Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Osram Blitz S 440 med Nikon D 70?
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 30-07-05 11:25

Har ikke kunnet læse mig til i instruktionsbogen, hvorledes man får en
extern blitz til at virke sammen med Nikon D70.

Osram S440 studio er dedikeret til Nikon og virker selvfølgelig fint med min
gl. F-601.
Kan dog ikke få den til at virke med D70, selv ikke i manuel mode. Den vil
simpelthen slet ikke fyre af.
Blitzen har en kabelsko til montering i hotshoe (tror jeg det hedder) og
selvfølgelig et kabel hen til stavblitzen.
Nogle ideer? Eller virker dyret blot ikke til den ny teknologi D70
repræsenterer?

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Børge Larsen

Dato : 30-07-05 16:21

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig et kabel hen til stavblitzen.
> Nogle ideer? Eller virker dyret blot ikke til den ny teknologi D70

Du skal sikre dig at flashen har en lav triggespænding ca. 6v. mål det på
dens kabel.
Det er generel at digitalerne ikke tåler at tilsluttes de gamle flash, med
mindre spændingen er lav. På gamle flash gan den være op til 200 volt, og
det ødelægger kameraets elektronik.

M.v.h.

Børge

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-07-05 18:53

On Sat, 30 Jul 2005 17:20:38 +0200, "Børge Larsen"
<bl-dk@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>mindre spændingen er lav. På gamle flash gan den være op til 200 volt, og

Nu udmærker Nikons D70 sig ved at kunne tåle op til 250 V !! i
modsætning til Canon mfl., som har en grænse ved det lave område du
omtaler. (se manualen s. 186). Men Nikon vil ikke påtage sig ansvar i
følge deres danske support. Men jeg har selv benytte blitz med godt 50
V uden problemer.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Pepe

Dato : 30-07-05 18:22

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> selvfølgelig et kabel hen til stavblitzen.
> Nogle ideer? Eller virker dyret blot ikke til den ny teknologi D70

Köp en NIKON original blixt.
Den kostar mindre ä vad det kostar att reparera din D70.
Har du otur så är redan din kamera kass vad gäller blixten.

Speedlight SB-800/600 är de enda som fungerar fullt ut på D70.

Pepe

PS
du kan ju använda din OSRAM som slavblixt med en utlösare från HAMA.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 01-08-05 10:00

"Pepe" <pepe@home.nl> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Pepe
>
> PS
> du kan ju använda din OSRAM som slavblixt med en utlösare från HAMA.

Tak for svarene allesammen, min osram ryger i arkivskabet fluks.

mvh
Michael Christoffersen