Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan
Fra : PGaard

Dato : 07-08-05 09:39

Hej alle sammen

Bruger blandt andet mit kamera til at tage lidt billeder af Rally /
RallyCross
Står på selve banen og fotograferer bilerne i forbifarten.

Brugte til at starte med et Sony Cybershot DSC-P71 og fik egentlig
nogen udmærkede billeder. Men nu har jeg købt mig et Canon 300D
med en Canon Zoom Lens EF 35-80 1:4-5.6 III.

Nu håber jeg selvfølgelig at jeg vil få nogen endnu bedre billeder end
tidligere,
og vil i den forbindelse høre herinde, om der skulle være nogen rigtig
gode
fif,
indstillinger, gode råd eller andet, som jeg ville kunne få glæde af?!

Med venlig hilsen
Palle

Fra : Knud Bonke

Dato : 07-08-05 10:10

:
[...]

Det er unægteligt noget af et spring. Du skal nok tage billeder i Tv-mode,
hvor du selv bestemmer en hastighed omkring 1/1000, vælge et ISO-tal så du kan opnå
en acceptabel blænde, helst omkring 8, og så gå i gang og analyser exif-
filerne på de dårlige billeder, og se hvad du gjorde forkert.
mvh Knud

Fra : KRV

Dato : 07-08-05 10:50

"PGaard" <p.gaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen

Her er en gammel atikel som jeg sel har lært en masse af
http://www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=fotoguide

Det er flere gode ting som du kan overføre til digital
KRV

Fra : fam. Ager

Dato : 07-08-05 13:25

"PGaard" <p.gaard@pc.dk> skrev i en meddelelse
gode råd eller andet, som jeg ville kunne få glæde af?!

hej

hvis du skal panorere skal du vælge tv indstillingen og vælge omkring 1/125
sek...kameraet vælger så en blænde der passer....du vælge selv iso...

hvis du skal fastfryse bilen, så AV-mode....vælg mindste blændetal du kan,
og så iso til du opnår en god lukketid....

brug beskyttelse filter, uv filter eller andet på dit objektiv....Har
engang fået en skærve smidt op på min 300mm, så var jeg ret glad for at der
sad et uv-filter på som tog skræmmerne og ikke mit objektiv....

mvh torben..