Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tæller på 10D
Fra : Lyngs

Dato : 10-08-05 11:34

Hej

Er der nogen der ved, om der et eller andet sted sidder en tæller i et 10D?
Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde ud af, hvor mange billeder
kameraet har taget?

På forhånd tak

/Jakob

Fra : Mark

Dato : 11-08-05 18:47

"Lyngs" <
> [...]
10D?
> Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde ud af, hvor mange billeder

På mit canon a85 bliver billederne kaldt: img_0782 hvor tallet så angiver
hvor mange billeder jeg har skudt (går jeg stærkt udfra) måske findes det
samme princip i 10D ?

Mvh
Mark

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-08-05 21:21

"Mark" <mjons@fjernmail.dk> writes:

> [...]
> hvor mange billeder jeg har skudt (går jeg stærkt udfra) måske findes det

Jo, men der er også "reset tæller ved nyt kort". Uanset så triller
tælleren rundt ved 10.000 billeder.

Kai

Fra : Reidar Solberg

Dato : 12-08-05 10:11

> Er der nogen der ved, om der et eller andet sted sidder en tæller i et
> 10D? Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde ud af, hvor mange
> billeder kameraet har taget?

Telleverket for totalt antall exponeringer har ingen ting med
bildenr(filnavn) å gjøre - da dette jo kan resettes om man vil.

På Nikon D70 ligger dette i EXIF-filen (for JPEG bilder) og kan leses med et
spesielt program. Vil tro at dette også finnes for canon.

Programmet for D70 ligger på denne siden
:http://hobbes.nmsu.edu/cgi-bin/h-browse?dir=/pub/os2/apps/graphics
Du kan jo se om det ligger noe for Canon også her...

Reidar

Fra : Reidar Solberg

Dato : 12-08-05 10:13

Linken ble visst litt dårlig - prøver på nytt:

http://hobbes.nmsu.edu/cgi-bin/h-browse?dir=/pub/os2/apps/graphics

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 12-08-05 14:10

On Wed, 10 Aug 2005 12:33:30 +0200, "Lyngs" <lyngsRYD@mailSLETdk> wrote:

> [...]
>Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde ud af, hvor mange billeder

PW service (Canon service værksted) kan aflæse det totale antal.

PW Service
Erhvervsvej 30
2610 Rødovre
Tlf. 44 85 34 44 (10:00-16:00, fredag 15:30)
E-mail: rs@pwservice.dk

--
Henrik