Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nattehimmel og stjerneskud....
Fra : Peter Cardow

Dato : 31-07-05 16:43

Hej NG

Jeg påtænker at skulle ud at fotografere natten d.14. August
(ret mig hvis jeg har hørt forkert !)
hvor der er stor chance for at "skyde" et stjerneskud eller 200...
men hvike "fif" kan i give mig vedr. blænde, tid mm, jeg bruger
selvfølgelig et stativ til mit D70S og en trådløs udløser... men er
der ikke en eller anden der kan hoste op med nogle guldkorn

Våd sommer hilsen

Peter Cardow

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-05 19:41

In article <42ecf17c$0$77137$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Peter Cardow wrote:

> [...]
> selvfølgelig et stativ til mit D70S og en trådløs udløser... men er
> der ikke en eller anden der kan hoste op med nogle guldkorn

Lang lukketid vil give star-trails. Altså tegne stjernerne som streger,
men skidtet i atmosfæren vil tegne spor i en anden retning, og være
længere. Og d skulle alle komme fra same retning.

Kør 5-10km udenfor nærmeste by, forlad gerne Sjælland hvis du er der.
De kommer fra øst.

Fra : Max

Dato : 01-08-05 07:36

Hej Peter

> selvfølgelig et stativ til mit D70S og en trådløs udløser... men er
> der ikke en eller anden der kan hoste op med nogle guldkorn

Der findes en dansk mailinglist hvor der sidder meget kompetente
og hjælpsomme folk der ved alt der er værd at vide om asteroider
og fotografering af disse og nattehimlen i alt almindelighed.

Du kan læse lidt mere om listen her, og du kan også tilmelde
dig der.

http://www.astronomibladet.dk/astrolist/

Mvh Max

Fra : Claria

Dato : 01-08-05 16:36

"Peter Cardow" <petercardowSPAM@tdcspace.dk> wrote in message

> Hej NG
>
> Jeg påtænker at skulle ud at fotografere natten d.14. August
> (ret mig hvis jeg har hørt forkert !)
> KLIP <

Hejsa Peter

Peak'en af stjerne skud er natten melle den 11 og 12 august.

Mvh
Claudia

Fra : Max

Dato : 01-08-05 18:00

Hej

> Peak'en af stjerne skud er natten melle den 11 og 12 august.

Peaket er omkring kl. 18:00 den 12. august.

Mvh Max