/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Potte planter katten vil bide i
Fra : Janner


Dato : 30-08-05 08:09

Kan det ikke passe at jeg engang et stødt på et eller andet råd med noget
man kunne forstøve bladene med så katten ikke bider i dem ... VI har fået de
to skønneste banan palmer og dem skulle vores lømmel af en Siameser helst
ikke bide i

--
Hygge

Jan


Se uhyret her http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101



 
 
Hans Joergensen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-05 08:55

Janner wrote:
> Kan det ikke passe at jeg engang et stødt på et eller andet råd med noget
> man kunne forstøve bladene med så katten ikke bider i dem ... VI har fået de
> to skønneste banan palmer og dem skulle vores lømmel af en Siameser helst
> ikke bide i

Hvad med noget man kan forstøve ryggen på grammofonpladerne med så katten
ikke væsser klør i dem ?

Vores kastrat-hankat er godt nok ved at være en lille plageånd med
det dér.. han har vist opdaget at den bedste måde at få opmærksomhed
når man vil opnå noget (som fx. have morgenmad og det NU!) er at
væsse klør i noget der ikke er kradsebrættet... umulige dyr ;)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Tina (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 30-08-05 09:24

Hans Joergensen wrote:
> Janner wrote:
>> Kan det ikke passe at jeg engang et stødt på et eller andet råd med
>> noget man kunne forstøve bladene med så katten ikke bider i dem ...
>> VI har fået de to skønneste banan palmer og dem skulle vores lømmel
>> af en Siameser helst ikke bide i
>
> Hvad med noget man kan forstøve ryggen på grammofonpladerne med så
> katten ikke væsser klør i dem ?
>
> Vores kastrat-hankat er godt nok ved at være en lille plageånd med
> det dér.. han har vist opdaget at den bedste måde at få opmærksomhed
> når man vil opnå noget (som fx. have morgenmad og det NU!) er at
> væsse klør i noget der ikke er kradsebrættet... umulige dyr ;)
>
> // Hans
Hvad med at lade ham have mad ad libitum ?

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk



Hans Joergensen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-05 12:02

Tina wrote:
> Hvad med at lade ham have mad ad libitum ?

Så kommer han til at veje 2000kg.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Janner (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 30-08-05 12:11





>
> // Hans
> --
> http://rd350.nathue.dk - still smoking

Ahh flere scooter folk herinde

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk



Denise (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 30-08-05 13:30

Janner wrote:
>> // Hans
>> --
>> http://rd350.nathue.dk - still smoking
>
> Ahh flere scooter folk herinde

Sure

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel



Tina (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 30-08-05 12:12

Hans Joergensen wrote:
> Tina wrote:
>> Hvad med at lade ham have mad ad libitum ?
>
> Så kommer han til at veje 2000kg.
>
> // Hans

Nej, katte indretter sig, og spiser lidt mange gange om dagen, istedet for
at sluge maden, når de endelig får den.....
Kan KUN anbefales - jeg har ingen katte på hverken 2000 kg eller mere....


Mvh

Tina


--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk



Hans Joergensen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-05 12:22

Tina wrote:
> Nej, katte indretter sig, og spiser lidt mange gange om dagen, istedet for
> at sluge maden, når de endelig får den.....
> Kan KUN anbefales - jeg har ingen katte på hverken 2000 kg eller mere....
>

Han har tidligere fået sådan at han selv kunne styre.. det virkede
ikke.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Tina (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 30-08-05 13:56

Hans Joergensen wrote:
> Tina wrote:
>> Nej, katte indretter sig, og spiser lidt mange gange om dagen,
>> istedet for at sluge maden, når de endelig får den.....
>> Kan KUN anbefales - jeg har ingen katte på hverken 2000 kg eller
>> mere....
>
> Han har tidligere fået sådan at han selv kunne styre.. det virkede
> ikke.
>
> // Hans

Hvad gik der galt ?

Laaaaaaaaaaaaaaaaangt de fleste katte bliver fodret på den måde, så jeg
undrer mig over, at det ikke virker for din.......

Mvh
Tina


--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk



Helle Frederiksen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Helle Frederiksen


Dato : 30-08-05 14:17


"Tina" <@> skrev i en meddelelse
news:43145773$0$86980$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Hvad gik der galt ?
>
> Laaaaaaaaaaaaaaaaangt de fleste katte bliver fodret på den måde, så jeg
> undrer mig over, at det ikke virker for din.......

Det virker sgi heller ikke for den ene af mine. Det er som om han ikke har
en stopknap . Han spiser og spiser og spiser til der ikke er mere. Det
resulterede i, at han allerede som 10 mdr. gammel blev erklæret overvægtig
(af en dommer på en udstilling). Så her er det simpelt hen nødvendigt at
fodre i afmålte portioner. Både for at den lille ikke bliver overvægtig
(igen), og så de andre overhovedet får noget at spise .

M.v.h. Helle.





