Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 billedtæller >9999
Fra : Steen

Dato : 15-08-05 17:09

Er der nogen som ved hvad der sker, når billedtælleren på D70 kommer op over
9999, altså til DSC_9999.NEF ?

/Steen

Fra : AS

Dato : 15-08-05 17:22

taler fra 0000 igen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-08-05 17:28

Steen wrote:
> Er der nogen som ved hvad der sker, når billedtælleren på D70 kommer
> op over 9999, altså til DSC_9999.NEF ?

Og findes der en mulighed for at ændre de første 4 tegn i filnavnet (og ja,
jeg ved godt jeg kan gøre det ved overførslen).

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-08-05 17:29

> Er der nogen som ved hvad der sker, når billedtælleren på D70 kommer op
over
> 9999, altså til DSC_9999.NEF ?

Ja, så kan det ikke tage flere billeder og skal sendes til reparation

Fra : Steen

Dato : 15-08-05 20:40

> over
>
> Ja, så kan det ikke tage flere billeder og skal sendes til reparation

Ha ha.

/Steen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-08-05 00:01

"Steen" <steen@cutie.dkx> wrote in message
> Er der nogen som ved hvad der sker, når billedtælleren på D70 kommer op
> over 9999, altså til DSC_9999.NEF ?

Hvis du nu bruger mappesystemet i Nikon kameraet så har du ikke det problem.
Jeg har min D1 programeret til at lave en ny mappe på kortet for hver dag
der går og så tæller den fra og med 0001 i hver ny mappe, det syntes jeg
virker mest overskueligt for mit vedkommende.

Mvh
Simon

Fra : Kell Christensen

Dato : 16-08-05 11:11

Simon Nielsen <newz@siho.dk> wrote:

> Jeg har min D1 programeret til at lave en ny mappe på kortet for hver dag
> der går og så tæller den fra og med 0001 i hver ny mappe, det syntes jeg
> virker mest overskueligt for mit vedkommende.

Kan man det på en D70 - og hvordan?

kell

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-08-05 00:26

"Steen" <steen@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som ved hvad der sker, når billedtælleren på D70 kommer op
over
> 9999, altså til DSC_9999.NEF ?
>
> /Steen

Nu har mit efterhånden rundet 9999 en del gange, det eneste der sker er, at
du får et billede der hedder 0001.

MVH
Thomas