Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er det helt til vejrs.?
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 11:30

Det er sefølig ikke komponeret og planlagt i ro og mag,
men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over
for et af mine snaps----max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1576414

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-08-05 12:09

> [...]
> men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
> måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over

Næh, bestemt ikke, jeg kan godt lide det.
Der er lidt postkort over det på en måde.
Måske kompositionen kan strammes en mikroskopisk lille smule ved at skære
llidt i venstre side

Og så lige lidt "healing brush" på støvpletterne

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Max

Dato : 01-08-05 12:47

Hej Max

> måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over
> for et af mine snaps----max-

Jeg har ikke begreb om billeder, men måger og træer
hænger nu i min verden ikke rigtig sammen.

Mvh Max

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 13:03

"Max"
> Hej Max

> Jeg har ikke begreb om billeder, men måger og træer
> hænger nu i min verden ikke rigtig sammen.
>
> Mvh Max

Haha - damn den skænkede jeg slet ikke en tanke
Jeg var så optaget af om lortet balancerede og fungerede
rent grafisk, eller om man blir helt vindøjet og får hold i nakken
af at kigge på det.. Men tak for opringningen, jeg er vågen nu )-max-

Fra : waal

Dato : 01-08-05 14:50

> Hej Max

> Jeg har ikke begreb om billeder, men måger og træer
> hænger nu i min verden ikke rigtig sammen.

Det er måske en havemåge ?

mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 14:54

> [...]
> men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
> måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over

Du savner da vist George... Er han taget på ferie?

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 15:20

"Claus Petersen"

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> Hej Max
>
> Du savner da vist George... Er han taget på ferie?
>
> Mvh. Claus Petersen

Han er vidst hjemme igen, men tror han spiste sig en
pukkel til over i det Jydske, eller måske fandt and en
sild der ovre og kom kun forbi for at hente sine ting.

Har ellers sagt til ham at der er farlige folk der ovre,
Thomas skyder ham, udstopper ham og sætter ham
på en pæl i solnedgang, eller hænger ham i lange
wire som de her stakler:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1576066
bare for at få det perfekte billede, ingen respekt for
naturen den mand )

Men pyt så har jeg Jesus And at hygge mig med
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1575682
Stiv som en Allike - Altså anden - skål.. )-max-

PS. Men hva faen har det med spørgsmålet at gøre, nå
pyt da, kan godt læse mellem linien du ikke kan li' billedet )

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 15:43

> [...]
>
> PS. Men hva faen har det med spørgsmålet at gøre, nå
> pyt da, kan godt læse mellem linien du ikke kan li' billedet )

Hihi jo, jeg kan faktisk godt li' dit billede. Men du plejer at have et
højere niveau. Der er både uskarphed og støv på din måge, og det ligner ikke
dig. Har du smidt brillerne væk? ... Men man må da sige at Thomas forstår at
hænge de fjerede bundter meget dekorativt op.

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 15:57

"Claus Petersen"
> [...]
> dig. Har du smidt brillerne væk? ... Men man må da sige at Thomas forstår at
> hænge de fjerede bundter meget dekorativt op.

Jeg tabte brillerne i søen og så fløj George, det var sidste gang jeg så ham,
hmmm..
Jeg bor i byen, mågerne skal være lidt støvede, for at det skal være ægte,
hehe og det må det godt være ind imellem - Ingen kommentaer til Thomas
billede, han var på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, og jeg stod sikkert
lige ved siden af og røg en smøg - bare typisk - hvor tit ser man 4 sangsvaner
i solnedgangs lys i sådan en perfekt formation, hmm lad mig tænke... Once in
a lifetime, så der er ingen grund til at kvitte smøgerne det sker ikke igen..)-max-

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 16:51

> [...]
> in
> a lifetime, så der er ingen grund til at kvitte smøgerne det sker ikke

Hvis du er på jagt efter et par billige briller, så kan jeg da anbefale
Tiger. Der fås de til 20,- pr. par.
Jeg bor også i byen, men min opfattelse er nu mere at der er nogle byboere,
der har det med at blive støvede, end det lige er noget, der sker for
mågerne. Men jeg kan da huske engang da jeg var lille, at én af naboerne
havde lavet snaps på nogle bær. Jeg var ikke gammel nok til at vurdere
snapsen, men bærrene blev hældt ud på sneen, hvor de lå til der kom nogle
måger forbi. De blev godt nok lettere støvede! Burde vist have fået
flyveforbud.
Og Thomas's held kan man jo ikke konkurrere med. Men det må vi jo så lære at
leve med
Mvh. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 18:57

