Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En "sjov" oplevelse
Fra : Pipeline

Dato : 02-08-05 23:45

Jeg havde bestilt et Ixus50 hos technikdirect, men de kunne ikke levere
inden ferien. Så gode råd var dyre, men Kamerahuset på Nørrebro havde
kameraet på lager til en rimelig pris, så jeg tog ind for at købe det.
Da jeg fortæller ekspedienten om hvilket kamera jeg skulle have, begyndte
han på en lang smøre om hvor elendigt kameraet var.
Det havde jo ikke vundet nogen sammeligninger, alle anmeldelser sagde at det
var noget hø, Kodak, Olympus, Sony og andre mærker var langt bedre, Canon
havde kun succes pga. deres store lobbyarbejde og markedsføring, osv. osv.
Imens stod jeg så og sagde "nå?", "jamen dog" og "uhadada". Jeg regnede så
med at han ville tilbyde mig at se på nogle at de mærker han lovpriste, men
den mulighed bragte han ikke op.
Jeg købte kameraet på trods af den noget underlige betjening. Jeg har selv
læst en masse tests og ikke mindst brugeres anmeldelser, og er meget glad
for mit køb. Men var det ikke fordi at jeg skulle bruge et kamera her og nu,
havde jeg nok fundet et andet sted.

Bagefter kan jeg ikke lade være med at tænke på om hvad der kan ligge til
grund for ekspedientens udtalelser. Er der mindre avance på Canon kontra
andre mærker? Eller havde han mon blot en dårlig dag?

MVH
Pipeline

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-08-05 00:03

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grund for ekspedientens udtalelser. Er der mindre avance på Canon kontra
> andre mærker? Eller havde han mon blot en dårlig dag?

Underlig salgstaktik må man sige, fik du ikke rabat, når nu kameraet var så
dårligt

Fra : John Poulsen

Dato : 03-08-05 00:32

Pipeline skrev:
> [...]
> grund for ekspedientens udtalelser. Er der mindre avance på Canon kontra
> andre mærker? Eller havde han mon blot en dårlig dag?

Mit gæt: Mindre avance.. Canon og Nikon er IMO DE førende mærker hvad
digicams angår, så din oplevelse - hrm.... ??

John

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-08-05 07:17

"Er der mindre avance på Canon kontra andre mærker"

I gamle dage (og måske stadig væk) fik expedienter "præmie" for at sælge
Canon. Hvorfor det altid var det de startede med at tilbyde. Ved ikke om det
stadig er sådan. Men måske er han ikke med i den ordning, eller også synes
han at ordningen er dårlig og konkurrence forvridende... Findes ordningen
ikke mere, har jeg ikke lige nogle bud...

Blot et gæt. Jeg kender intet til butikken.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten Hessellund

Dato : 03-08-05 22:32

On Wed, 3 Aug 2005 08:16:54 +0200, "Henrik Nielsen"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ikke mere, har jeg ikke lige nogle bud...
>
>Blot et gæt. Jeg kender intet til butikken.

Det er helt almindeligt, at Canon og andre elektronikselskaber i
forbindelse med kampagner laver konkurrencer for butikker eller
sælgere i butikskæder. De bedst sælgende præmieres med alt lige fra
udstyr fra producenten selv til rejser - evt. i forindelse med
producentens sponsorat af en sportsbegivenhed.

Da jeg i sin tid var på jagt efter et EOS 300D, som på daværende
tidspunkt var nyt og i restordre, anbefalede ekspedienten i
Kamerahuset mig i stedet at købe et Sony DSC-F828, som også kom frem
på nogenlunde samme tidspunkt. Og da han samtidig var iklædt en
polo-shirt med Sony-broderi, taler sandsynligheden for, at Sony kørte
en af disse kampagner på tidspunktet

Jeg har såvel før som siden handlet adskillige gange i Kamerahuset og
har ingen grund til at være utilfreds. Især prisniveauet er generelt
rimelig fornuftigt for en dansk, fysisk butik.

Købte forøvrigt ikke F828'eren, men fandt 300D andetsteds

/Morten

__________________________________
Morten Hessellund
http://foto.hesses.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 04-08-05 00:12

> [...]
> udstyr fra producenten selv til rejser - evt. i forindelse med
> producentens sponsorat af en sportsbegivenhed.

I øjeblikket giver Canon penge tilbage på udvalgte produkter

\Klaus

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-08-05 08:58

"Det er helt almindeligt, at Canon og andre elektronikselskaber...."

Så bør man nok sætte spørgsmål ved troværdigheden af den vejledning man får
ved køb...
Jeg har også lige handlet og havde en kraftig mistanke. De prøvede ihærdigt
at sælge mig Canon, bagefter var det så Nikon... Men jeg ville helst have
Pentax, og det fik jeg. Alle de steder jeg igennem tiderne har handlet er de
altid startet med at forsøge at sælge mig Canon... Det "lugter" lidt... Og
ikke et ondt ord om Canon, men smag og behag er jo forskellig

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 03-08-05 07:27

> Jeg købte kameraet på trods af den noget underlige betjening. Jeg har selv
> læst en masse tests og ikke mindst brugeres anmeldelser
Folks review af egne investeringer plejer at være positive, så dem skal man
tage med et gran salt.

> Bagefter kan jeg ikke lade være med at tænke på om hvad der kan ligge til
> grund for ekspedientens udtalelser.
Måske mente han det bare ?

/Marten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-08-05 09:58

Pipeline wrote:

> [...]
> for mit køb. Men var det ikke fordi at jeg skulle bruge et kamera her og nu,

Hmm... man skal vist være halvblind, hvis man ikke kan se, at Canons
produkter er helt vildt opreklamerede, og Canon har gennem de sidste
8 år sendt et uendligt antal "nye" digitale kameramodeller på
markedet, hvor der kun er meget begrænsede forbedringer i forhold
til de forgående modeller.

Det er nok de færreste brugere som har haft lejlighed til at
sammenligne flere forskellige producenters kameraer, så en brugeres
anmeldelse er nok en meget subjektiv ting, og så er det vist en
naturlov, at en køber vil være tilfreds med hans kamerakøb, hvis han
er utilfred, så skal han jo i et eller andet omfang indrømme overfor
sig selv, at han har begået et fejlkøb...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 03-08-05 10:15

In article <42F0871A.5050608@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> anmeldelse er nok en meget subjektiv ting, og så er det vist en
> naturlov, at en køber vil være tilfreds med hans kamerakøb,

Jeg synes det kommer helt at på hvor man kigger. Der er da mange der
giver deres utilfredshed til kende med forskellige produkter på
dpreviews forum eksempelvis.

Jeg er bestemt ikke ubetinget tilfreds med mit canon ixus 700.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-08-05 10:34

Jakob wrote:

> Jeg synes det kommer helt at på hvor man kigger. Der er da mange der
> giver deres utilfredshed til kende med forskellige produkter på
> dpreviews forum eksempelvis.

Hvis man ser hvor mange brugere, der er på dpreview, vil man formentlig
kunne fande mange eks. på hvad som helst. Det er bestemt ikke ukendt, heller
ikke i denne gruppe, at folk er temmeligt blinde overfor - ja, måske ikke
fejl, så i hvert fald - uhensigtsmæssigheder vedr. det mærke, de har
anskaffet. Derfor skal alle brugerreviews IMO tages med mere end et gran
salt. Specielt tror jeg at Nikon og Canonejere er meget ramt af denne syge.
Og det er jo nok, som Niels er inde på, at vi gerne vil bekræftes i at vi
har valgt rigtigt. Og at vi selv tror at valget har nogen som helst
betydning, når det kommer til stykket.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 03-08-05 12:13

In article <42f08fb5$0$68604$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> ikke i denne gruppe, at folk er temmeligt blinde overfor - ja, måske ikke
> fejl, så i hvert fald - uhensigtsmæssigheder vedr. det mærke, de har
> anskaffet.

Jamen hvis det er tilfredse med det de har så er det jo fint. Men
selvfølgelig skal man være opmærksom på det i forbindelse med rådgivning
af andre.

> salt. Specielt tror jeg at Nikon og Canonejere er meget ramt af denne syge.

Jeg er ikke :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anders F

Dato : 04-08-05 22:20

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> de har anskaffet. Derfor skal alle brugerreviews IMO tages med mere end et

Alt skal tages med et gran salt
Jeg læser gerne brugerne meninger - men hvis jeg har muligheden for at
sortere, læser jeg kun de dårlige! Det giver faktisk ofte god information om
både plusser og minusser...

Mvh.
Anders