Marianne Hellemose (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Marianne Hellemose


Dato : 30-08-05 14:37

Tina skrev
<Laaaaaaaaaaaaaaaaangt de fleste katte bliver fodret på den måde, så jeg
undrer mig over, at det ikke virker for din.......>

*GG* Det virker heller ikke for de 3 af mine 4 katte, den yngste en
affaldskat og de 2 "gamle" somalier, de 3 er aldrig blevet sultet, men de
har et veludviklet "spise-gen" de lever for at spise, så er der en somali
der spiser for at leve, han har aldrig haft vægt-problemer


--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her
www.kattehandel.dk

www.katteansvar.dk

"the greatness of a nation and it's moral progress,
can be judged by how its animals are treated"
Mahatma Ghandi



Hans Joergensen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-05 18:00

Tina wrote:
>> Han har tidligere fået sådan at han selv kunne styre.. det virkede
>> ikke.
> Hvad gik der galt ?
> Laaaaaaaaaaaaaaaaangt de fleste katte bliver fodret på den måde, så jeg
> undrer mig over, at det ikke virker for din.......

Ud over at han pludselig vejede flere kilo mere end dyrelægen mente
var rimeligt, ikke noget specielt søsteren blev også temmeligt
buttet, og blev også erklæret overvægtig af dyrelægen.

De hugger nu heller ikke maden i sig, men de spiser dog op i løbet
af en times tid når der er mad.

Det skal siges at de er indekatte, så de får nok mindre motion end
gennemsnittet.

Konceptet er nok mest at maden skal falde når uret ringer om
morgenen, og når man (= far) kommer hjem fra arbejde. Sådan er
reglerne.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

myggen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : myggen


Dato : 30-08-05 13:55


"Tina" <@> skrev i en meddelelse
news:43143f1d$0$2323$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej, katte indretter sig, og spiser lidt mange gange om dagen, istedet for
> at sluge maden, når de endelig får den.....
> Kan KUN anbefales - jeg har ingen katte på hverken 2000 kg eller mere....
>
>


vores kat kan afgjort heller ikke finde ud af det.. Han får den afmålte
mængde han skal have, og det har han så adgang til hele dagen. Men når det
er spist er det slut, inden til klokken bliver 7.30 næste dag.

Så nemt er det. Hvis vi bare hælder op når skålen er tom, spiser han det
mere. Og det er hverken sundt eller særligt økonomisk.

Og han sluger så afgjort heller ikke maden når han "endelig får den".. Den
mængde mad han får er nok til at mætte ham, og holde ham mæt, indtil næste
han skal fodres næste dag, så selvom han lig til at starte med kaster maden
indenbords, går der jo ikke lang tid inden han forlader "fadet" igen, da
katte som du selv skriver spiser mange gange i løbet af en dag. Resten af
dagen er der ingen problemer.

Det skal dog siges at vores kat vist engang er blevet sultet - eller i hvert
fald ikke har fået hvad han skulle have af mad - da han var utroligt tynd da
hans sidste ejer fik ham. Så jeg formoder det er derfor han bliver ved at
spise, hvis han får ubegrænset adgang til foder.

Så måske det virker for nogle katte, med mad ad libitum, men det er bestemt
ikke for alle



Tina (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Tina


Dato : 30-08-05 14:33

myggen wrote:
> "Tina" <@> skrev i en meddelelse
> news:43143f1d$0$2323$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Nej, katte indretter sig, og spiser lidt mange gange om dagen,
>> istedet for at sluge maden, når de endelig får den.....
>> Kan KUN anbefales - jeg har ingen katte på hverken 2000 kg eller
>> mere....
>>
>
>
> vores kat kan afgjort heller ikke finde ud af det.. Han får den
> afmålte mængde han skal have, og det har han så adgang til hele
> dagen. Men når det er spist er det slut, inden til klokken bliver
> 7.30 næste dag.
> Så nemt er det. Hvis vi bare hælder op når skålen er tom, spiser han
> det mere. Og det er hverken sundt eller særligt økonomisk.
>
> Og han sluger så afgjort heller ikke maden når han "endelig får
> den".. Den mængde mad han får er nok til at mætte ham, og holde ham
> mæt, indtil næste han skal fodres næste dag, så selvom han lig til at
> starte med kaster maden indenbords, går der jo ikke lang tid inden
> han forlader "fadet" igen, da katte som du selv skriver spiser mange
> gange i løbet af en dag. Resten af dagen er der ingen problemer.
>
> Det skal dog siges at vores kat vist engang er blevet sultet - eller
> i hvert fald ikke har fået hvad han skulle have af mad - da han var
> utroligt tynd da hans sidste ejer fik ham. Så jeg formoder det er
> derfor han bliver ved at spise, hvis han får ubegrænset adgang til
> foder.
> Så måske det virker for nogle katte, med mad ad libitum, men det er
> bestemt ikke for alle

Jamen jeg bøjer mig i støvet og overgiver mig - det virker ikke for
alle....basta

