Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitals lagringsmedie til photos, mp3 og ~
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 13-08-05 13:48

Jeg er på jagt efter et kompakt/let lagringsmedie til opbevaring af digitale
photos, mp3 samt evt. div. filer.
Som jeg har kunnet læse mig til kan en Ipod Photo håndtere samtlige
formater.
Koster i 60 GB 425 Euro, som jeg nok synes er i den pebrede ende. 20 GB til
348 Euro.
Kender i til nogle alternativer der har tilsvarende features, gerne i en
lavere prisklasse?
Eller kan Ipod`en anbefales?
Hvad bruger i selv?

Jeg ønsker at medbringe denne på rejser, som nogle gange er af længere
varighed, således at jeg får behov for at læsse billeder fra min Nikon d70
over herpå. Lidt musik ville jo heller ikke være af vejen at have med og
endelig vil der nok være situationer hvor jeg hen ad vejen vil have brug for
hurtigt og nemt at flytte større filer fra en pc til en anden via denne
enhed.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-05 14:35

"Michael Christoffersen"
> [...]
> hurtigt og nemt at flytte større filer fra en pc til en anden via denne

Måske den bedste oversigt på nettet
http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

Prøv at google tråden "Digital fotobank" fra den 29/6

Umiddelbart er Ipod ikke fotograf venlig, en x-drive 6210
til halv pris, eller en Pixo instant music disc..
http://www.hl-tronics.de/shop/index-extern.htm?01-034-0813
-max-

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 13-08-05 14:57

> [...]
>
> Umiddelbart er Ipod ikke fotograf venlig, en x-drive 6210
> til halv pris, eller en Pixo instant music disc..

Hej Max,

Mange tak for disse Links.
Var slet ikke klar over at der var så mange muligheder.
mvh
Michael

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-08-05 22:01

-max- wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart er Ipod ikke fotograf venlig, en x-drive 6210
> til halv pris, eller en Pixo instant music disc..

er der nogen der kender til nogen der er kompatibelt med raw?

Ole

Fra : pwee

Dato : 13-08-05 15:10

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endelig vil der nok være situationer hvor jeg hen ad vejen vil have brug
> for hurtigt og nemt at flytte større filer fra en pc til en anden via

se her...
http://www.mydigitaldiscount.com/s.nl/sc.2/category.662/it.A/id.795/.f

40GB, alm standard 2" hd drive, genopladelige batterier AA,
den kan det hele, den er til gengæld faldet i pris, jeg er altid for hurtig
købte min i england for £146 ~ ca $266
måske kan den også fås her i DK.
v/h pw

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-08-05 15:33

"pwee"
> [...]
>
> 40GB, alm standard 2" hd drive, genopladelige batterier AA,
> den kan det hele, den er til gengæld faldet i pris, jeg er altid for hurtig

De har den på det link jeg postede HL- Tronics, meeen jeg ville
nog ofte lidt mere og købe 6210'ern.. -max-
PS. butikken tager ikke kreditkort, men levering er hurtig og iorden

Fra : Da Man

Dato : 14-08-05 12:11

Michael Christoffersen skrev i en meddelelse
> [...]
> endelig vil der nok være situationer hvor jeg hen ad vejen vil have brug
> for hurtigt og nemt at flytte større filer fra en pc til en anden via

Hvad med denne her:
http://www.creative.com/products/product.asp?category=210&subcategory=211&product=12985
Den er vist ikke kommet i EU (har i hvert fald ikke set den i DK), men sej,
ja det er den, og så kan den vel nærmest også alt.
Pris i US 399,- $
Mvh.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-08-05 12:43

"Da Man"
> [...]
> Den er vist ikke kommet i EU (har i hvert fald ikke set den i DK), men sej,
> ja det er den, og så kan den vel nærmest også alt.

Ja den ser sku spændende ud - bortset fra prisen og kun 30GB. -max-

Fra : Jacob

Dato : 14-08-05 16:12

> "Da Man"
>
> Ja den ser sku spændende ud - bortset fra prisen og kun 30GB. -max-

De har ikke enganmg opgiver overførsels hastigheden. så man må antage at den
er langsom.

