Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering af et tilbud
Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-08-05 21:37

Hejsa...

Nu vil jeg altså igang med et nyt kamera, så jeg kan få lært at tage lidt
bedre billeder...

Jeg har fulgt debatten i gruppen noget tid, og det ser ud til at "krigen" er
lidt mellem Canon 350d og Nikon d70.

Af en eller anden grund synes jeg bedst om Canon, og jeg har fundet dette
tilbud, som jeg gerne vil høre en vurdering af:

http://www.pixmania.com/dk/dk/131462/art/canon/eos-350d-ef-s-18-55-ii-ob.html

På forhånd tak

- Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-08-05 22:27

In article <42ee87fe$0$43188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Henrik Jensen wrote:
> [...]
>
> Af en eller anden grund synes jeg bedst om Canon, og jeg har fundet dette
> tilbud, som jeg gerne vil høre en vurdering af:

9277 kr inkl. moms. Muligvis plus porto.
Technikdirekt.de skal have 22 Euro i porto, og derudover koster
et EOS 350D + Kit 18-55mm kun 798 Euro, så 820 Euro ialt = 6117.61 kr
inkl. porto og EU moms (Tysk moms).

Så Pixmania giver dig en dummebøde på 3000 kr, eller ca. 50%.
Dem ville jeg løbe skrigende væk fra.

Fra : Henrik Larsson

Dato : 01-08-05 22:55

> 9277 kr inkl. moms. Muligvis plus porto.
> Technikdirekt.de skal have 22 Euro i porto, og derudover koster
> et EOS 350D + Kit 18-55mm kun 798 Euro, så 820 Euro ialt = 6117.61 kr
> inkl. porto og EU moms (Tysk moms).

Hvis du skal sammenligne skal du da tilføje samme udstyr.

Følgende priser er netop slået op på Technikdirekt:
- EOS 350 D Kit med 18-55mm (798 Euro)
- Sigma DC 18-50 + 55-200 kit (199 Euro)
- SanDisk 1GB CompactFlash (81 Euro)
- Canon NB-CP 2 L (98 Euro)

Samlet pris 1176 Euro ~ 8820 kr.

> Så Pixmania giver dig en dummebøde på 3000 kr, eller ca. 50%.

Ikke i følge mit regnestykke, så er forskellen 457kr uden porto hverken hos
Pixmania eller Technikdirekt. Godt nok har jeg regnet med et original
batteri hos Technikdirekt, men ingen taske.

I følge Pixmania har de varen på lager, det har de ikke hos Technikdirekt.
Jeg venter på mit 350D på anden uge, og de har ikke sendt det endnu

> Dem ville jeg løbe skrigende væk fra.

Hvorfor?

Mvh Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-08-05 05:39

In article <42ee9a1a$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, Henrik Larsson wrote:
> I følge Pixmania har de varen på lager, det har de ikke hos Technikdirekt.
> Jeg venter på mit 350D på anden uge, og de har ikke sendt det endnu

ring til dem og ryk. Min erfaring er, at det er en god ting.

> Hvorfor?

Hvis der var så stor forskel.

Fra : jhvl

Dato : 01-08-05 23:14

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> inkl. porto og EU moms (Tysk moms).
>
> Så Pixmania giver dig en dummebøde på 3000 kr, eller ca. 50%.

Du glemte vist at se hvad der var i "pakken":

1) CANON Eos 350D + EF-S 18-55 II
2) Sigma objektiv 18-50mm F3,5-5,6 DC
3) Sigma objektiv 55-200mm F4-5,6 DC
4) Compact Flash hukommelseskort 1Gb
5) Genopladeligt kompatibelt NB-2L batteri
6) Videotaske

Så der er ét EOS 350D plus _3_ objektiver. Problemet er at EF-S 18-55
overlapper næsten 100% med Sigma 18-50. Så man "spilder" i hvert fald
penge på det ene objektiv.

Men lad os se på Technikdirekt:

Technikdirekt har et tilbud med
1) Canon EOS 350 D
2) Sigma DC 18-50
3) Sigma 55-200
Pris 909 Euro.