Her er det dog både voksne og killinger, som kan finde ud af det -
killingerne sikkert fordi, de er vokset op med den form for fodring, og de
voksne....jaaaaaa, vi må jo *bare* have været heldige med vores katte -
eller også fordi vi ikke afmåler deres portioner, der står bare en stor
foder-container med alt muligt blandet tørfoder samt en del mindre skåle med
andre slags i bla. det fedende killingefoder, og det fungerer fint....men vi
er jo bare heldige

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
www.heart-and-soul.dk



myggen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : myggen


Dato : 30-08-05 15:03


"Tina" <@> skrev i en meddelelse
news:43145ff9$0$2337$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> myggen wrote:
>> "Tina" <@> skrev i en meddelelse
>> news:43143f1d$0$2323$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jamen jeg bøjer mig i støvet og overgiver mig - det virker ikke for
> alle....basta
>



det var nu ikke sådan ment, men jeg formoder din smiley er et udtryk for at
du heller ikke opfattede det så skarpt



> Her er det dog både voksne og killinger, som kan finde ud af det -
> killingerne sikkert fordi, de er vokset op med den form for fodring, og de
> voksne....jaaaaaa, vi må jo *bare* have været heldige med vores katte -
> eller også fordi vi ikke afmåler deres portioner, der står bare en stor
> foder-container med alt muligt blandet tørfoder samt en del mindre skåle
> med andre slags i bla. det fedende killingefoder, og det fungerer
> fint....men vi er jo bare heldige





Nina, Tender Tribes (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 30-08-05 15:10


> Her er det dog både voksne og killinger, som kan finde ud af det -
> killingerne sikkert fordi, de er vokset op med den form for fodring, og de
> voksne....jaaaaaa, vi må jo *bare* have været heldige med vores katte -
> eller også fordi vi ikke afmåler deres portioner, der står bare en stor
> foder-container med alt muligt blandet tørfoder samt en del mindre skåle
> med andre slags i bla. det fedende killingefoder, og det fungerer
> fint....men vi er jo bare heldige
>
Her hos mig fungerer det også fint. Men jeg går heller ikke så meget op i om
de er fede eller ej.
Hvis jeg skal være kritisk, så er min siameser fed i forhold til hvordan
sådan en skal være. Min Jar har været fed i en del år, men det er han ikke
længere. Og så er der min fertile hankat, han er flommet. Men han er også
for smart til at lege i disse dage (man er vel en stor mægtig hankat)
Resten har ingen problemer med fedme eller undervægt og maden er tilgængelig
altid. Og ærligt, jeg tillader lidt sul på kroppen hos dyrene. Men somme
tider render man ind i dyr hos dyrlægen eller hos venner, der er så
overvægtige at det er til gene. Og det synes jeg er synd. En kat der ikke
kan vaske sig bagi synes jeg ikke trives godt.
Men en mavse med madpakke det er jeg kold overfor

Nina



Nina, Tender Tribes (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 30-08-05 14:33


> Det skal dog siges at vores kat vist engang er blevet sultet - eller i
> hvert
> fald ikke har fået hvad han skulle have af mad - da han var utroligt tynd
> da hans sidste ejer fik ham. Så jeg formoder det er derfor han bliver ved
> at spise, hvis han får ubegrænset adgang til foder.
Det er så nok forklaringen. Det samme gælder for killinger fra et stort
kuld, som har været små og måtte kæmpe sig til made. Min erfaring er at de
også får et unormalt forhold til mad (læs: grovæder)


>
> Så måske det virker for nogle katte, med mad ad libitum, men det er
> bestemt ikke for alle
Enig

Nina



Hans Joergensen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-05 18:04

myggen wrote:
> Det skal dog siges at vores kat vist engang er blevet sultet - eller i hvert
> fald ikke har fået hvad han skulle have af mad - da han var utroligt tynd da
> hans sidste ejer fik ham. Så jeg formoder det er derfor han bliver ved at
> spise, hvis han får ubegrænset adgang til foder.

Det kan muligvis også passe på mine..

De kommer fra dyreinternatet, og var blevet indleveret som indekatte
af politiet, og så kan det jo godt tænkes de ikke kommer fra det
bedste hjem.

Jeg har ingen idé om hvor de kommer fra, men de er et
par dejlige misser på trods af nogle få særheder

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

JytteJ (30-08-2005)
Kommentar
Fra : JytteJ


Dato : 30-08-05 14:40


"Tina" <@> skrev i en meddelelse
news:43143f1d$0$2323$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hans Joergensen wrote:
>> Tina wrote:
>>> Hvad med at lade ham have mad ad libitum ?
>>
>> Så kommer han til at veje 2000kg.
>>
>> // Hans
>
> Nej, katte indretter sig, og spiser lidt mange gange om dagen, istedet for
> at sluge maden, når de endelig får den.....
> Kan KUN anbefales - jeg har ingen katte på hverken 2000 kg eller mere....
>
>
> Mvh
>
> Tina

Det har jeg heller ikke, men skal man ikke gøre det fra starten af ??

JytteJ
>
>
> --
> DK Heart & Soul
> Skovkatte- og exotic-killinger til salg.
> www.heart-and-soul.dk
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste