Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 350D
Fra : Christian Alex Ander~

Dato : 03-08-05 15:47

Jeg er ved at erhverve mig et Canon EOS 350D.

Ved bare ikke hvilket objektiv jeg skal købe.

Jeg skal bruge kameraet til portræt- og sportsfotografering.

Overvejer at købe det med EF-S 18-55 II linsen, med henblik på senere at
opgradere til noget bedre.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer kvalitetsmæssigt mht. EF-S
18-55 II linsen, og evt. kan anbefale en anden linse i cirka samme
prisklasse?

Jeg har kigget på denne løsning:
http://www.pixmania.com/dk/dk/88654/art/canon/eos-350d-ef-s-18-55-ii.html?itag=3895

Venlig hilsen Christian

(har læst "Råd ved køb af objektiv til Canon EOS 350D" tråden)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-08-05 16:47

In article <42f0d91c$0$51655$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Christian Alex Andersen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer kvalitetsmæssigt mht. EF-S
> 18-55 II linsen, og evt. kan anbefale en anden linse i cirka samme

Canon 50mm f/1.8 er en udemærket portrætlinse. Tegner skarpt, og har
str blænde. Omkring 1000 kr af ny.

Til sportsfoto skal du op i
Sigma EX 70-200mm f/2.8 HSM
Canon 70-200mm f/4L
Sigma EX 100-300mm f74 HSM
Canon 300mm f/4L IS USM

eller noget i denne kategori. Altså over 5000 kr for glasset.

> Jeg har kigget på denne løsning:
> http://www.pixmania.com/dk/dk/88654/art/canon/eos-350d-ef-s-18-55-ii.html?itag=3895

Kr. 6570 + 95 kr i porto = 6665 kr.

Det har lige været op at vende at technikdirekt.de er noget billigere,
og os der handler der har god erfaring med reklamation, returret etc.

Her koster 350D + kit objektiv 798 Euro. hvis du kan nøjes med et
Sigma 18-50 i stedet kommer du ned i 772 euro. Porto er 22 euro.

http://kortlink.dk/technikdirekt/xer

820 Euro = 6118 kr.

Så Pixmania's dummebøde er her på ca. 550 kr.