Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DX-S-Nikkor sort 55-200/4,0-5,6 G ED
Fra : Jan

Dato : 04-08-05 19:21

Hej,

Er der nogen, som kender DX-S-Nikkor sort 55-200/4,0-5,6 G ED?
Det er en forholdsvis billig optik, så man får selvfølgelig hvad man
betaler for - men er den værd at gå efter eller skal jeg kigge efter
andre alternativer?

På forhånd tak

/Jan

Fra : Lars Hjortø

Dato : 04-08-05 19:46

Hej Jan

> [...]
> Det er en forholdsvis billig optik, så man får selvfølgelig hvad man
> betaler for - men er den værd at gå efter eller skal jeg kigge efter andre

Jeg havde det lige i hånden i dag hos den officielle foto-pusher. Monteret
på et D50 virkede det ret ok. Det er efter min mening hurtigt til at
fokusere og larmer ikke det vilde. Frontlinsen drejer ikke rundt når man
bruger zoom og fokus. Det er efter min mening et must at den ikke gør det da
jeg bruger Cokin filterholder.
Måske man kunne tænke sig et lidt bedre "touch" på zoom- og fokusring, men
som du selv skriver er det et billigt objektiv. Jeg har ikke set billeder
fra det endnu, men er ret sikker på at jeg vil have sådan et eller evt. det
tilsvarende 70-300 mm. Det vil være et godt supplement til mit 18-70 mm der
fulgte med til mit D70. (Som jeg for øvrigt lige har opdateret firmwaren
til)
--
Venlig hilsen Lars Hjortø
5700 Svendborg

Fra : Jan

Dato : 04-08-05 19:58

Hej Lars

> [...]
> fulgte med til mit D70. (Som jeg for øvrigt lige har opdateret firmwaren

Tak for svaret.
Jeg har selv lige idag kigget på 70-300 og jeg synes det virker ekstremt
plastik-agtigt. Samtidig var det ikke ED modellen og selvom jeg kan få
det fra 999,- og op til 1300, så har jeg en ide om, at jeg bare får mere
optik for pengene i 55-200'eren. Hvor har du set det henne i butik - har
ikke kunne finde den ud over i web-shops.
Har for øvrigt også nyligt opdateret mit D70, hvilket i bund og grund
sparer en for 2000 kr ift. D70s, hvis man kan leve med 0.2" mindre
display

MVH - Jan

Fra : Lars Hjortø

Dato : 04-08-05 20:34

Hej igen...

"Jan" <jan@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plastik-agtigt. Samtidig var det ikke ED modellen og selvom jeg kan få det
> fra 999,- og op til 1300, så har jeg en ide om, at jeg bare får mere

Du sammenligner den vel ikke med den der hedder AF 70-300 mm f/4.0-5.6G?
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=251&catId=121Du skal sammenligne med den der hedder AF 70-300 mm f/4.0-5.6D ED. Tror denkoster godt 4000,- Det er noget HELT andet. Jeg har selv førstnævnte 70-300mm, og det er noget værre hø, men som begynder-objektiv er den nokudemærket. Jeg har da selv brugt den en del.http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=250&catId=121> optik for pengene i 55-200'eren. Hvor har du set det henne i butik - harikke kunne finde den ud over i web-shops.Det er i Fotomagasinet i Svendborg, men mon ikke de har den andre stederogså.Hvis du køber det må du da godt lide lade høre fra dig, jeg er retinteresseret i at høre hvordan det er.> Har for øvrigt også nyligt opdateret mit D70, hvilket i bund og grundsparer en for 2000 kr ift. D70s, hvis man kan leve med 0.2" mindre display>Jeg har ikke brugt det endnu efter opdateringen, kun konstateret at detstadig virker. --Venlig hilsen Lars Hjortø5700 SvendborgHusk at fjerne nospam hvis du vil skrive til min mail.