Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Christiania...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-05 17:10

I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en
serie billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se
flg. link:

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_32_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-08-05 17:38

> I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en serie
> billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se flg. link:
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_32_1of4.html

Jeg får blot:

"Forbidden
You don't have permission to access /new_photos/preview_week_32_1of4.html on
this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an
ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.33 Server at niels.local Port 80"

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-08-05 17:52

Morten Wartou wrote:
> Jeg får blot:
> "Forbidden

Er det ikke et gammelt tilbagevendende problem, som du burde afklare med
Niels ?

Det forekommer mig, at vi har hørt om det før

Den virker fint her.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-08-05 19:54

> Er det ikke et gammelt tilbagevendende problem, som du burde afklare med
> Niels ?
> Det forekommer mig, at vi har hørt om det før

Jo, jeg synes det er vigtigt at påpege at Niels udelukker de kritiske røster
fra debatten om hans billeder, samt poster, for alle de som blevet spærret
af, off-topic indlæg.

> Den virker fint her.

Ikke her. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 06:05

Morten Wartou skrev:
> [...]
> fra debatten om hans billeder, samt poster, for alle de som blevet spærret

Måske er det også vigtigt at påpege hvem det er, der fortsat forfølger
den anden ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (05.aug.2005) design og nye billeder(G6) på:

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-08-05 09:48

> Måske er det også vigtigt at påpege hvem det er, der fortsat forfølger den
> anden ?

Du har en meget selektiv måde at læse nyhedsgruppeindlæg på.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 15:11

Morten Wartou skrev:

> Du har en meget selektiv måde at læse nyhedsgruppeindlæg på.

Det kan du jo af gode grunde ikke ane det fjerneste om.

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-08-05 15:19

> Det kan du jo af gode grunde ikke ane det fjerneste om.

Jo, det fremgår tydeligt af dit gentagne vrøvl om forfølgelse.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-05 15:31

Morten Wartou skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det fremgår tydeligt af dit gentagne vrøvl om forfølgelse.

Nej, af mine svar, ikke af hvordan jeg læser, Morten ;-O

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 16-08-05 10:26

On Mandag 15 august 2005 20:54, Morten Wartou wrote:
> Jo, jeg synes det er vigtigt at påpege at Niels udelukker de kritiske
> røster fra debatten om hans billeder, samt poster, for alle de som blevet
> spærret af, off-topic indlæg.

Hvor vigtigt er det lige for denne gruppe? Personligt synes jeg ikke din og
Niels' vendetta mod hinanden bidrager med noget positivt. Læg det bag dig
og kom videre.

--
Jonas Kongslund

Fra : Jakob

Dato : 16-08-05 11:18

In article <fiiMe.24$1b6.7@news.get2net.dk>, dont@mail.me.at.all says...

> Hvor vigtigt er det lige for denne gruppe? Personligt synes jeg ikke din og
> Niels' vendetta mod hinanden bidrager med noget positivt.

Synes da egentlig det er et rimeligt krav at hvis man poster noget i
news så bør det også være adgang for alle, istedet for den der barnlige
attitude med at spærre for folk man ikke lige ka li.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 12:21

Jakob wrote:

> Synes da egentlig det er et rimeligt krav at hvis man poster noget i
> news så bør det også være adgang for alle, istedet for den der barnlige
> attitude med at spærre for folk man ikke lige ka li.

Tja Jacob... du sludrer og vrøvler som sædvanligt, jeg spærer kun
for IP-adresser, som har opført sig uhensigtsmæssigt på min web-server.

Mit site er en billed-database, og derfor er det i strid med
ophavsretloven, når nogen sætter et stykke ripper-software til at
downloade hele mit web-site.

På mit web-site er der en masse skjulte links, som alm. brugere ikke
kan se, men ripper-software forsøger staks at hente de skjulte
links, og på den måde aktiverer de selv et script, der spærer for
den pågældne IP-adresse.

Og da enhver kan gå på det lokale bibliotek, og se mit web-site fra
en af deres PC'er, så alle har mulighed for at se det jeg henviser
til...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-08-05 12:25

> [...]
>
> Og da enhver kan gå på det lokale bibliotek, og se mit web-site fra en af
> deres PC'er, så alle har mulighed for at se det jeg henviser til...

Hvem er det du anklager for at begå ulovligheder? Såfremt det er
undertegnede vil jeg anbefale dig ret hurtigt at trække den grundløse
anklage tilbage.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 16-08-05 12:54

> Tja Jacob... du sludrer og vrøvler som sædvanligt, jeg spærer kun for
> IP-adresser, som har opført sig uhensigtsmæssigt på min web-server.

Du er så fuld af løgn Nils, forklar lige hvornår jeg har "opført mig
uhensigtsmæssigt på din web-server"

Nej, jeg blev udelukket da jeg påpegede at du som uddannet fagfotograf burde
være bedre til at fotografere end du egentlig er. Du påstår også du har
pensioneret dig selv, så du har endda tiden til at tage billederne.

> Mit site er en billed-database, og derfor er det i strid med
> ophavsretloven, når nogen sætter et stykke ripper-software til at
> downloade hele mit web-site.

Har jeg gjort det?

> Og da enhver kan gå på det lokale bibliotek, og se mit web-site fra en af
> deres PC'er, så alle har mulighed for at se det jeg henviser til...

