Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl ved opgradering af Nikon Capture.
Fra : -=JF=- arb

Dato : 11-08-05 14:03

Hej.

En kollega bruger Nikon Capture 4.1.0, og vil opgradere til 4.3

Når han kører opgraderingen får han en fejlmelding der siger:
"A different region version of Nikon Capture is already installed. The
updater will now stop"

Hans program er på engelsk, og det er upgraden også. Han har også mulighed
for at hente en fransk ver. af upgraden, men den giver samme fejlmelding -
blot på fransk

Hvor kan han se hvilken region han bruger - og hvor hentes upgraden til
denne?

Håber at nogen kan hjælpe!

Mvh John

Fra : Skeptikeren

Dato : 11-08-05 15:53

On Thu, 11 Aug 2005 15:03:24 +0200, "-=JF=- arb"
<oplyses@ikke.invalid> wrote:

> [...]
>blot på fransk
>
>Hvor kan han se hvilken region han bruger - og hvor hentes upgraden til

Nikon vil gerne sælge deres software, derfor er der indsat
kodesystemer, der er så besværlige at omgå, at det bedre kan betale
sig at slippe tussen, hvis man virkelig ikke kan undvære Capture i
nyeste version.
Men den diskussion hører jo slet ikke til her

mvh

sk
Have a nice shot today

Fra : -= JF =- priv

Dato : 11-08-05 20:41

"Skeptikeren" <skeptikeren#remove_me#@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kodesystemer, der er så besværlige at omgå, at det bedre kan betale
> sig at slippe tussen, hvis man virkelig ikke kan undvære Capture i

Nu synes jeg ærligt talt at du er på tynd is!!!! Du antyder at han kører
piratsoftware.
Manden har købt og betalt en original CD med tilhørende kode, so Nikon har
vist tjent hvad de skal.
Godt nok er skiven købt brugt, som en del af køb af div. linser m.v. - men
det har intet med sagen at gøre.

Han henter en opgradering på nettet - og til din orietering er den gratis at
hente.

> Men den diskussion hører jo slet ikke til her

Den diskussion hører slet ikke til nogen steder!

Med hovedrystende hilsen.
John

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-08-05 11:10

> [...]
> nyeste version.
> Men den diskussion hører jo slet ikke til her

+++++++++++++++++++++++
Jeg får samme fejlmeddelelse, når jeg prøver at opdatere Nikon view, det er
freeware. Der er måske også sat "kodesystemer" i den? Man skal jo ikke
indtaste noget serial.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : HKJ

Dato : 11-08-05 16:36

-=JF=- arb wrote:

> Når han kører opgraderingen får han en fejlmelding der siger:
> "A different region version of Nikon Capture is already installed. The
> updater will now stop"

Min erfaring siger:

EU version kan uden problemer opdateres til amerikansk version

Amerikansk version kan IKKE opdateres til en EU version, der gives den
viste fejlmeddelse, der skal forsat bruges amerikanske versioner.

Det betyder intet at begge versioner af programmet er på engelsk og der
er ingen problemer med licenskoderne.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 11-08-05 20:49

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> EU version kan uden problemer opdateres til amerikansk version
> Amerikansk version kan IKKE opdateres til en EU version, der gives den
> viste fejlmeddelse, der skal forsat bruges amerikanske versioner.

Står der på skiven hvilken region det er, for han har ikke kunnet finde
oplysninger om det i programmets hjælpefil.

> Det betyder intet at begge versioner af programmet er på engelsk og der er
> ingen problemer med licenskoderne.

Jeg forstår godt hvad du siger mht. sprogversioneringen, men forstår til
gengæld ikke hvad du mener med problemer med licenskoderne?

Mvh John

Fra : HKJ

Dato : 11-08-05 21:36

-= JF =- priv wrote:

> Står der på skiven hvilken region det er, for han har ikke kunnet finde
> oplysninger om det i programmets hjælpefil.

Det tror jeg ikke (jeg gider ikke lede efter CD'en), jeg købte min ved
den lokale fotoforhandler, men på et tidspunkt kom jeg til at opdatere
med en version jeg havde downloaded fra USA, derefter har jeg ikke kunne
opdatere med version fra nikon.dk.

> Jeg forstår godt hvad du siger mht. sprogversioneringen, men forstår til
> gengæld ikke hvad du mener med problemer med licenskoderne?

Det er ikke fordi du skal taste nogen nye koder ind, den forsætter med
at bruge koden fra installationen.

Fra : PerM

Dato : 12-08-05 07:20

Din kammerat skal først opgradere til version 4.2, før han kan opgradere til
version 4.3. De kan begge hentes på www.nikon.dk under linket "support". I
teksten til højre står der "opdateringer" ca. totredjedele nede i teksten -
der klikker han, og så er der mulighed for at søge efter dem. Det kræver
muligvis, at han er registreret, men det er jeg ikke sikker på. Ellers prøv
at søge efter 4.2 på Google.
Det væsentlige er, at han FØRST opdaterer til 4.2, før han opdaterer til
4.3!

mvh
PerM

Fra : -=JF=- arb

Dato : 12-08-05 11:10

"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
> Det væsentlige er, at han FØRST opdaterer til 4.2, før han opdaterer til
> 4.3!

Tak for hjælpen!
Jeg har netop givet ham beskeden, men han er gået på ferie fra i går
(heldige asen så jeg kan ikke fortælle om det lykkedes før om 3 uger,
når han kommer hjem.

Mvh John

Fra : -= JF =- priv

Dato : 12-08-05 21:39

> Jeg har netop givet ham beskeden, men han er gået på ferie fra i går
> (heldige asen så jeg kan ikke fortælle om det lykkedes før om 3 uger,
> når han kommer hjem.

Nå, han tager først afsted i morgen, og har netop sendt mig en mail...

Han hentede en trial-version af v. 4.2, og den opgraderede hans registrerede
v 4.1 uden problemer.
1. gang han kørte 4.2'eren fortalte den at der var en update som den hentede
og installerede uden problemer.

Han kan dog stadig ikke opgradere til v. 4.3 men det er tilsyneladende
heller ikke vigtigt mere da han nu kan åbne de filer som 4.1'eren ikke
kunne.

Mvh John