Et godt CF kort hos Technik direkt:
4) SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II SDCFH-1024-902
Pris 98 Euro.

5) Ekstra originalt Canon NB-CP 2 L batteri (Hvis det da er dette
batteri et 350D bruger... ??)
Pris 98 Euro.

6) Kvalitets Lowepro Nova 4 AW schwarz taske (Måske endda en AW3 er stor
nok... Den koster kun 74 Euro)
Pris 90 Euro

Ialt: 909 + 98 + 98 + 90 = 1195 Euro (+20 Euro fragt) = 1215 Euro = ca.
8991 kr.

Fordelen ved denne kombination er så at du i hvertfald får et kendt godt
flashkort, originalt batteri og en god taske.

Vælger du et ikke-mærkevare flashkort og et batteri fra en dansk
batteri-shop på nettet kan det endda gøres billigere.

Fordelen går til Technikdirekt. Men... Det er tæt på at være ens priser.

(Med forbehold for fejl og mangler ;0)

Mvh
Jesper

Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-08-05 23:31

Jensen wrote:

> [...]
> batteri-shop på nettet kan det endda gøres billigere.
>
> Fordelen går til Technikdirekt. Men... Det er tæt på at være ens priser.

Hejsa

Tak for svarene og jeres grundige gennemgang, jeg er imponeret over den
viden og store hjælp der findes i denne gruppe.

Flere nævner Technik Direct. Har i gode erfaringer med at handle dér?

Venligst

Henrik

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 02-08-05 00:13

> [...]
> viden og store hjælp der findes i denne gruppe.
>
> Flere nævner Technik Direct. Har i gode erfaringer med at handle dér?

jeps , jeg har handlet der et par gange uden problemer, hvis de har varen
leverer de indenfor en uge.

Peter Michael Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-08-05 05:53

In article <42eea2a2$0$25983$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Henrik Jensen wrote:
> [...]
> viden og store hjælp der findes i denne gruppe.
>
> Flere nævner Technik Direct. Har i gode erfaringer med at handle dér?

Har købt der flere gange, og også benyttet 14 dages returret
uden problemer. Ind imellem er der lidt lang ventetid på varer
de ikke har hjemme.

De er ikke de allerbilligste, men de tager plastic, herunder AMEX så
du får forsikringsdækning de første måneder.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-08-05 05:51

In article <42ee9e91$0$99324$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, jhvl wrote:
> Du glemte vist at se hvad der var i "pakken":

Så må folk blive bedre til at skrive her i gruppen fremfor at lave links.

> [...]
>
> Så der er ét EOS 350D plus _3_ objektiver. Problemet er at EF-S 18-55
> overlapper næsten 100% med Sigma 18-50. Så man "spilder" i hvert fald

Enig.

> [...]
> Pris 909 Euro.
>
> Et godt CF kort hos Technik direkt:
> 4) SanDisk 1GB CompactFlash Card Ultra II SDCFH-1024-902

Hov, hvorfor køber du et godt kort ? Pixmanya skriver ikke at deres
ikke er markedets ringeste. Det er deres eget low-speed. Du skal vel ned
i 81 euro for et SanDisk Classic.

> 5) Ekstra originalt Canon NB-CP 2 L batteri (Hvis det da er dette
> batteri et 350D bruger... ??)
> Pris 98 Euro.

Ja, men uoriginale koster noget under det halve, så det er tåbeligt at
købe der. www.batterier.dk tager 299 inkl. porto for NB-2L.
Eurobatteries.co.uk tager UKP 12.55 + porto.

Så sig 50 euro sparet.

> 6) Kvalitets Lowepro Nova 4 AW schwarz taske (Måske endda en AW3 er stor
> nok... Den koster kun 74 Euro)
> Pris 90 Euro

Man kan ihvertfald få en billig taske til det halve.

> Ialt: 909 + 98 + 98 + 90 = 1195 Euro (+20 Euro fragt) = 1215 Euro = ca.
> 8991 kr.

Ja, eller 8000 kr hvis pakken skal være i samme ringe kvalitet.

> [...]
>
> Vælger du et ikke-mærkevare flashkort og et batteri fra en dansk
> batteri-shop på nettet kan det endda gøres billigere.

Jepper, eller eBay, eller UK for billigt batteri.

> Fordelen går til Technikdirekt. Men... Det er tæt på at være ens priser.
>
> (Med forbehold for fejl og mangler ;0)

Er det ikke snyd at sammenligne en masse no-name med mærkevare ? Jeg vil
sige TD har fordelen med ca. 1000 kr.

Fra : Jesper HVL

Dato : 02-08-05 10:34

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> købe der. www.batterier.dk tager 299 inkl. porto for NB-2L.
> Eurobatteries.co.uk tager UKP 12.55 + porto.

Helt enig.

> [...]
>

> Jepper, eller eBay, eller UK for billigt batteri.

> Er det ikke snyd at sammenligne en masse no-name med mærkevare ? Jeg vil

Jo det er lidt synd... Jeg plejer faktisk selv at købe hvad jeg vurderer
som god kvalitet.

Jeg ville derfor helt klart vælge Technikdirekt løsningen, dog med et
billigere batteri (Som dem jeg allerede har til mit 20D)

Nu _må_ jeg altså snart prøve at bestille noget fra TechnikDirekt...

Fra : hansen

Dato : 01-08-05 23:28

"Henrik Jensen" <marrone@STOPSPAMsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Af en eller anden grund synes jeg bedst om Canon, og jeg har fundet dette
> tilbud, som jeg gerne vil høre en vurdering af:

Inden du bruger penge på et "kompatibelt" batteri, skal du lige vide, at en
350D'er kan tage 600+ billeder på det medleverede batteri. Skal pengene
udnyttes fornuftigt, så er det bedre med mere lagerplads end
batterikapacitet.

Fra : Jakob

Dato : 02-08-05 00:18

In article <42ee87fe$0$43188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
marrone@STOPSPAMsol.dk says...
> [...]
>
> Af en eller anden grund synes jeg bedst om Canon, og jeg har fundet dette
> tilbud, som jeg gerne vil høre en vurdering af:

Nu kan jeg ikke komme ind på den side lige nu men kan gætte mig frem til
prisen fra de andres indlæg.

Jeg mener lige at jeg har set kittet med 18-55 og så huset til noget der
ligner 5600 hos photomundus i tyskland. Hvis jeg var dig så ville jeg
droppe alle de der objektiver og istedet købe kit med batteri og 1 gb
kort, og så bruge resten af pengene på et godt brugt objektiv med noget
mere fremtid i.

Kender ikke de her sigmaobjektiver men de er garanteret ringe :0), og
med det overlap der er med kitobjetivet virker det som spild af penge.
Hellere et godt brugt fra ebay :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Larsson

Dato : 02-08-05 07:22

> Jeg mener lige at jeg har set kittet med 18-55 og så huset til noget der
> ligner 5600 hos photomundus i tyskland.

Har du et link?

Mvh Henrik

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 02-08-05 07:34

Henrik Larsson wrote:

> Har du et link?
>
> Mvh Henrik

Det har jeg (tog ikke en evighed at finde...):
http://www.foto-mundus.de/shop/product_info.php?cPath=27_48&products_id=3699

/Claus

Fra : Henrik Larsson

Dato : 02-08-05 18:28

> Det har jeg (tog ikke en evighed at finde...):
> http://www.foto-mundus.de/shop/product_info.php?cPath=27_48&products_id=3699

Tak, jeg ledte ellers med og uden bindestreger. Prøvede også mundus med u og
o, men jeg skiftede ikke photo ud med foto

Mvh Henrik

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-08-05 07:23

"at "krigen" er lidt mellem Canon 350d og Nikon d70"

Så udvider jeg lige krigen med Pentax Ist D, DS el. DL

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-08-05 09:44

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så udvider jeg lige krigen med Pentax Ist D, DS el. DL

Vi vil have seriøs modstand. Det er ikke sjovt at bekrige kvinder og børn.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-08-05 11:01

"Vi vil have seriøs modstand"

LOL. Pentax er bedst (og verdens mindste DSLR)