med, at en anden kunde kom ind og spurgte
> om fotohandleren ikke kunne sætte en ny film i mandens Hasselblad.

LOOOOOL. det er sq for godt til at være sandt
Skal man begå overkill, ja så kan man sq ligeså godt gøre det ordentligt

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 13:48

In article <4304600e$0$22507$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
huskFJERN@DETTEc.dk says...

> (Storgrin) Det er næsten som da jeg hos den lokale foto-pusher (for mange år
> siden) var på besøg samtidigt med, at en anden kunde kom ind og spurgte om
> fotohandleren ikke kunne sætte en ny film i mandens Hasselblad.

Damn er det ikke et engangskamera...... PIS

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 18-08-05 11:59

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 37 kilo måtte Kone af med så far kunne får noget nyt legtøj Grin ( hun
> fik så lov at få en baby ,,, ps den er lavet

Den ka' lidt af hver, så'n Nikon

mvh
Michael.

Fra : ksk

Dato : 18-08-05 14:15

Lidt lattelige bemærkning hvor mang er jere hva bekendt med jeres kamera i
lige ha fået i hånden . jeg må da indrømme da jeg fik min golf 5 2.0 tdi i
bryllup`s gave af min kone skulle jeg da også lære den at kenden !!! men nok
om det jeg syndes da bare der nogle lattelige bemærkning der i komme med
,,,
Ps købet nu bare d2x fordi jeg synes min d 70 så fjol ud med min nikon vr
80 - 400 LOL
KsK

Fra : waal

Dato : 18-08-05 14:38

> [...]
> komme med ,,,
> Ps købet nu bare d2x fordi jeg synes min d 70 så fjol ud med min nikon

Vi kan hermed konkludere at du er en holdt mand

Den lader vi stå et øjeblik

mvh

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-08-05 14:41

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vi kan hermed konkludere at du er en holdt mand
>
> Den lader vi stå et øjeblik

Hæhæ, det må da være meget sjovt at have så mange penge at man kan gå ud og
bruge 30K på et kamera fordi det andet så fjollet ud med et givent objektiv.
:) Jeg synes mit kamera ser fjollet ud uden en Canon 1200 mm f/5,6 monteret.
Jeg må vist hellere til at spille lidt lotto.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-08-05 15:24

> [...]
nok
> om det jeg syndes da bare der nogle lattelige bemærkning der i komme med

Nogle går efter manden og ikke bolden ...

Kan være det var sundt at dele gruppen op i dk.fritid.foto.begynder og
dk.fritid.foto.oevede så der var et sted man kunne få hjælp i stedet for et
par drag over nakken ...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-05 15:27

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan være det var sundt at dele gruppen op i dk.fritid.foto.begynder og
> dk.fritid.foto.oevede så der var et sted man kunne få hjælp i stedet
> for et par drag over nakken ...

Hvor vil du så placere dine forespørgsler om hjerne- og hjerteattrapper? I
dk.fritid.foto.begynder eller i dk.fritid.foto.oevede?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/16/05)

Fra : waal

Dato : 18-08-05 15:44

> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor vil du så placere dine forespørgsler om hjerne- og hjerteattrapper? I
> dk.fritid.foto.begynder eller i dk.fritid.foto.oevede?

Gad vide om formuende fruer og løsdele hører hjemme i samme gruppe ?

Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-05 15:47

> Gad vide om formuende fruer og løsdele hører hjemme i samme gruppe ?

Formuende fruer hører hjemme hos mig. Basta! Nu mangler jeg bare, fruen også
finder ud af det...

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-08-05 17:44

> Formuende fruer hører hjemme hos mig. Basta! Nu mangler jeg bare, fruen
> også finder ud af det...

Jeg takker for jeres kommentarer der blot bekræfter min egen og KsK's
opfattelse af holdning og opførsel i denne NG. Jeg vil opfordre jer til at
læse indlægget fra Per Falkjær Jensen - mon ikke I kunne lære en ting eller
to ..?

--
http://lalala.dk - Dolp den lyseblå flodhest

Fra : waal

Dato : 18-08-05 19:02

> [...]
> opfattelse af holdning og opførsel i denne NG. Jeg vil opfordre jer til at
> læse indlægget fra Per Falkjær Jensen - mon ikke I kunne lære en ting

Når man tumler sidelæns ind af døren som det var tilfældet her, så må man
kunne kapere et par kvikke bemærkninger

mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 19:15

In article <4304bb62$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ".°o.O Thomas
O.o°." <flash4 it.invalid> says...

> opfattelse af holdning og opførsel i denne NG. Jeg vil opfordre jer til at
> læse indlægget fra Per Falkjær Jensen - mon ikke I kunne lære en ting eller
> to ..?

Næhh lad dog være med at være så tyndhudet, der er da ingen der har
været modbydelige i denne tråd. Du må da indrømme at den startede noget
uortodokst og så må man da også være istand til at tage nogle svar med
glimt i øjet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-05 07:01

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> været modbydelige i denne tråd. Du må da indrømme at den startede noget
> uortodokst og så må man da også være istand til at tage nogle svar med

Jeg er heller ikke tyndhudet - jeg kan bare konstatere at nogle ikke mener
mit indlæg omkring regi til fotooptagelser hører hjemme her. Jeg har stadig
ikke fået at vide hvor indlægget ville være mere passende.

Hvis jeg nu havde spurgt på samme måde, hvor jeg kunne leje en vindmaskine,
ville de fleste nok bare have henvist mig til DR i Århus, men det kunne jo
have været ligeså meget OT som nogle mener mit indlæg var. Pointen er at det
her i gruppen virker på mig som om man kører efter samme juridiske
principper som hos skattevæsenet: du er skyldig til andet er bevist. Jeg har
det meget bedre ved at være uskyldig indtil andet er bevist.

No hard feelings - ville bare lige belyse det her fra min side

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-05 08:12

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
news:4305760e$0$158> Jeg er heller ikke
> mit indlæg omkring regi til fotooptagelser hører hjemme her. Jeg har
stadig
> ikke fået at vide hvor indlægget ville være mere passende.

Rettelse: jeg har fået et tip om dk.videnskab

Fra : waal

Dato : 19-08-05 08:22

> [...]
> mit indlæg omkring regi til fotooptagelser hører hjemme her. Jeg har
> stadig ikke fået at vide hvor indlægget ville være mere passende.

Jeg går ud fra at du inden har betjent dig af google,
nyhedsgruppeoversigten, telefonbogen og intet fundet. Men hvad får dig til
at tro at en fotogruppe rummer paratviden om kopier af kropsdele ?

Mon ikke Anatomisk Institut på Blegdamsvej kan fortælle dig hvor du kan
leje/købe den slags. Eller spørg din praktiserende læge.

mvh
Michael

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-05 09:54

> [...]
> nyhedsgruppeoversigten, telefonbogen og intet fundet. Men hvad får dig til
> at tro at en fotogruppe rummer paratviden om kopier af kropsdele ?

Jeg har søgt på google uden held, nyhedsgruppeoversigten er fin og der kan
jeg finde denne NG, telefonbogen har jeg ikke forsøgt - jeg har heller ikke
sat en seddel op i den lokale Brugs ...

Jeg havde en tro på, at der var nogle der måske havde været i en lign.
situation da de skulle bruge noget regi til en optagelse, og dermed havde en
god idé til hvor jeg kunne henvende mig.
Min tro og mit håb blev indfriet i denne gruppe, og det er jeg vældig glad
for og svært tilfreds med.

Jeg beklager, hvis nogle føler sig trådt over tæerne af mit indlæg - og nu
kan der vist ikke presses mere ud af denne debat. EOD herfra.

Fra : waal

Dato : 19-08-05 11:01

> [...]
> en
> god idé til hvor jeg kunne henvende mig.

Fotografering af løse organer ér temmeligt specielt

mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 19-08-05 09:53

In article <4305760e$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ".°o.O Thomas
O.o°." <flash4 it.invalid> says...

> Hvis jeg nu havde spurgt på samme måde, hvor jeg kunne leje en vindmaskine,

Altså jeg har overhovedet ikke ondt i rø... over det hjerne indlæg er
rimelig ligeglad med delvis offtopic spørgsmål.

Men det var da vist i en anden tråd...........

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 16:12

In article <4304992b$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, ".°o.O Thomas
O.o°." <flash4 it.invalid> says...

> Kan være det var sundt at dele gruppen op i dk.fritid.foto.begynder og
> dk.fritid.foto.oevede så der var et sted man kunne få hjælp i stedet for et
> par drag over nakken ...

Ja ja så mange opdelinger som muligt.

Jeg foreslår dk.fritid.foto.flashbilleder dk.fritid.foto.dlsr
dk.fritid.foto.digicam dk.fritid.foto.blomsterbiller og
dk.fritid.foto.knipserier, grupper kan man aldrig få for mange af.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-08-05 22:29

Jakob wrote:
> Jeg foreslår dk.fritid.foto.flashbilleder dk.fritid.foto.dlsr
> dk.fritid.foto.digicam dk.fritid.foto.blomsterbiller og
> dk.fritid.foto.knipserier, grupper kan man aldrig få for mange af.

dk.fritid.foto.brokbrokbrokogmerebrokbasta! ? :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Jakob

Dato : 18-08-05 23:45

In article <slrndg9vgk.e78.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> dk.fritid.foto.brokbrokbrokogmerebrokbasta! ? :)

Den foreslår jeg underopdelt, for megen brok i en gruppe :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 20-08-05 19:49

> dk.fritid.foto.brokbrokbrokogmerebrokbasta! ? :)
>
> // Hans

LOL ja hvis man har problemer med lys sætning så er det bare over i
dk.el.teknik .. så komme ma ikke galt af sted ..............

LOL sikke en tråd bare fordi en man komme med et seriøs spørgesmål

fat mod Thomas og spørg løs , så vidt jeg ved er der ingen der ejer denne
grp

KsK

Fra : Brian Lund

Dato : 18-08-05 17:56

> [...]
nok
> om det jeg syndes da bare der nogle lattelige bemærkning der i komme med

Jeg må indrømme at jeg kendte 90% af funktionerne på mit 350D da jeg fik det
i hånden!
Jeg kom fra et mindre Canon p&s (powershot A75) som havde mange manuelle
indstillingsmuligheder, og indstillingerne og betjeningen er stort set ens
på de to kameraer!
De sidste småting jeg ikke kendte til læste jeg mig til i min manual på en
aften...

Det skal siges jeg også havde masser af kendskab til andre ting,
dybdeskarphed osv. her fra gruppen...

Ja ja, hvis man bare har råd...

Brian

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-08-05 22:31

"ksk" <61678029@mobil.dk> wrote in message
> Lidt lattelige bemærkning hvor mang er jere hva bekendt med jeres kamera
> i lige ha fået i hånden .

Da jeg fik mit D1 efter jeg gik fra F90X Pro kameraet gik der ikke mere end
en dag før jeg var dus med funktionerne. Jeg skulle lige finde ud af
hvorhenne jeg skal dreje og på hvilke knapper da de sidder anderledes på
D1'eren end F90X'eren, men sådan var det. Jeg ahr også haft et D2X i hånden
og da jeg fik det fandt jeg da hurtigt de funktioner der skulle bruges, for
er man vant til Nikon så er det ikke det store problem.

Jeg kunne forestille mig at du har en interesse for at fotografere og når du
lærer dit kamera at kende så kan du sagtens nogle ordentlige billeder og så
bliver du glad for det.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-05 16:05

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> nogle i kbh området der kan gi lidt undervisining i en d2x evt en foto
> klub hvor der er nogle d2x ejer jeg kunne hænge på

Tillykke med de to babies - jeg melder mig frivilligt til ofte at passe den
sorte)
Hvis du bor i Købehavn, kan du sikkert hente megen hjælp gennem Dansk Nikon
Klub http://www.dansknikonklub.dk/ Der afholdes møder hver tirdag aften -
og så hviler du ørene den aften!
Følgende steder er der forskellige fora, hvis engelsk ikke er en hindring:
http://www.nikonians.com/
http://www.fredmiranda.com/
http://www.dpreview.com/ (som dog er nede lige nu - og der har været meget
lidt aktivitet de seneste dage - mystisk - og forhåbentlig lever i bedste
velgående)

Snyd ikke dig selv for at læse brugervejledningen.

mvh - Per

Fra : P. Rongsted

Dato : 24-08-05 17:42

On Wed, 17 Aug 2005 23:18:54 +0200, "ksk" <61678029@mobil.dk> wrote:

> [...]
>hvor der er nogle d2x ejer jeg kunne hænge på et dejligt kamera 37
>kilo måtte Kone af med så far kunne får noget nyt legtøj Grin ( hun fik så

1. Start med at læse manualen med kameraet lige i nærheden. Læs
derefter manualen en gang til.

2. Gå ud og skyd en masse billeder. Indstil kameraet som du tror det
skal være, for at opnå det du ønsker.

3. Når du senere ser billederne på pc'en og resultatet ikke er blevet,
som forventet, så prøv dig frem med en anden indstilling af kameraet.

Hvis du ikke mener manualen er god nok, så kan du købe Thom Hogans
guide på http://www.bythom.com/d2xguide.htm. Den er klart de USD 40
(inkl porto) værd.

Peter