Jacob

Fra : Da Man

Dato : 14-08-05 18:03

Jacob skrev i en meddelelse
> De har ikke enganmg opgiver overførsels hastigheden. så man må antage at
> den er langsom.

Det står ellers ret tydeligt (under specifications): USB 2.
http://www.creative.com/products/product.asp?category=210&subcategory=211&product=12985&nav=1
Mvh.

Fra : Jacob

Dato : 14-08-05 18:44

"Da Man" <Da Man@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev i en meddelelse

> Det står ellers ret tydeligt (under specifications): USB 2.
> http://www.creative.com/products/product.asp?category=210&subcategory=211&product=12985&nav=1
> Mvh.

der står absolut ingen ting. der står kun at den kører usb 2 og at deres usb
2 kører 3 gange hurtigere end usb 1.1 hvilket er uhyggeligt langsomt.
usb 2 kan køre 480Mb/S så er de der36Mb/S er pænt langsomt. omregnet til
MB/S kører den så max 4.5 MB/S men der står ikke noget om hvor hurtigt den
kopierer fra kort til hdd. hvilket er noget af det mest intesante hvis man
skal bruge den til fotos. med 4.5MB/S er et 1gb kort ufatteligt stort. det
tager så næsten 4 minutter at tømme det.

Jacob

Fra : Da Man

Dato : 15-08-05 15:12

Jacob skrev i en meddelelse

> der står absolut ingen ting. der står kun at den kører usb 2

Og den lade vi så stå lidt

Det er måske ikke verdens bedstes formulering (hos Creative), men jeg vil
æde hat og briller på, at deres USB 2.0 kører hurtigere end 3 x USB 1.1.
Mht. størrelsen på hhd, så lur mig om der ikke kommer en 60 GB eller <
udgave, om ikke andet så via 2. parts opgradering.
Mvh.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-05 16:16

"Da Man" <Da Man@REMOVETHISolsenfam.dk> skrev

> Det er måske ikke verdens bedstes formulering (hos Creative), men jeg vil
> æde hat og briller på, at deres USB 2.0 kører hurtigere end 3 x USB 1.1.

Der er i dag ikke noget som hedder USB 1.1

Man har i år 2001 ændret betegnelsen for USB, se mit forrige indlæg. Det er
desværre noget meningsforvirrende, men det var angiveligvis, fordi mange
dengang troede, at 2.0 og 1.1 ikke var kombatible.

Claus

Fra : Da Man

Dato : 15-08-05 22:20

Claus Tersgov skrev i en meddelelse
> Der er i dag ikke noget som hedder USB 1.1

Og den lader vi så også stå lidt.......for selvfølgelig er der i dag noget,
som hedder USB 1.1, hvad vil du ellers kalde alle de USB 1.1 forbindelser,
som eksisterede før USB 2.0 blev udviklet, og som stadig sidder i mange
maskiner?
Mvh.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-05 14:28

> [...]

> som eksisterede før USB 2.0 blev udviklet, og som stadig sidder i mange

Dem vil jeg kalde USB 2.0 Low-speed og USB 2.0 full-speed!

Det er de officielle betegnelser som er anbefalet af USB org.

Dernæst er det nyt udstyr, vi taler om som IKKE er mærket med USB 1.1, så
lad os holde os til det.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-05 16:01

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev

> 2 kører 3 gange hurtigere end usb 1.1 hvilket er uhyggeligt langsomt.
> usb 2 kan køre 480Mb/S så er de der36Mb/S er pænt langsomt. omregnet til

USB 2.0 er som standard 12 Mbit..

De nye betegnelser er:

USB 2.0 Low-speed: 1,5 Mbit
USB 2.0 Full-speed: 12 Mbit
USB 2.0 Hi-speed: 480 Mbit

Når fabrikanter i dag udelukkende opgiver betegnelsen USB 2.0 uden postfix,
så dækker den således over 12Mbit. Kun hvis der står Hi-speed kan man være
helt sikker på, at det er 480 Mbit.

Claus