Jeg tror ikke der er nogen der gider gå så meget som en meter for at se på
dine billeder.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-08-05 23:59

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> wrote in
message news:4300c4de$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

Det er et at kunne lave fede tegninger med malerdåser, det er en kunst, men
dette her er da bare talentløst knipseri, som ebbesen jo selv siger det.
Syntes den med bjørnebanditten er meget sjov, ikke et godt billede men et
sjovt billede.

Mvh
Simon

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 15-08-05 17:42

Hej Nils

On Mon, 15 Aug 2005 18:10:20 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en
>serie billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se
>flg. link:

Og så siger man grafitti ikke kan väre junst.

Der ser ju ganske fint ud på Christiania nu, betydelig bedre en der
gjorde for 30 år siden.

Ja billederne er såmäd heller ikke så dårlige.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Erling Hansen

Dato : 15-08-05 17:54

> [...]

> I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en
> serie billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se

Gud ved hvor mange millioner lignende turistknipserier der tages på
Christiania hvert år.
mvh
Erling

Fra : Jacob K.

Dato : 15-08-05 19:41

> I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en serie
> billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se flg. link:
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_32_1of4.html

Nogle af dem med grafitti er fine.
Resten er sikkert brugbare som stockshots, men intetsigende når de optræder
uden kontekst.

Kh. Jacob.

Fra : Gert Medom

Dato : 15-08-05 19:52

> I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en serie
> billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se flg. link:
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_32_1of4.html

Tak for kigget.

Jeg synes de to bedste er 039, hvor der er en sjov kontrast mellem træhusene
og Radisson bagved (ligger det ikke ved Islands Brygge?) og 017.

Resten gi´r forskellige indblik i Christiania, der kan være sjove for en
vestdansker, der ikke kommer den vej forbi hver dag.

/ Gert

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 20:23

> [...]

>I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en
>serie billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se

Rodede billeder med udbrændte himler på nogle af dem. Nogle billeder
er gode og andre er u-interessante.

Et 7-tal på 13 skalaen til dig.
--
http://www.brinch.it

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-08-05 11:27

Brian B. Christensen wrote:

> Rodede billeder med udbrændte himler på nogle af dem.

Roderiet vil jeg ikke forholde mig til, men at himlen er udbrændt er da
bedre end at se den uendelighed af billeder af pæne himle og mørke motiver.
Jeg synes i masser af tilfælde, at en udbrændt himmel i virkeligheden
fungterer fint nok. IRL er det sjældent at himlen er knaldblå - den er
oftere meget lys grå. Den eneste vej ud af dilemmaet er vel 'blending'
(beskrevet et eller andet sted på Luminous Landscape). Men ellers så prøv
følgende (der kræver lidt koncentration): Prøv at se på en bygning der står
op mod en lys himmel og prøv så, men du stadig fokuserer på bygningen, at
aflæse, hvad du kan se af himlen. Hvad ser du? Ingenting! At postkort så
aldrig ser sådan uds er en anden sag. Men alt skal vel ikke ligne postkort
(eller reklamefotos)?

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 12:45

Brian B. Christensen wrote:

> Rodede billeder med udbrændte himler på nogle af dem. Nogle billeder
> er gode og andre er u-interessante.

Hmm... det forholder sig nu en gang sådan, at rod og uorden er en
væssentlig faktor på Christiania, så det skal med på billederne,
hvis man på ærlig vis vil skildre området.

Jeg har målt efter, der er ikke nogle himler som går i density 0, så
du skal nok lige tjekke om din skærm er korrekt kalibreret.

En helt anden snak er, at hvis det var landskabsbilleder, hvor
himlen er et vigtigt billedelement, så vil det ikke fungere med en
fesen lys blå himmel, men på billeder, hvor der blot er et lille bid
himmel, som kun har sekundær betydning for billedet, der er det ikke
afgørende, at den er azurblå.

Og hvis alle himler skal være mørk azurblå, så kan der ikke laves
modlysbilleder, hvor der kommer himmel med på billedet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-05 16:53

On Tue, 16 Aug 2005 13:45:24 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hmm... det forholder sig nu en gang sådan, at rod og uorden er en
>væssentlig faktor på Christiania, så det skal med på billederne,
>hvis man på ærlig vis vil skildre området.

Tja, det er da en undskyldning - omend jeg ikke mener den er god.

>Jeg har målt efter, der er ikke nogle himler som går i density 0, så
>du skal nok lige tjekke om din skærm er korrekt kalibreret.

Hvad med "christiania-091"?

--
http://www.brinch.it

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-05 17:13

Brian B. Christensen wrote:

> Hvad med "christiania-091"?

Iflg. PhotoShop, så er der i himlen R=243 G=246 B=251, og det er
ikke rent hvid, men en fesen lyseblå.

Og ja, jeg kunne sagtens indkopiere en himmel med skyer o.s.v., men
det er ikke lige min stil...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-08-05 21:21

On Mon, 15 Aug 2005 18:10:20 +0200, Niels Riis Ebbesen wrote:

> I går var jeg en søndagstur på Christiania, hvor jeg snuppede en
> serie billeder, jeg har lagt 48 stk. on-line under nye billeder, se
> [...]

Det er godt man kun er knipser til daglig. Ikke en skid bedre end jeg
kunnde lave dem, men jeg gad ikke have kamera med ved sidste uges tur til
kbh så jeg kan modbevise.

De mangler simpelthen begrænsning af dybdeskarpheden. Men det kan man jo
ikke på et alm. p&s kamera.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D