Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Normandiet - D-dag fotos.
Fra : SpookiePower

Dato : 04-08-05 12:49

Jeg tilbragte 10 dage af min ferie med konen i Normadiet i Frankrig.
Vi kørte rundt langs de 5 landgangsstrande hvor de allierede gik i land
om morgen den 6 juni 44 og besøgte det meste som omhandlede D-dag.
Mange af billederne der er lagt online bære præg af "feriebilleder", men
nogle enkelte skiller sig ud, som kan ses forneden. I er velkomme til at
komme med kritik. Udover det har jeg også lagt lidt text til de forskellige
billeder vedr. historien.

Omaha beach
http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-297
http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-298
http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-299

Den amerikanske kirkegård
http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-293
http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-288

www.photo.activewebsite.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 04-08-05 13:39

Du har en sød kone, giv hende nogle blomster. Det er sgu de færreste der
kan få konen til at tage med rundt på foto-safari i flere dage :)

--Michael

Fra : SpookiePower

Dato : 04-08-05 13:56

"Michael Holm" <tlf@20682620.dk> skrev i en meddelelse

> Du har en sød kone, giv hende nogle blomster. Det er sgu de færreste der kan få konen til at tage
> med rundt på foto-safari i flere dage :)
>
> --Michael

Mange tak. Hun var også svær at overtale og blev til tider træt af
at jeg skulle tage 5 billeder af den samme ting :) Men en fedt tur var
det helt sikkert.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 04-08-05 13:48

http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-297 Synes jeg
virkelig godt om, de andre er også okay, men jeg synes dette skiller sig ud
fra de andre....

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Jakob

Dato : 04-08-05 14:19

In article <42f200a3$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
boxjunk2600@gmail.com says...
> http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-288

Når jeg ser de her rækker af kors kom jeg til at tænke på at jeg
egentlig hellere ville have set rækkerne på den anden led, altså så der
var et kors fotograferet forfra som hovedmotiv, og endeløse rækker af
kors som baggrund.

Korset er jo et stærkt symbol, og det synes jeg er fraværende i det her
billede.

Bare en strøtanke :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-08-05 15:36

> [...]
> nogle enkelte skiller sig ud, som kan ses forneden. I er velkomme til at
> komme med kritik. Udover det har jeg også lagt lidt text til de

Det er nogle fine billeder du linker til, næsten grafiske i deres udtryk.
Jeg kan godt lide den enkelhed du har fanget. Især 298 synes jeg er flot,
smuk himmel (måske lidt for blå) og gode elementer. Kirkegården synes jeg
ikke du er sluppet så heldigt fra, jeg er enig med Jakob i, at du ikke
udnytter korsene godt nok, men det er jo en smagssag.

MVH
Thomas

Fra : Brizz

Dato : 04-08-05 23:31

SpookiePower wrote:
> [...]
> komme med kritik. Udover det har jeg også lagt lidt text til de forskellige

Nogen gode fotos dog uden at fortælle så meget om netop D-dag. Det er
nok også lidt svært da der jo ikke ligger skibe eller døde fok på
stranden. Men man kan næsten se det for sig når man ser det.

> Den amerikanske kirkegård
> http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-293
> http://www.photo.activewebsite.dk/displayimage.php?pos=-288

Flotte billeder men er enig med de andre omkring korsene.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk