Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Solsort i blitslys
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-07-05 21:23

Jeg så lige at der sad en solsort på hegnet udenfor vinduet. Mørkt tænkte
jeg. På med Sigma Blitsen og så skyd. Lidt problemmer med at få autofocus
til at fungere pga. af det manglende lys, kunne jo have brugt manuel. Men
fik det til at fange. Godt med støtte i vindueskarmen og på 500mm

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-123

Fjernet lidt ISO støj (glemte at skrue ned) og tilføjede lidt sharpner
pga. at jeg fjernede støjen.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-07-05 22:09

On Fri, 29 Jul 2005 22:23:09 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-123
>
> Fjernet lidt ISO støj (glemte at skrue ned) og tilføjede lidt sharpner

Jeg har også prøvet i S/H og en lidt anden beskæring

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-124

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-07-05 22:52

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev

Men du kan ikke fjerne den støj det giver, når en forskrækket Solsort
forlader åstedet, og flakser totalblændet ud i mørket......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-07-05 23:05

On Fri, 29 Jul 2005 23:51:45 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev
>
> Men du kan ikke fjerne den støj det giver, når en forskrækket Solsort
> forlader åstedet, og flakser totalblændet ud i mørket......

Det er selvfølgelig rigtigt. Det har jeg overhovedet ikke tænkt på. Jeg
var også lidt overrasket over at den ikke tog notits af at jeg brugte
flash. Den sad der faktisk et par miniuter eller 3 efter jeg fik taget
mine 3 skud.

Fra : Max

Dato : 29-07-05 23:40

Hej Jens

> [...]
> var også lidt overrasket over at den ikke tog notits af at jeg brugte
> flash. Den sad der faktisk et par miniuter eller 3 efter jeg fik taget

Fugle letter jo heller ikke når det lyner.

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-05 01:53

> Hej Jens

> Fugle letter jo heller ikke når det lyner.

Jeg har taget et foto af en, jeg sneg mig forbi på trappen. Den fik så
blitzen på klos hold, og den vidste garanteret ikke hvor den fløj hen
bagefter, men den kunne høres langt.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-05 03:43

Jens Stadsgaard skrev:

> Jeg har også prøvet i S/H og en lidt anden beskæring
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-124

En sort kat i en kulkælder-det skal gå galt

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 14:29

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har også prøvet i S/H og en lidt anden beskæring
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-124

Lige med det her billede, virker det imo ikke godt med S/H.
Farvebilledet kan jeg tilgengæld godt lide.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 30-07-05 15:26

On Sat, 30 Jul 2005 15:29:14 +0200, Buffy wrote:

> Lige med det her billede, virker det imo ikke godt med S/H.
> Farvebilledet kan jeg tilgengæld godt lide.

Det S/H er lavet som ren test. Ja og blitslyset er også ren test. Har
aldrig brugt blits udenfor før og at det kunne række sålang og kraftigt
havde jeg ikke helt regnet med. Men jeg kunne jo selvfølgelig bare læse
specifikationerne på den, men det er nu rart at have prøvet selv.

Fra : Emil

Dato : 29-07-05 22:39

Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
>til at fungere pga. af det manglende lys, kunne jo have brugt manuel. Men
>fik det til at fange. Godt med støtte i vindueskarmen og på 500mm

Et gyseligt billede, med _alt_ muligt galt.

Men set i lyset af udfordringen, om at optage et billede under
disse omstændigheder, synes jeg du har gjort det godt.

Det er jo disse udfordringer som gør det sjovt at fotografere -
og som gør os (her dig) til bedre fotografer.

Et 9-tal (på 13-skalaen) herfra.

m.v.h. Emil

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 29-07-05 23:00

On Fri, 29 Jul 2005 23:39:25 +0200, Emil wrote:

> Et gyseligt billede, med _alt_ muligt galt.

Jeg er godt klar over at det langt fra er verden bedste. Træt af
hegnet, men kan selvfølgelig klone meget at det væk. Og at solsorten
skulle have været noget højere oppe, så den havede været på højde med
kameraet. Og at blitslyset måske lige er for stærkt. Prøvede også med en
kat, men den blev helt gyselig, øjnene skinnede alt for meget igen. Også
nogle med omnibouncer på flashen, men så var der ikke nok power på flashen
selvom den fik maximal flash.

> [...]
>
> Det er jo disse udfordringer som gør det sjovt at fotografere -
> og som gør os (her dig) til bedre fotografer.

Tak skal du ha, og jeg lærer heldigvis hver dag jeg skyder. Skal skyde
nogle potrætter engang i næste uge eller måske ugen efter og det giver
helt sikket noget. Har prøvet med en konfirmand, men ikke selv tilfreds.
Konfirmanden og forældrene var heldigvis meget tilfredse.