shareware til lydbehandling, hvilket ?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-06-01 17:39

Jeg har et par mp3 filer der skal konverteres til waw filer. Hvilket
lille shareware program kan klare det ? Derudover har jeg brug for at
klippe nogle waw filer sammen. Findes der et godt lille shareware
program der kan klare det. Det må gerne kunne lave udfadninger etc.

Hygge

Jakob H K

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-06-01 19:40

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]
> klippe nogle waw filer sammen. Findes der et godt lille shareware
> program der kan klare det. Det må gerne kunne lave udfadninger etc.

Kig efter SoundApp. Særdeles godt prissat.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 06-06-01 21:36

Det du skitserer der kan Quicktime pro klare så nemt som igen ting.

Stjernholm

in article 1eulkmc.jl0bqg17ltyg4N%jonasenREMOVE@THISit.dk, Jan Oksfeldt

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 07-06-01 07:38

Morten Stjernholm <stjernholm@stjernholm-media.dk> wrote:

> Det du skitserer der kan Quicktime pro klare så nemt som igen ting.
>
> Stjernholm
>
> in article 1eulkmc.jl0bqg17ltyg4N%jonasenREMOVE@THISit.dk, Jan Oksfeldt

tak for svarene.

Jakob h K

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-06-01 19:59

Morten Stjernholm <stjernholm@stjernholm-media.dk> wrote:

> Det du skitserer der kan Quicktime pro klare så nemt som igen ting.

Det ville da være afsindigt synd, at smide $30 efter noget der kan gøres
gratis. Husk på, der blev spurgt efter noget småt og billigt til en kort
foreliggende opgave, og det var kun lyd ikke video, som man også ville
få i QT Pro.

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 06-06-01 21:38

Hvis du ønsker at lave meget præsis redigering, crossfades, plugins,
timestrech o.s.v. Er quicktime pro naturligvis ikke tilstrækkelig.
Her vil jeg anbefale en dedikeret audioeditor som f.eks BIAS PEAK. Denne
findes så vidt jeg ved også i en billig "light" version.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-06-01 02:07

Hej Morten

Ja, Peak findes i en Lite version, men efter selv at have prøvet
adskillige, så finder jeg, at fx. Amadeus II 3.x er langt bedre.

Et billigere alternativ kunne være Audion, men jeg synes, den er lidt
besværlig at indstille rigtigt.

- Og så er der jo stadig den 'gamle' Sound Edit 16 II, hvis man ellers kan
finde den brugt et eller andet sted. Fordelen ved SE 16 er bl.a., at man
kan 'ekspandere' signalet, så man kan redigere - blende og cross-fade helt
ned i en 1/10000 sek.. Det bestemmer man fuldstændig selv. Dens svaghed er,
svjh, at den kun kan arbejde op til 48kbps, (svarende til en gammeldags CD
afspiller med 16bits laser med 4x oversampling), hvor fx. Amadeus II kan
arbejde op til 768kbps (svarende til en CD afspiller med 24bits opl. med
32x oversampling).

Så jeg vil til almindeligt brug helt anbefale Amadeus. Demo kan hentes her:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=7392/Amad_v3.2.sit.bin>.

mvh. Erik Richard

Morten Stjernholm wrote:

> [...]
> Her vil jeg anbefale en dedikeret audioeditor som f.eks BIAS PEAK. Denne
> findes så vidt jeg ved også i en billig "light" version.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 07-06-01 07:38

> http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=7392/Amad_v3.2.sit.bin>.

det vil jeg prøve, tak for det.

hygge

Jakob H K

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-06-01 13:04

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> det vil jeg prøve, tak for det.

Hvis du har mod på at prøve et proffesionelt redigerings program så har
digidesign lavet en gratis version af deres Pro tools. Pro tools er selv
i gratis versionen meget udbygget. Hverken Peak eller Amadeus når pro
tools til sokkeholderne hvad angår redigereing af lyd. Men det afhænger
meget af temperament og hvad man egentligt skal bruge det til. Jeg mener
den kan arbejde med .waw filer, jeg nøjes med AIFF og SD2.

Læs mere hos digidesign:
http://www.digidesign.com

Eller direkte til download siden (den fylder 40Mb):
http://aria.digidesign.com/ptfree/ptfree_orderonline.html

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 08-06-01 00:06

> adskillige, så finder jeg, at fx. Amadeus II 3.x er langt bedre.

Det blev den der klarede ærterne

Hygge

Jakob H K