Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hold den der..
Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-08-05 07:11

2 billeder fra i går, dejligt når de samarbejder, selvom
lyset ikke var noget at råbe hrra for - iso 1600.. -max-
Going up..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1577594
Coming down..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1577707

Fra : .J.S..

Dato : 03-08-05 07:50

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> 2 billeder fra i går, dejligt når de samarbejder, selvom
> lyset ikke var noget at råbe hrra for - iso 1600.. -max-

> Coming down..
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1577707

Go timing !

Som andre skriver er det lidt voldsomt med den uskarpe træstamme, men kan
godt se problemet hvis man skærer den helt væk kan man ikke se hvor fuglen
kom fra.

Hvad er det i øvrigt for et kræ ?

Hvordan kommer du så forholdvis tæt på, bruger du et skjul, eller sidder du
bare stille længe nok ?

Mine forløbige erfaringer med at trampe rundt med en lang tele og tro man
kommer tæt nok på, er at det duer ikke !
Man kan betragte fra 'spottingscope' afstand uden problemer, men forsøger
man at 'gå' tættere på så er de for længst væk inden man kommer inden for
foto afstand, og det selv med ret så lang brændvidde.

mvh/JS

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-08-05 08:01

".J.S.." <nn@nn.nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> man at 'gå' tættere på så er de for længst væk inden man kommer inden for
> foto afstand, og det selv med ret så lang brændvidde.

Ja jeg ved ikke hvad der kan gøres med stammen heller,
så jeg lod den ligge - det er vidst en Grønbenet Rørhøne,
en sjov lille fætter, drøner energisk rundt på sine helt vildt
store fødder, hehe den er sjov..

De er vandt til mennesker, men ja jeg finder en god plads
og venter til der sker noget, nogen dage ikke og andre som
igår en masse,havde sågar en rotte familie henne og snuse,
de var også oppe og nede af vandet, fik et par billeder, men
de bevæger sig hurtigt og inde mellem grene og ting, så det
er lidt tricky for AF at følge med.. Poster dem senere..-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-08-05 09:35

..J.S.. wrote:

> [...]
> man at 'gå' tættere på så er de for længst væk inden man kommer inden for
> foto afstand, og det selv med ret så lang brændvidde.

De områder hvor Max fotograferer er bynær natur, som er temmelig
befærdedet, derfor er dyrene relativt mindre sky overfor mennesker.

Men ved fotografering af vilde dyr i naturen, der når man sjældent
ret langt med store teler, de er for tunge og besværlige, og der er
for meget luft mellem dyr og objektiv, som æder af skarphedden og
kontrasten.

Så hvis man virkelig vil noget alvorligt, så er et fotoskjul et
must, det muliggør nemlig optagelser på få meters afstand. Det
kræver dog en masse benarbejde, hvor man først skal spotte egnede
steder, hvor man kan placere skjulet, og i anden omgang kan det
kræve mange timers tålmodig venten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-08-05 17:06

".J.S.." <nn@nn.nowhere> wrote:

>Hvad er det i øvrigt for et kræ ?

Som -max- skriver, så er det en Grønbenet Rørhøne.

At det så vist er første gang jeg ser at navnet passer, er en anden sag.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 03-08-05 09:17

Hej!

On Wed, 3 Aug 2005 08:11:26 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>2 billeder fra i går, dejligt når de samarbejder, selvom
>lyset ikke var noget at råbe hrra for - iso 1600.. -max-
> [...]

Fine billeder, specielt det förste syntes jeg er fint.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : michael bs

Dato : 03-08-05 10:21

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>2 billeder fra i går, dejligt når de samarbejder, selvom
> lyset ikke var noget at råbe hrra for - iso 1600.. -max-
> [...]
Fine billeder. Jeg kan også meget godt lide farvemætheden, som er smuk uden
at være vulgær. Hvordan har du efterbehandlet billederne?

mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 04-08-05 15:08

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse

> Fine billeder. Jeg kan også meget godt lide farvemætheden, som er smuk
> uden at være vulgær. Hvordan har du efterbehandlet billederne?
>
> mvh Michael

nå, det må vi åbenbart ikke få at vide.

mvh michael

Fra : Jacob

Dato : 03-08-05 20:28

> [...]
> 2 billeder fra i går, dejligt når de samarbejder, selvom
> lyset ikke var noget at råbe hrra for - iso 1600.. -max-

To gode billeder. det første er bedst efter min mening. Jeg syntes ikke om
billede nummer to. jeg tror at det skyldes at fuglen ligner en
selvmordskandidat der lige er sprunget kombineret med at de der føder ser
helt maltplaceret ud på en fugl af den størrelse.

Billedet nummer et der syntes jeg at den pind der stikker op af vandet er
med til at give noget mere liv. det ser næsten ud som om at det er den som
anden hopper / springer / flyver over. jeg ved ikke lige hvad det stadie i
en ands flugt hedder. men godt er det. Havde der været lidt mere dybde
skarphed ( vingerne ) havde det været et postkort motiv.

jacob