Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Signa, Tamron eller Canon
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 13:03

Hejsa.
Er ny hobbyudøver og derfor brug for et par gode råd eller opklarende
bemærkninger, omkring valg af obj. med zoom.
Har et Canon EOS300D med 18-55 obj.

Vil gerne købe et obj. med lidt zoom.
Har kikket på Sigma 18-200 og tilsvarende fra Tamron, samt Canon 28-200.

Mine spm.:
Går jeg glip af eller vinder jeg noget ved at bruge Canon.

Jeg er som sagt ikke ekspert i de tekniske termer og derfor noget usikker,
så jeg vil gerne høre om der skulle være nogle erfaringer og gode råd
omkring de 3 fabrikater og modeller.
--
Venlig Hilsen
Ole "Toggal" Juhl

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-05 13:48

In article <42f203d3$0$59210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Ole "Toggal" Juhl wrote:
> [...]
>
> Mine spm.:
> Går jeg glip af eller vinder jeg noget ved at bruge Canon.

Du går glip af en masse billedkvalitet ved at vælge en 8-10x zoom.
Du er bedre stillet ved at supplere dit nuværende med et 75-300mm,
eller endnu bedre, 70-200mm.

Stor zoom faktor = dårligere billeder (som tommelfingerregel).

> Jeg er som sagt ikke ekspert i de tekniske termer og derfor noget usikker,
> så jeg vil gerne høre om der skulle være nogle erfaringer og gode råd
> omkring de 3 fabrikater og modeller.

En 1x zoom (eksempelvis fast 50mm) er meget skarpere end dit nuværende
3x zoom. Derudover, så er det ofte værd at se efter USM på Canon, eller
HSM på Sigma, dette er hurtigere og mere lydløs autofokus.