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fået flyveforbud.
> Og Thomas's held kan man jo ikke konkurrere med. Men det må vi jo så lære

Apropos støvet, så var jeg til vikingemarked ved Moesgård strand i
weekenden. 800 mennesker fra det meste af Europa holder en uges ferie som
vikinger. Der var også en gammel kriger, der vist var blevet lettere støvet
af al den mjød. I hvert fald havde han fundet en alternativ måde at sove på
stranden på.
http://claus.1go.dk/stoevet.htm

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-08-05 21:19

On Mon, 1 Aug 2005 19:56:33 +0200, Claus Petersen wrote:

> [...]
> af al den mjød. I hvert fald havde han fundet en alternativ måde at sove på

Skal til vikinge marked i Hobro enten den 13 eller 14 august. Se evt.
http://www.vikingemarkedihobro.dk

Det kunne være rart hvis kunne mødes en flok her fra gruppen. Har snakket
både med Thomas og Jesper "frodo" som begge var interesserede.

For fuglefolket er der en falkonér, men se på siden.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 22:02

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> både med Thomas og Jesper "frodo" som begge var interesserede.
>
> For fuglefolket er der en falkonér, men se på siden.

Hmm - tja det ku' da godt være jeg skulle forsøge mig en gang til. Det er
bestemt ikke nogen let opgave at fotografere sådan et kæmpeslagsmål, når man
ikke kan bevæge sig rundt, og der er publikum heler vejen rundt. Men det er
da en oplevelse at se 200 mand gå løs på hinanden med sværd, økser og spyd!
Der bliver ikke lagt fingre imellem. De går til sagen med krum hals og
sidevind. Og det er ikke latex-sværd!

Markedet er lidt lettere. Der kan man flytte sig lidt, og kan måske forsøge
at undgå de fleste moderne mennesker... Så den er jeg da med på igen.

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 22:13

"Claus Petersen"

Jeg er stamkunde og storforbruger af Tigers briller, helt tilbage fra dengang
de faktisk kostede en tier. Fik så en lazerbehandling og var brillefri i godt
og vel et år - kanon - men i min alder går det een vej dag for dag. En tur
mere under lazeren - overvejer det kraftigt - selv om den første var barsk-
put chillipulver i øjnene og se hvad du syns.. Der er nyere metoder der sku
være smertefrie - men det var hvad doktoren sagde om den jeg fik, han gik
for øvrigt med briller - hmm .

Sådan en nabo ville jeg komme helt fint ud af det med, ku jeg forestille mig.

Ja jeg ved godt vi joker med Thomas held, men der er mere end det,
Jeg tror han har stor glæde af den motion og erfaring han får fra flue-
fiskeriet, det handler nemlig også om præcision og opservation. Og så
bruger han sefølig udstoppede fugle - min marskendiser havde en stor
samling jeg kunne få billigt, men sådan noget er altså usportsligt, hehe..

> [...]
> af al den mjød. I hvert fald havde han fundet en alternativ måde at sove på

Bevidstheds uvidende billede

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 17:13

> [...]
in
> a lifetime, så der er ingen grund til at kvitte smøgerne det sker ikke

Hehe, kunne ikke lade være med at more mig over denne tråd. Max, du har da
vist fået George tilbage, husk på, de serverede jo kun frøer på den
hejre-kongres, det kunne George ikke lide Han vil hellere have
overfodrede karper og forloren skildpadde, det der franske, det er ikke
noget for ham det kan være det er ham Jens har fået besøg af nu, der var
godt nok et skår af en hun-hejre til kongressen, så man ved aldrig, hun var
jyde, og de har det jo med gerne at ville have sådan en lækker Københavner
som George

Held siger I, ja, I har nok ret, for en gangs skyld var jeg vidst lidt
bevidst om hvad der skete omkring mig, jeg lagde faktisk mærke til, at der
var en fugl ved Hornborga, så du den ikke Max? Pjat, du har chancen igen
næste år, om jeg så skal rende rundt i bar r.. inde på området med en masse
fugleentusiaster efter mig Vi glemte jo forresten at skyde kanonslagene
af i år, det må vi gøre næste år

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 22:16

"Thomas Pedersen"
> [...]
> jyde, og de har det jo med gerne at ville have sådan en lækker Københavner

I foråret tror jeg vi havde 20 eller flere af Georges slags ude på fugleøen,
jeg ved ikke hvad der er blevet af dem allesammen, hvis det er de Jyske
hejrer der har kapret dem, så er det - bare for meget..!

