Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Erfaring med HP-scannere...
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-08-05 08:03

Hej

Jeg er på udkig efter en scanner til negativer...

Mit valg var egentlig faldet på denne
(http://www.filmscanner.info/ReflectaCrystalScan7200.html). Den har jeg læst
meget godt om. Men kender ingen som har en.

Så sad jeg lige og surfede lidt og faldt over disse HP-scannere.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF25a/2211-2531-2533-2533-2549-12158620.html
Jeg er især faldet for at den ene kan scanner 30 negativer ad gangen.
Men hvordan med billedekvaliteten? Er de dårligere end Reflecta 7200? Nogen
som har erfaringer? Eller alternativer i ca. samme prisklasse.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Flemming [2920]

Dato : 10-08-05 21:14

Vær opmærksom på at selv om der står "Dias i rammer" så dækker det typisk
over at den kan tage Dias i PAP rammer ( dem som man i gamle dage kunne få
billeder i i bl.a. Tivoli) Hjemmelavede AGFA rammer (lidt tykkere i plast)
passede ikke i min fars, og han måtte få lavet en A4 ramme til at lægge på
glaspladen, der så havde en udskærring til et Dias i agfa Ramme.

Flemming

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-08-05 07:15

Ok. Men jeg skal kun bruge den til negativer. Men hvordan er kvaliteten? Jeg
har f.x. nogle billeder af landskab med nogle skyer på himlen. Jeg prøvet en
billig scanner for ca. 1 år siden og her forsvandt skyerne, det blev bare
til en lys himmel...