Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor 85mm rep
Fra : Anders F

Dato : 31-07-05 21:41

Hej Gruppe!

Jeg er den lykkelige ejer af et Nikkor 85/1.8D. Desværre er der nogen der
har glemt at spænde pinolskruen på filtergevindet *), så det følger i reglen
med ud når man skifter filter. Pænt irriterende!
Er der ikke nogen der ved hvordan man kommer til at spænde den? Lige nu
sidder fokusringen i vejen - og den har jeg ikke lige turdet pille ved. (Der
er godt nok et hul inde under gummiet, men det sidder ikke rigtigt ifht.
pinolskruen)

Takker,
Anders

*) Garanteret de tyskere der reparerede den for en suspekt blænde 2 mdr
efter købet

Fra : Bo Bjerre

Dato : 31-07-05 22:23

Anders F wrote:
> [...]
> er godt nok et hul inde under gummiet, men det sidder ikke rigtigt ifht.

hvis det er her på fastlandet, ville jeg kontakte CAV, der har et godt
service værksted. Jeg fik rettet et lignende problem på en ca 20 år
gammel 105mm. Det tog ca 15 minutter, og kostede under 200kr.

Bo //