> [...]
> fugleentusiaster efter mig Vi glemte jo forresten at skyde kanonslagene

Fiskeørnen så du den måske - og Hornuglen - næh vel så kom du ikke
for godt igang min ven, hehe - men næste år - nu ved vi hvad der er at
gå efter - Canons 1200mm på taget af Hans' bil, måske med 1,4 extender,
yeppesen og så et kanonslag )-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 22:51

> [...]
> for godt igang min ven, hehe - men næste år - nu ved vi hvad der er at
> gå efter - Canons 1200mm på taget af Hans' bil, måske med 1,4 extender,

HVAD, var der tre fugle deroppe. Jamen dog, hvad skal jeg sige Nej, jeg
så hverken fiskeørnen eller hornuglen, gid jeg gjorde, men så heldig er jeg
ikke. Jeg må vist hellere lige snakke med din marskandiser, den samling lød
ret interessant Så er jeg jo også fri for at tage Kalashnikov'en med, de
der fugleinteresserede, de bliver altid så sure når jeg finder den frem nede
ved Højer, de har ingen idé om, hvor svært det faktisk er at ramme en fugl
med en riffel

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-05 20:26

> Once in
> a lifetime, så der er ingen grund til at kvitte smøgerne det sker
> ikke igen..)-max-

Der er massevis af andre grunde til at kvitte smøgerne, men dem gider du nok
ikke høre på alligevel. Godt, du f.eks. ikke er lystfisker...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/22/05)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 21:10

> [...]
nok
> ikke høre på alligevel. Godt, du f.eks. ikke er lystfisker...

Fortæl fortæl, der det forklaringen på at det hersens fluefiskeri ikke
virker for mig, eller er det fordi jeg ikke kommer nok ud og bruger det (jeg
tror helt sikkert det er fordi jeg ryger ,o))

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-05 21:21

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl fortæl, der det forklaringen på at det hersens fluefiskeri ikke
> virker for mig, eller er det fordi jeg ikke kommer nok ud og bruger
> det (jeg tror helt sikkert det er fordi jeg ryger ,o))

Hehe. Tro mig; du gider (heller) ikke høre på min prædiken. Jeg er
"born-again" ikke-ryger, og vi er som bekendt ulidelige at høre på.

PS: Jeg fanger flere, fisk efter jeg holdt op med at ryge - bortset fra, når
jeg holder sommerferie: Der napper jeg en Cohiba Siglo IV hver aften, og
fanger selvfølgelig nada (bortset fra et par havørreder nappet i
aftenskumringen ved Sandvig/Hammerknuden på solskinsøen, men det er en helt,
helt anden historie).

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 21:47

> [...]
> fanger selvfølgelig nada (bortset fra et par havørreder nappet i
> aftenskumringen ved Sandvig/Hammerknuden på solskinsøen, men det er en

Nej, moral-prædiken gider jeg ikke, jeg ved godt hvor åndsvagt det er at
ryge. Men har du fanget havørreder, fortæl, store, på flue, hele historien,
tak! Jeg skal sgu lære det gylle De der dælens fluestæner er jo ikke
blevet købt for sjov. Jeg tror ikke de virker, for de fanger ingen ting.
Forresten, var den stor den havørred du fik, eller var det bare en gnalling
under målet

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 21:53

> [...]
> blevet købt for sjov. Jeg tror ikke de virker, for de fanger ingen ting.
> Forresten, var den stor den havørred du fik, eller var det bare en

Shit, jeg må vist være fuld, kan da slet ikke stave mere

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-08-05 21:57

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, moral-prædiken gider jeg ikke, jeg ved godt hvor åndsvagt det er
> at ryge.

Du slipper for denne gang.

> Men har du fanget havørreder, fortæl, store, på flue, hele
> historien, tak! Jeg skal sgu lære det gylle

Jeg er ikke fluefisker. De få fisk, jeg har taget på flue, må vist
tilskrives rent held.

> De der dælens
> fluestæner er jo ikke blevet købt for sjov. Jeg tror ikke de virker,
> for de fanger ingen ting.

Hehe. Jeg har en håndbygget klassse-12 (Sage) med tilhørende Hardy, jeg
endnu ikke har fået luftet. Jeg fik sættet af min søde kone for mange år
siden, men har desværre ikke fået gjort noget ved det, da Namsen ikke
længere er, hvad den var før i tiden. Nævn tid og sted, og vi kan opøve lidt
fluefiskekompetancer sammen

> Forresten, var den stor den havørred du
> fik, eller var det bare en gnalling under målet

Noget over 50 cm var den ene. Den anden lidt mindre, og den lignede en
hybrid af én eller anden slags. Ingen var under målet.

