Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
brugte digital kameraer?
Fra : Gimmer

Dato : 08-08-05 08:49

Findes der et sted hvor man kan købe brugte digital kamaraer gerne på
nettet?

vh Gimmer

Fra : Claus Smith

Dato : 08-08-05 08:57

www.fotokritik.dk under fotomarked og så www.dba.dk samt markedsgruppen
herinde.

Claus Smith

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-08-05 09:40

Måske www.njalfoto.dk
Har ikke lige kigget. Men han har en liste online. Har ingen erfaring med
butikken..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : ab©

Dato : 08-08-05 10:38

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Måske www.njalfoto.dk

Der er jo også http://www.lauritz.com/ - Qxl - Ebay o.s.v.

ab (-c:)

Fra : Jakob

Dato : 08-08-05 10:46

In article <dd72p8$2bgu$1@newsbin.cybercity.dk>, Gimmer[REMOVE]@email.dk
says...
> Findes der et sted hvor man kan købe brugte digital kamaraer gerne på
> nettet?

Problemet med at købe brugt er at sælgerne som regel forventer at få
ligesåmeget for kameraet som et nyt koster.

Især DBA er helt til grin. Det er som med al anden elektronik at når
folk har købt noget for 2 år siden til 12 tusind så mener de at det er
rimeligt at få 10000 for det uanset at det er faldet til 6 i
mellemtiden.

Du skal hvertfald passe meget på og checke priserne på de tyske webshops
inden du køber.

Personligt vil jeg ikke give mere end 50 % af nypris hvis det sælges
brugt helt uden garanti.

Just my two cents :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : /Peter

Dato : 08-08-05 11:10

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden du køber.
>
> Personligt vil jeg ikke give mere end 50 % af nypris hvis det sælges

Det kan jeg kun støtte dig i, især i den lidt dyrere ende, fx. 20D, er
prisen for brugt ca.en tusse under nyprisen idag,
mht. objektiver ligger de på ca. 85% af nyprisen, det kan man måske forstå,
men alligevel er det
utroligt da alt andet eleltronik, PC-udstyr mm. falder ganske drastisk i
brugtpris efter ganske kort tid.

Erfaringer fra både DBA og e-Bay.de

Gi' en tusse mere og få et nyt

/Peter

Fra : anders majland

Dato : 08-08-05 11:03

> Findes der et sted hvor man kan købe brugte digital kamaraer gerne på
> nettet?

Tror at du skal være heldig for at gøre et godt køb... Folk har svært ved at
akceptere den reelle handelsværdi af deres gamle kamera som de har betalt en
formue for ...

Jeg har kigget lidt efter et lille kamera til husstanden som supplement til
mit (gamle) ixus. Oplagt ville være et brugt ixus så udstyr passer, men et
nyt Canon PowerShot A400 koster ~1100kr der har bedre specs og sikkert tage
ligeså gode billeder. Så jeg vil ikke give 1000kr for et gammelt kamera bare
fordi det kostede over 5kkr fra nyt ...

Fra : Gimmer

Dato : 08-08-05 12:27

okay tak for jeres bud. Jeg tænke der måske var oget at spare hvis man
skulle købe et canon eos 350d eller større. men jeg bliver nød nød til at
købe et nyt
vh Gimmer
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:42f72dd1$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jakob

Dato : 08-08-05 12:51

In article <42f72dd1$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...

> Tror at du skal være heldig for at gøre et godt køb... Folk har svært ved at
> akceptere den reelle handelsværdi af deres gamle kamera som de har betalt en
> formue for ...

Men der må godt nok være mange idioter der tror at de kan bruge
sælgerens "nypris" til noget. Kameraerne må blive solgt siden niveauet
er sådan, skræmmende (og pisseirreterende ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 08-08-05 14:05

> [...]
> sælgerens "nypris" til noget. Kameraerne må blive solgt siden niveauet
> er sådan, skræmmende (og pisseirreterende ;0)

Vi ved jo ikke om de bliver solgt til den forlangte pris, men jeg tvivler.
Til gengæld er der mange annoncer der står meget længe

mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 08-08-05 15:37

In article <42f75875$0$1217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
waal@post.tele.dk says...

> Vi ved jo ikke om de bliver solgt til den forlangte pris, men jeg tvivler.
> Til gengæld er der mange annoncer der står meget længe

Det har du ret i men selv på ebay hvor de jo bliver solgt er priserne
egentlig chokerende høje, har lige set et brugt 350D hus blive solgt til
641 euro, det kan fåes for 680 fra nyt. 300 kr sparet på noget der er et
halvt år gammelt og man aner ikke hvad det har været igennem. Det fatter
jeg sgu ikke.

Andet ekspempel er et d70 fra 2004, solgt brugt 799 euro, nypris fra
839, igen 300 kr, ubegribeligt.

Hvis jeg nogensinde skal sælge noget så bliver det på Ebay ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 08-08-05 17:10

> [...]
> jeg sgu ikke.
>
> Andet ekspempel er et d70 fra 2004, solgt brugt 799 euro, nypris fra

Ganske enig, men auktionsformen har det med at få prisen (langt) over det
rimelige, et skræmmende eksempel er Politiet cykelauktioner.

Priserne der ofte forlanges på DBA kan jo forhandles og ofte med succes, men
man skal nok indse at digitalt fotoudstyr er en endnu dårligere
"investering" end analogt udstyr var i gamle dage.

mvh
Michael

Fra : anders majland

Dato : 11-08-05 13:17

> Hvis jeg nogensinde skal sælge noget så bliver det på Ebay ;0)

Men sørg for at have en tysk afsender address. Min erfaring er at mange
tyskere ikke "gider" købe fra udlandet og min vare derfor er blevet solgt
latterligt billigt hvis der overhovedet er kommet nogen bud ....

Fra : Jakob

Dato : 11-08-05 16:03

In article <42fb4860$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, anders.majland-
see.signature@address.invalid says...

> tyskere ikke "gider" købe fra udlandet og min vare derfor er blevet solgt
> latterligt billigt hvis der overhovedet er kommet nogen bud ....

Ahh supergodt tip, af den slags der jo potentielt er penge værd :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 08-08-05 16:36

"Gimmer" <Gimmer[REMOVE]@email.dk> skrev
> Findes der et sted hvor man kan købe brugte digital kamaraer gerne på
> nettet?

Hej

Jeg er meget glad for www.ebay.com, der er mange billige PS digital
kameraer, ikke så meget DSLR....

Tjek evt. min lille intro til handel på ebay på min hjemmeside...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk