ASUS eller Creative Geforce2 MX
Fra : Jacob Olsen

Dato : 04-01-01 09:25

Skal jeg vælge
Creatives Geforce2 MX

eller

ASUS geforce2 MX med tv.out ??

er der overhovedet nogen forskel i performance

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 04-01-01 10:18

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg vælge
> Creatives Geforce2 MX
>
> eller
>
> ASUS geforce2 MX med tv.out ??
>
> er der overhovedet nogen forskel i performance

Et temmeligt let valg. Creative er nogle fuckhoveder. Dertil kommer at
nVidia har droppet Creative som hovedleverandør, til fordel for Asus. Jeg er
ikke helt sikker, men jeg tror faktisk jeg læste at Creative helt ville
droppe grafikkort.

Fra : Croc®

Dato : 05-01-01 00:00

On Thu, 4 Jan 2001 10:18:03 +0100, "Thomas Thorsen"
<tth97@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke helt sikker, men jeg tror faktisk jeg læste at Creative helt ville

Hvad er det for noget vrøvl, det er sgu da Nvidia der er leverandør
til alle producenterne af Geforce og ikke omvendt, jeg tror også du
skal være taknemmelig for det ikke er Asus der laver chippen, så var
der ikke store chancer for den ville virke før hardware rev 117 eller
der omkring, det er sgu' somme tider under holdende at læse NGs :)

Regards Croc®

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 05-01-01 18:20

> Hvad er det for noget vrøvl, det er sgu da Nvidia der er leverandør
> til alle producenterne af Geforce og ikke omvendt,

Jeg er sikker på du forstod hvad jeg skrev. Men jeg kan da godt skære det ud
i pap for dig: nVidia har droppet Creative som hovedleverandør af produkter
baseret på nVidia chips.

> [...]
> der ikke store chancer for den ville virke før hardware rev 117 eller
> der omkring, det er sgu' somme tider under holdende at læse NGs :)

Jeg er sådan set ligeglad med hvem der laver hvad. Jeg har selv et godt
gammel Ati grafikkort som jeg ikke har haft et eneste problem med.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 06-01-01 11:35

Thomas Thorsen wrote:

> [...]
> >

> Jeg er sådan set ligeglad med hvem der laver hvad. Jeg har selv et godt
> gammel Ati grafikkort som jeg ikke har haft et eneste problem med.

Hørt (!) - ATI Rage Fury 32 MB her, og det er der aldrig noget bøvl med

--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : Butch

Dato : 05-01-01 01:40

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
> Skal jeg vælge
> Creatives Geforce2 MX
>
> eller
>
> ASUS geforce2 MX med tv.out ??
>
> er der overhovedet nogen forskel i performance

Hej
Jeg har installeret flere ASUS v7100 kort. De virker perfekt unden nogen
form for vrøvl. Jeg har også installert et par Creativkort. De har også
virket uden vrøvl. Jeg har selv et Creativ GF2 GTS 32mb og er fint tilfreds.
Der er kun minimal forskel i ydelsen. Husk på at begge producenter følger
nvida's henvisninger til når de producere kortene. Det er i sidste ende et
spørgsmål om pris, eller om man tror mere på det ene eller det andet.
Hilsen
Butch

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 18:21

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 05-01-01 18:21

"Jacob Olsen" <jeo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det blev jeg ikke klogere af...
>
> ASUS eller Creative´s ??

ASUS!

Creative er ved at bakke ud af grafikkortmarkedet, og hvis jeg kender dem
ret skal de nok hurtigt udfase supporten også

Fra : Croc®

Dato : 09-01-01 00:47

On Fri, 5 Jan 2001 18:20:36 +0100, "Thomas Thorsen"
<tth97@hotmail.com> wrote:

>"Jacob Olsen" <jeo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>ASUS!
>
>Creative er ved at bakke ud af grafikkortmarkedet, og hvis jeg kender dem
>ret skal de nok hurtigt udfase supporten også

Kan du bakke din påstand op med andet end dine egne tåge fantasier,
har i dine indlæg ikke set skyggen af andet end rygtesnak, og hvad
support på driversiden til grafikkort, skulle du vist lære mere min
dreng det er nok vanskelig at finde et mere aktivt og inovativ team
end dem hos Creative, men dem med Asus i hovedet har som regel ikke
plads til andet ;-p

Regards Croc®

Fra : Martin Liversage

Dato : 09-01-01 14:27

"Croc®" <svenning@it.dk> wrote in message
> hvad
> support på driversiden til grafikkort, skulle du vist lære mere min
> dreng det er nok vanskelig at finde et mere aktivt og inovativ team
> end dem hos Creative

Lidt off-topic, men når det gælder lydkort så er det et helvede at få den
rigtige driver til mange Creative lydkort. Prøv fx om du lige kan finde en
driver til et Creative lydkort med mærkaten CT 4810 påhæftet købt i Danmark.
Jeg kan oplyse at http://www.creative.com/ ikke er det rigtige sted at lede.
Søger man på http://www.driverguide.com/ kan man finde mange som er rigtig
frustrede over Creatives driversupport. Jeg har ingen erfaring med deres
grafikkort, men jeg vil aldrig købe nogle af deres produkter baseret på de
erfaringer jeg hidtil har haft. At andre kan have gode erfaringer benægter
jeg ikke.

FUT: dk.edb.hardware

Jeg synes at du skulle beherske din nedladende tone lidt selv om dit
synspunkt måske er rigtigt.

--
Martin (e-mail: martin @t liversage d0t com)
Der findes tre slags mennesker: dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 11-01-01 04:25

> [...]
> dreng det er nok vanskelig at finde et mere aktivt og inovativ team
> end dem hos Creative, men dem med Asus i hovedet har som regel ikke

Du er da en vanskelig fyr! jeg skrev at jeg ikke var sikker!! og ja! her er
nyheden som jeg læste den:

----------
Creative stopper med at lave grafikkort, mest pga. det meget dårlige salg af
deres Nvidia produkter.

Nvidia, der ikke har været tilfreds med Creatives udvalg af Nvidia
produkter, skifter nu Creative ud med Asus som hovedsamarbejdspartner.
----------

Senere (læs: efter jeg har kigget) er følgende blevet tilføjet nyheden:

----------
Update: Creative Labs afkræfter denne nyhed - læs mere på linket i forumet.
----------

Addressen til nyheden er:
http://www.newz.dk/content.phtml?single=1&selectedid=2902

Og hvad angår Creative så er de nogle røvhuller. Ok, jeg gir mig, de var
aktive, især da de sagsøgte (og tabte) Aureal ihjel med deres pengemaskine,
hvorefter de købte deres aktiver (gad vide hvad de skulle bruge dem til).
For slet ikke at snakke om deres elendige drivere der sætter barer ned i
hovedet af en. Og deres generelt dårlige lydkort der kun understøtter de
forældede teknologier EAX1 og EAX2. Jeg er glad for at jeg har fået min
computer renset for Creative-snusket.

Hvad angår ASUS/Creative med grafikkort er jeg fløjtende ligeglad! jeg
bruger ATI for det virker!