Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic æder batterier
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-08-05 12:22

Efter lidt tests frem og tilbage er jeg kommet frem til at min Panasonic
æder batterierne :(

Nogen andre der har samme fejl på deres Panasonic kameraer?

Mit drejer sig om en FZ20

--
Per, Esbjerg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-08-05 15:54

In article <42f74072$0$63759$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Per Henneberg Kristensen wrote:
> Efter lidt tests frem og tilbage er jeg kommet frem til at min Panasonic
> æder batterierne :(
>
> Nogen andre der har samme fejl på deres Panasonic kameraer?
>
> Mit drejer sig om en FZ20

Bruger du genopladelige ? Alle digitale kameraer æder standard
alkaline batterier.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 08-08-05 16:34

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev:

> Bruger du genopladelige ?

Der kan ikke bruges andet.

> Alle digitale kameraer æder standard
> alkaline batterier.

Sludder og vrøvl. Eksempelvis Panasonics FZ-20 bruger et specielt
batteri, der ikke er det fjerneste kompatibelt med stander AA-
batterier.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-08-05 21:03

Morten Bjergstrøm wrote:
> Sludder og vrøvl. Eksempelvis Panasonics FZ-20 bruger et specielt
> batteri, der ikke er det fjerneste kompatibelt med stander AA-
> batterier.

Nej det er ikke vrøvl. Smider du et par alm batterier i et kamera,
bliver de tømt for juice med det samme. Naturligvis kræver det at
batteriet kan sidde i kameraet rent fysisk, men det er vel underforstået

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-05 22:04

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> bliver de tømt for juice med det samme. Naturligvis kræver det at
> batteriet kan sidde i kameraet rent fysisk, men det er vel

Ahh - er det ikke lidt langt ude

Der blev specifikt spurgt til en Panasonic model, hvor man ikke kan bruge
almindelige batterier - så Morten har vel lidt ret ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henning

Dato : 08-08-05 23:55

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Nej det er ikke vrøvl. Smider du et par alm batterier i et kamera, bliver
> de tømt for juice med det samme. Naturligvis kræver det at batteriet kan
> sidde i kameraet rent fysisk, men det er vel underforstået

Det ved du åbentbart ikke noget om.

Der er en tendens til at gamle sandheder forbliver sandheder for dem, der
ikke selv gør sig sine erfaringer.

Jeg har testet almindelige AA i flere kameraer (Olympus370, KM2Z og Nikon
760) og alle kan tager omkring 200 billeder på et sæt alkaline AA

mvh Henning

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 09-08-05 09:07

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev:

> Ahh - er det ikke lidt langt ude
>
> Der blev specifikt spurgt til en Panasonic model, hvor man ikke
> kan bruge almindelige batterier - så Morten har vel lidt ret ?

Ja min indgangsvinkel var, at Poul mente, at alle digitalkameraer kan
bruge alm. AA-batterier. Det kan alle digitalkameraer naturligvis ikke
og derfor er Pouls svar irrellevant i og med at problematikken med
alkaline kontra genopladelige slet ikke eksisterer på FZ-20.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : J. Jørgensen

Dato : 08-08-05 21:55

> [...]
> æder batterierne :(
>
> Nogen andre der har samme fejl på deres Panasonic kameraer?

Hej Per
Det er ikke en fejl, men blot en rigtig iagttagelse. Det normale hos mig er
40-80 billeder.
En væsentlig årsag er at vi har 12 x motorzoom, som er en stor behagelighed
men det er noget der stjæler en del batteri.
Du kan også tage flere billeder hvis du undgår cont. AF, AF Assist Lamp samt
Auto Review.

Ved at spare på disse kan du komme op på et antal på 100-150 billeder.
Derimod mener jeg ikke, at der er stor forskel på forbruget ved stor/lille
skærm.
Læg også mærke til batterierne, de er ikke ret store (7.2 volt og kun
680mAh).
Til et Dimage A2 Konica Minolta bruges lignende batteripakke men (7.4 volt
og 1500mAh)
Noget af årsagen er altså også den mindre kapacitet i batterierne.

NB. Har du bemærket den meget fine optik, samt Anti Shake?
Dimage A2 (med 8mill.pix) tåler ikke så meget forstørrelse eller crop skønt
der her er 8 mill. pix, hvor Panasonic kun har 5 mill. pix.
GP Batterier kan forøvrigt købes til den halve pris af de originale - Jeg
medbringer altid 3 stk.

Hilsen
Jørgen

Fra : Pepe

Dato : 08-08-05 22:46

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> æder batterierne :(
>
> Nogen andre der har samme fejl på deres Panasonic kameraer?

Jag har en kamrat som hade samma problem med sin Kamera.
Han tillverkade ett eget 7,2 volt batteripack med laddningsbara batterier.
Du kan köpa delarna i elektronikaffären till billig penning och själv bygga
ihop så att det passar dig, eller köpa färdigt.
Här är en länk:
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/conceptual_nimh_pack.html till
färdiga lösningar.

Jag vet inte om det finns någon www.kjell.com eller www.claesohlson.se i
Danmark.
Men det finns säkert något motsvarande.

Pepe

Fra : Rado

Dato : 12-08-05 16:10

On Mon, 8 Aug 2005 13:22:05 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Efter lidt tests frem og tilbage er jeg kommet frem til at min Panasonic
>æder batterierne :(
>
>Nogen andre der har samme fejl på deres Panasonic kameraer?
>
>Mit drejer sig om en FZ20

Har et FZ10, jeg kan gå rundt med kameratet tændt i over en time og
fylde et 256 MB kort op med billeder (ca. 144), før der skal skiftes
batteri.

Pas iøvrigt på med ikke at opbevare dem for varmt efter opladning, så
mister de hurtigt kapacitet. Det bedste er at oplade dem lige inden
brug.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-05 12:05

> Efter lidt tests frem og tilbage er jeg kommet frem til at min Panasonic
> æder batterierne :(
>
> Nogen andre der har samme fejl på deres Panasonic kameraer?
>
> Mit drejer sig om en FZ20

Kameraet tager nemt 300 billeder - og fortsætter næste dag hvis batteriet er
afmonteret.

Hvis det er i kameraet er det tomt dagen efter.

Kameraet sendes til rep i næste uge.

--
Per, Esbjerg