Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg fik et billede på DMI side !
Fra : John T.

Dato : 04-08-05 09:04

Hej, du kan de det her:
http://www.dmi.dk/dmi/vaad_weekend

Hilsen John

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-08-05 09:08

"John T."
> Hej, du kan de det her:
> http://www.dmi.dk/dmi/vaad_weekend
>
> Hilsen John

) hvor cool, tillykke med det..-max-

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 13:45

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:42f1cbfb$0$39669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej, du kan de det her:
> http://www.dmi.dk/dmi/vaad_weekend

Wauu! Hvor er det bare herligt, at amatører hugger de professionelle
pressefotografers arbejde.

Fra : Jakob

Dato : 04-08-05 14:21

In article <42f20d65$0$7380$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "jacob" <ni>
says...

> Wauu! Hvor er det bare herligt, at amatører hugger de professionelle
> pressefotografers arbejde.

Tjahh så må de professionelle jo bare levere et der er så meget bedre at
der er købere til det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-08-05 15:46

jacob wrote:

> Wauu! Hvor er det bare herligt, at amatører hugger de professionelle
> pressefotografers arbejde.

'Hugge' betyder vel at tage noget andre har.
Professionelle skal vel leve på at de /kan/ noget, nogen har brug for - ikke
at de er medlem af den rigtige fagforening. Det havde typograferne aldrig
indset. Mon det vil gå den store grå masse af anonyme fotografer på samme
måde?

vh
Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-05 16:01

In article <42f22a5f$0$86346$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:

> [...]
> indset. Mon det vil gå den store grå masse af anonyme fotografer på samme

Det kommer an på typen af billeder. Avisernes fotografer skal være
i stand til at være rette tid og sted. Og så har de det fagforeningskort
der giver dem adgang hvor vi andre ikke må komme.

I takt med hvermand får tilstrækkeligt godt fotoudstyr, så vil hvermand
kunne sælge sine billeder med reportagemæssigt indhold og konkurere
de professionelle ud. De skal overleve på at de har tiden til at vente
på billedet, og måske at de har råd til bedre udstyr.

Studiefotografer og portrætfotografer m.m. vil stadig have en plads
til at udføre deres håndværk. Her er indholdet ikke vigtigere end formen,
så her er der stadig behov for dem der behersker fotomediet.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-08-05 21:13

jacob wrote:

> Wauu! Hvor er det bare herligt, at amatører hugger de professionelle
> pressefotografers arbejde.

Puha, slemme dem.

Er freewareprogrammer også forkastelige?

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 04-08-05 21:20

Toke Eskildsen wrote:

> Puha, slemme dem.
>
> Er freewareprogrammer også forkastelige?

Hehe. God analogi!

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Lars Hjortø

Dato : 04-08-05 21:25

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Puha, slemme dem.
>
> Er freewareprogrammer også forkastelige?

ALT der er gratis er forkasteligt... Uden undtagelse!
Eller er det?? Jeg nyder da selv de gratis glæder, mon ikke alle gør det?

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
5700 Svendborg

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-05 21:36

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg nyder da selv de gratis glæder

Hvilke?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-05 21:53

In article <42f27c22$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> "Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke?

Solen, passiv rygning, andres licens gennem deres høje musik. Find
selv på andre.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-05 22:10

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrndf5027.7gc.povlhp@ip101.home.terminal.dk

> Solen, passiv rygning, andres licens gennem deres høje musik. Find
> selv på andre.

Hehe. Nothing comes free, my friend, and you know it...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-08-05 09:53

On 04 Aug 2005 20:53:27 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Solen, passiv rygning, andres licens gennem deres høje musik. Find
>selv på andre.

HA HA, og så er det ikk' engang løvn,
særlig musik har man da rig lejlighed til at nyde
mvh Ebbe

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-08-05 10:23

Ebbe Hansen wrote:

> HA HA, og så er det ikk' engang løvn,
> særlig musik har man da rig lejlighed til at nyde

Hmm... er alle amatører nogle pisse misundelige småbørn eller hva',
der findes ikke en eneste proff. fotograf der vil hidse sig op over,
at John får vist et billede på DMI's hjemmeside...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 05-08-05 11:24

In article <42F32FF7.5050104@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Hmm... er alle amatører nogle pisse misundelige småbørn eller hva',

Øhh hvor er det lige du læser det henne, har du læst indlæggene i denne
tråd ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-08-05 14:03

On Fri, 05 Aug 2005 11:23:03 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hmm... er alle amatører nogle pisse misundelige småbørn eller hva',
>der findes ikke en eneste proff. fotograf der vil hidse sig op over,
>at John får vist et billede på DMI's hjemmeside...

Jeg er ikke misundelig, jeg var ikke engang klar over, at jeg
gav udtryk for den indstilling. Meninger på skrift, er vist ikke
så let at udtrykke.
mvh Ebbe

Fra : Jakob

Dato : 05-08-05 14:14

In article <clo6f1dmu41d7plu4tg7nrc8bnc6gk6c0h@4ax.com>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

> gav udtryk for den indstilling. Meninger på skrift, er vist ikke
> så let at udtrykke.

Ahh der er jo nogen som bare er væssentligt tungere end gennemsnittet at
danse med :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-08-05 16:26

On Fri, 5 Aug 2005 15:13:49 +0200, Jakob <no@mail.com> wrote:

>In article <clo6f1dmu41d7plu4tg7nrc8bnc6gk6c0h@4ax.com>,
>ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...

>Ahh der er jo nogen som bare er væssentligt tungere end gennemsnittet at
>danse med :0)

Jeg morede mig kun over Pouls gode humor, det har vi ikke for
meget af.
mvh Ebbe

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-08-05 10:24

Lars Hjortø wrote:

> ALT der er gratis er forkasteligt... Uden undtagelse!
> Eller er det?? Jeg nyder da selv de gratis glæder, mon ikke alle gør det?

Der kun findes to ting, som kommer af ingenting, og det er lommeuld
og nullermænd...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-08-05 14:40

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Der kun findes to ting, som kommer af ingenting, og det er lommeuld
> og nullermænd...

Du glemte bumser!

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-08-05 11:24

> Wauu! Hvor er det bare herligt, at amatører hugger de professionelle
> pressefotografers arbejde.

Tror du DMI betaler prof. fotografer for at tage vejrbilleder, som dette?
Det kan jeg ikke forestille mig de bruger penge på.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-08-05 11:22

> Hej, du kan de det her:
> http://www.dmi.dk/dmi/vaad_weekend

Fint at du fik et billede med. Billedmæssigt ikke specielt interessant, men
man kan da se et par truende skyer.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : John T.

Dato : 05-08-05 15:47

> Fint at du fik et billede med. Billedmæssigt ikke specielt interessant,
> [...]

Billedet er taget 1 min. før himmel og jord stod ud i ét, og hvornår
er et vejr-billede interessant? Jo tyfon/orkan o.lign.
Men det var der jo ikke tale om, her bliver bare vist uvejret i lørdags
over det sydlige Sjælland
Det skal da ikke skjules, at jeg er lidt stolt over at mit amatørbillede
kunne bruget på en "officiel" side.
Og for en ordens skyld:
Jeg har ikke fået noget honorar og forventede det heller ikke,
jeg tager det som et klap på skulderen.
Gengivelsen på siden er tip top, særlig når man tager i betragtning
at kameraet kun er på 3.2 MP
Hilsen John
(Og tak for Jeres reaktioner)

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-08-05 17:48

> [...]
> jeg tager det som et klap på skulderen.
> Gengivelsen på siden er tip top, særlig når man tager i betragtning

Jamen herfra kun tillykke med at du fik det med. Du skal ikke forstå min
kommentar, som at det er et dårligt billede. Det er det slet ikke, men det
er blot en registrering af situatiuonen og det er helt ok. Så lav bare nogle
flere af den slags så vi kan se vejret

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : John T.

Dato : 05-08-05 18:00

> [...]
> kommentar, som at det er et dårligt billede. Det er det slet ikke, men det
> er blot en registrering af situatiuonen og det er helt ok. Så lav bare

Siger da pænt TAK for de pæne ord !
John

Fra : John T.

Dato : 05-08-05 18:05

> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse

Har forøvrigt, med stor interesse,
set dine billeder fra Hong Kong da jeg
har været på nogle af de steder .
Jeg boede på Hotel Hilton og var med båden
til Kowloon, taxi op i bjergene med udsigt over byen,
fantastisk !!!
John