Jeg bor lige ved Danmarks bedste havørredvand (Køge Bugt), men vi skal nok
trolle, for at udnytte mulighederne. Jeg har jo solgt min båd (til fordel
for min Mk. II), men kender flere med båd, så du siger bare til. Er du ikke
til den slags, forventer jeg en invitation fra dig til lidt tørflue i det
sønderjyske...

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 22:22

> [...]
> siden, men har desværre ikke fået gjort noget ved det, da Namsen ikke
> længere er, hvad den var før i tiden. Nævn tid og sted, og vi kan opøve

Uge 33 eller 34, du siger hvornår du kan (jeg har ferie, med tryk på ferie),
vi kan køre til Sverige hvis det skal være (der er vist også fugle derovre,
haha). Så er der da ingen lokale der kan grine af os, haha Men jeg er
med på det.

> Noget over 50 cm var den ene. Den anden lidt mindre, og den lignede en
> hybrid af én eller anden slags. Ingen var under målet.

Over 50, så er det da noget ved den. Jeg kan kun sige, at jeg har fanget én,
taget på et sildestykke da jeg fiskede hornfisk, og den huggede tre meter
fra stangspidsen på en 2-12 grams-stang, det var faktisk ganske
underholdende

> [...]
ikke
> til den slags, forventer jeg en invitation fra dig til lidt tørflue i det

Uha, tørflue, det lyder avanceret, tror ikke min #5 Yellow Line er til det
Trolling kan vi også klare, jeg har godt nok ikke nogle
trolling-stænger, men det kan da fikses tror jeg nok.

Fra : Jakob

Dato : 02-08-05 00:30

In article <42ee9274$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...

> Uha, tørflue, det lyder avanceret, tror ikke min #5 Yellow Line er til det

Den er da perfekt til det :0), blev lige nødt til at blande mig :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 22:18

"Jens Bruun"
> [...]
>
> Der er massevis af andre grunde til at kvitte smøgerne, men dem gider du nok
> ikke høre på alligevel. Godt, du f.eks. ikke er lystfisker...

Lystfisker - blir jeg aldrig, men lidt pirkning et par gange
om året er hyggeligt og det er hyggeligt, men hvad har det
med mine rygevaner at gøre..)-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-08-05 07:52

-max- wrote:

> Lystfisker - blir jeg aldrig, men lidt pirkning et par gange
> om året er hyggeligt og det er hyggeligt, men hvad har det
> med mine rygevaner at gøre..)-max-

Det må være fordi man kan tage billede af det hele?
Ellers ville det jo være totalt OT, og det kan man vel ikke forestille sig -
vel?

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds unåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-08-05 17:15

> [...]
> men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
> måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over

Jeg må ærligt indrømme, at billedet ikke siger mig det store. Der er OK
balance i det, men fuglen skulle have vend den anden vej, det kan hurtigt
fikses Så havde du fulgt samtlige regler i bogen, kedelige som de nu kan
være, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 01-08-05 20:36

Hej!
On Mon, 1 Aug 2005 12:30:01 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>Det er sefølig ikke komponeret og planlagt i ro og mag,
>men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
>måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over
>for et af mine snaps----max-

Ja mågen er jo unägtelig helt til vejrs, men billedet er såmänd ikke
helt umuligt, om det nu var det du mente.

Nå et spög et andet alvor. Det jeg jeg syntes er lidt negativt er at
mågen nästen körer näbet ind i höjre billedkant.

Så virker det en anelse ude af fokus, men det kan väre komprimeringen
som spöger, mrer er det ikke.

Forsög igen og forsökg at få den mere centreret.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-05 22:18

"Hans Peter Larsson"

> [...]
> som spöger, mrer er det ikke.
>
> Forsög igen og forsökg at få den mere centreret.

Argh haha - ZENtreret den går fanme ikke på Psig,
støj og centrerede billeder, så er det ligegyldigt om
det er et billede af Elvis og Dronningen der står og
ryger på et gade hjørne.. Billedet er sku skarpt,
meeen som det fremgår af billedet, vokser træerne
ikke ind i himlen på iso 800.. -max-

Fra : David List

Dato : 03-08-05 17:00

-max- wrote:
> [...]
> men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
> måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over

Min umiddelbare tanke er, at hvis træerne i baggrunden skulle bruges som
balance mod mågen i en beskæring, så skulle de have været væsentligt
skarpere.

Og så trænger du da vist til at få støvet dit lowpass filter af :)

Med venlig hilsen
David List

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-08-05 13:13

-max- skrev:
> [...]
> men jeg syns alligevel kompositionen på een eller anden
> måde balancere, eller er jeg bare for overbærende over

Ja, helt hen i vejret og aldeles udmærket

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på: