Spørgsmål vedrørende banner indtægt ?
Fra : Magnus

Dato : 06-06-01 15:39

Jeg søger info fra folk med erfaringer med banner reklamer på sin side da
jeg overvejer at sætte det på min egen.

1)
Min side besøges i snit 100 gange i døgnet så hvad beløb tales der om jeg
måske kunne tjene når det ikke må være reklamer for sex og den slags?

2)
Er indtægten beregnet ud fra hvor mange gange banneret bliver vist eller er
det kun hvis der klikkes på det ?

/Magnus

Fra : Peter

Dato : 06-06-01 22:25

> [...]
>
> 2)
> Er indtægten beregnet ud fra hvor mange gange banneret bliver vist eller er

Prøv f.eks at kigge på jubii´s priser (og alle de andre)
http://reklameinfo.jubii.dk/vis.asp?g=banner&id=38202

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl
Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 10-06-01 17:17

D. Wed, 6 Jun 2001 23:25:02 +0200 syntes "Peter" <peter@cgi-shop.dk> at
dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide at
<9fm75i$ne6$1@news.inet.tele.dk>.

>Prøv f.eks at kigge på jubii´s priser (og alle de andre)
>http://reklameinfo.jubii.dk/vis.asp?g=banner&id=38202

Jeg tror ikke helt man kan sammenligne Jubii med en side med ca. 100 hits
pr. døgn. Hos Jubii kan man fx. købe 100.000 visninger, og være rimelig
sikker på, at de bliver vist inden for et begrænset tidsrum. Envidre kender
mange Jubii, og hvis de begynder at fuske med reklamerne, mister de hurtigt
deres primære (store) indtægtskilde, hvilket let kan føre til en lukning.

Hvis man skal købe hits fra mindre sider, fx. med 100 daglige hits, vil det
langt fra være muligt at afvikle bare 10.000 hits inden for en periode hvor
man kan være rimelig sikker på at siden overhovedet er åben. Envidre vil
siden ikke kunne roterer særligt mange forskellige bannere (hvis
afviklingen ikke skal tage flere år), og man gider jo ikke betale for at
den samme person skal se 15 gange på samme banner.

Dette, og lignende omstendigheder gør, efter min mening, at man ikke kan
sammenligne Jubii's reklamepriser med mindre sider. Envidre er den
fortjenesteudregner Tradedoubler har på deres hjemmeside ret optemistisk.

Men gør man sig umage, laver en god side
(http://www.referit.com/main.cfm?screen=info/press013) og får ens reklamer
godt placeret (http://www.zip.dk/reklamer.shtml - min side) kan man godt
tjene en god skilling.

Men som artiklen på referit.com starter med at skrive: Hvis man tror man
kommer til at tjene mange penge, kan man godt tro om, men har man lavet en
god side, kan man godt tjene en skilling nu og da - fx, som mig nok til at
dække udgifter til mit webhotel og internetforbindelse.

For lige at komme ind på den med Jubii, har jeg set de helt groteske
tilfælde, hvor sider med omk. 30 hits pr. dag tilbyder at sælge reklamer på
fx. kun deres forside (nok 10 hits pr. dag) for 150 kr. pr. måned, eller
andre der solgte for 15 øre/visning på sider med lige så få hits. Hvis man
vil over de 10 øre/hit. skal man altså kunne præsterer væsentligt flere
hits
--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.