Autocad2000i/Grafikkort Hvad skal man købe
Fra : René Jensen

Dato : 06-06-01 16:46

Hej.
Nu er det tid til et nyt grafik kort. mit gamle 4 MB S3 Virge er ikke nok.

Som du kan se, bruger jeg Autocad 2000i ,så det skal være et kort der er
godt til det. Jeg spiller IKKE!!! og derfor er det lige meget med supper 3D
etc. Jeg kunne godt tænke mig at få et kort med tv - out.
Og så kommer det med pengene , der skal ikke bruges for mange af dem, da jeg
ikke har så mange.

Kan I komme med et bud på et kort ?

Takker!!
René Jensen
Albertslund

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-06-01 18:23

On Wed, 6 Jun 2001 17:45:45 +0200, "René Jensen" <djcaper@dkik.dk>
wrote:

>Som du kan se, bruger jeg Autocad 2000i ,så det skal være et kort der er
>godt til det. Jeg spiller IKKE!!! og derfor er det lige meget med supper 3D
>etc

AutoCAD 2000 er ikke en 3D CAD applikation, og derfor stiller det ikke
særlige krav til 3D performance. Snakken er helt anderledes, hvis vi
snakker Mechanical Desktop eller Autodesk Inventor.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : René Jensen

Dato : 06-06-01 23:47

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> AutoCAD 2000 er ikke en 3D CAD applikation, og derfor stiller det ikke
> særlige krav til 3D performance.
---Det er Autocad 2000 i med 3D altså en 3D CAD applikation. ---

Hilsen
René

Fra : Hellfire

Dato : 06-06-01 19:05

Hej

Så burde du kunne klare dig med et Matrox Millennium G450 Dualhead Bulk
w./TV-Out AGP / 16MB DDR / 2048x1536 / G450 / TV-Tuner til 890 kr

De er jo kendt for deres super 2d grafikkort. Jeg kan sagtens anbefale
kortet. Der sidder nemlig sådan et i i min maskine på arbejdet.

Mvh Henrik

Fra : Kim

Dato : 06-06-01 20:54

Du kan købe et geforce 2 MX. Ved at flytte to modstande på kortet, vil det
blive til Geforce Quadro (2?), som er det ondeste graffikkort til
CAD-programmer (ligesom ProEnginner). Søg evt under på www.google.com
"quadro +geforce +modify"
Mvh Kim

Fra : René Jensen

Dato : 07-06-01 00:04

Jeg takker for de mange svar!
Jeg må se mig lidt om.
René

Fra : peet_dk

Dato : 08-06-01 20:05

hvis du bare skal sidde og lege med noget 3d i den rå AuteoCAD er en
pentium133, 40 mb ram, 4 mb grafik kort nok! Dog tager det lang tid at
rendere dine objekter, men det tager ikke en evighed. Jeg har siddet på
sådan en computer på min skole og leget med 3D tegninger. Hvis du vil bruge
programmer som Inventor, MDT, ADT kræver det ikke "det vilde" grafikkort.
Spar hellere lidt der, og køb en blok 512 mb ram. De seriøse CAD-3D
programmer kræver MANGE ram...

lavet. Det er udemærket som begyndelse. Det kan også bruges i Acad2k. MAil
mig hvis du vil have det (word doc)

--
----
peet_dk was here....