Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
4 eller 5 mega pixel
Fra : News

Dato : 16-08-05 07:22

Som total novice ud i digital foto .... har jeg et spørgsmål omkring køb af
cam .. har ladet mig fortælle at det vigtigste som udgangspunkt ikke er
antallet af megapixels med mindre man ønsker at fremkalde i store størrelser
... kan nogle give mig nogle retningsliner for hvor store fremkaldelser man
kan lave i prima kvalitet med henholdsvis 4 og 5 megapixels eller vrøvler
jeg bare

Hilsen
JHB

Fra : Reidar Solberg

Dato : 16-08-05 07:57

> [...]
> størrelser .. kan nogle give mig nogle retningsliner for hvor store
> fremkaldelser man kan lave i prima kvalitet med henholdsvis 4 og 5

Les på denne siden så finner du det ut:
http://www.fototips.no/index.php?side=bilder_papir

Mvh Reidar

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-08-05 15:34

In article <430185d4$0$1969$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, News wrote:
> [...]
> kan lave i prima kvalitet med henholdsvis 4 og 5 megapixels eller vrøvler

100 pixels per cm hvis kvaliteten skal være i top. Så A4 kræver 6 mpix,
men lidt færre er heller ikke noget problem medmindre du skal sidde og
holde næsen op i billedet for at se de mindste detaljer.

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 15:44

Povl H. Pedersen skrev:

> 100 pixels per cm hvis kvaliteten skal være i top. Så A4 kræver 6 mpix,
> men lidt færre er heller ikke noget problem medmindre du skal sidde og
> holde næsen op i billedet for at se de mindste detaljer.

De regnestykker.......
med 4 mp kan man trykke A3 så det på 50 cm. afstand er rigtigt fint.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-08-05 16:03

In article <4301fb9b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, Ole Larsen wrote:

> De regnestykker.......
> med 4 mp kan man trykke A3 så det på 50 cm. afstand er rigtigt fint.

Ja, på 10cm afstand skal du have 2970x4200 pixels, eller ca. 12 mpix.

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 16:53

Povl H. Pedersen skrev:

> Ja, på 10cm afstand skal du have 2970x4200 pixels, eller ca. 12 mpix.

Ja, det er det jeg mener med de regnestykker. Jeg har et A3 print fra
min A520 (4mp) og der skal lup til.

Fra : News

Dato : 17-08-05 15:46

Takker for alle svarene vil gå i tænkebox og se hvad det ender med

Hilsen
JHB