Fatburner
Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 06-06-01 15:14

Hej,

jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogle af gruppens kloge hoveder kan
hjælpe mig med :)

Jeg har efterhånden styrketrænet seriøst (dvs. 3-6 gange om ugen) i et par
år, og har opbygget en del muskelmasse, og har da også smidt lidt fedt. Men
jeg vil gerne have mere definition.

Jeg er 23 år gammel, 178 høj og vejer nu 82 kg. Jeg løber eller spinner hver
dag (½-2 timer dagligt), men jeg taber mig ikke. Jeg vil ikke spise mindre
end jeg gør, da jeg så føler mig sulten eller uoplagt, og det kan ikke være
sundt. Jeg tænker meget over hvad jeg spiser; ikke ret meget fedt - masser
af frugt og grønt - og så videre.

Effedrin er jo ikke tilladt i Danmark, og jeg er ikke decideret overvægtig,
så jeg kan næppe få recept på LetIgen.

Jeg har kigget på to fatburners fra ProLab, som jeg overvejer at købe. Disse
er:

1. Therma Pro - 120 kapsler for 250 kr.
Therma Pro is formulated with the specific concentration of ingredients
shown to help increase thermogenesis, the process by which the body
increases the burning of calories by increasing body temperature. By
stacking these ingredients into one powerful formula you can effectively
increase your metabolic rate, increase the burning of fat, increase your
energy levels and nutritionally assist your weight management program. NOTE:
The thermogenic complex of Therma Pro is in higher dosages than in
Thermogenic Cut III.
Each capsule contains:
Sida Cordifolia 6% .......... 400 mg
Caffeine .......... 200 mg
White Willow .......... 75 mg
Cayenne .......... 50 mg
Ginger .......... 40 mg

2. Metabolic Thyrolean - 350 kroner for 120 kapsler
Increase Metabolic Fat Burning
This cutting edge formula takes a whole new approach to weight loss. When a
person goes on a reduced calorie diet, which in itself has been shown to
have healthful benefits in laboratory studies, a series of things happen
which make weight loss difficult. These critical occurances are; a reduction
of active thyroid hormone; a reduction in metabolic rate; and a reduction of
certain neurotransmitters. These changes will cause an unwanted
response-weight/fat loss comes to a halt. At this point, you would normally
further reduce your calories, possibly at the expense of your hard earned
muscles. In the end, the mission to burn fat fails. Metabolic ThyroLean
assists healthy weight loss from three important angles. Metabolic ThyroLean
contains nutrients, such as gugglesterone, that preserve or increase thyroid
output, preserve or increase the metabolic rate (without stimulants), and
provides much needed substrates for the production of neurotransmitters
(epinephrine and norepinephrine) involved in weight loss and metabolic rate.
For an added bonus, gugglesterone therapy has been shown effective in
lowering "bad" cholesterol and helping to raise the "good" cholesterol.
Like no product before it, Metabolic ThyroLean will dramatically enhance
healthy fat loss when used by itself, and may help herbal fat burners to
work more efficiently and effectively.
Each capsule contains:
Phosphatidyl choline .......... 12.5 mg
Calcium Phosphate .......... 125 mg
Dipotassium Phosphate .......... 75 mg
Sodium Phosphate .......... 37.5 mg
Disodium Phosphate .......... 37.5 mg
Gum Guggul Extract (Guggelsterone) .......... 125 mg
Garcinia Cambogia .......... 125 mg
L-Tyrosine .......... 125 mg

Er der nogen af jer der ved noget om ovenstående - hjælper det på
forbrændingen, eller er det bare spild af penge?

mvh

Jens

Fra : Anja

Dato : 07-06-01 16:01

"Jens Myrup Pedersen" <jens@math.auc.dk> wrote

> [...]
være
> sundt. Jeg tænker meget over hvad jeg spiser; ikke ret meget fedt - masser
snip
> Jeg har kigget på to fatburners fra ProLab, som jeg overvejer at købe.

Uha, uha, Jens, jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg ville bare lige indskyde at
jeg synes det er trist at en så forholdsvis ung og veltrimmet og slank
person som dig overhovedet _overvejer_ at æde slankepiller. Jeg er en smule
rystet.

Hvis du virkelig vil omgruppere din krop endnu mere og få fedtprocenten ned,
så kan du med statsgaranti gøre mere gennem kosten, også uden at blive
sulten eller træt (du behøver nemlig ikke spise mindre, snarere tværtimod).
Hvis du vil have nogen konkrete kostvejledninger er du velkommen til at
spørge.

Held og lykke, jeg håber at du bliver tilfreds med din krop.

--
mvh Anja

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 13-06-01 01:46

> [...]
>person som dig overhovedet _overvejer_ at æde slankepiller. Jeg er en smule

Ja, jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal sige. For jeg kan da godt høre
jeg er ude på lidt gyngende grund, og jeg har svært ved at argumentere _for_
sådanne piller. Når jeg så alligevel gør det er det nok fordi jeg er stædigt
besluttet på at blive de sidste kilo kvit. Men din bemærkning har da givet
mig det sidste skub til at købe en splinterny og alt for dyr racercykel (som
jeg skal hente i morgen). For kan jeg genfinde min gamle cykelglæde her i
sommerferien, så kan jeg vel tabe nogle kilo ad den vej. Og det er uden
tvivl både sundere og mere tilfredsstillende end at æde piller. Jeg har dog
samtidig bestilt et glas Therma Pro, som måske vil give forbrændingen et
skub. Jeg vil holde gruppen underrettet om mine erfaringer.

> [...]
>Hvis du vil have nogen konkrete kostvejledninger er du velkommen til at

Jeg har haft meget ud af at læse diskussionerne her i gruppen..... så jeg
føler mig egentlig rimeligt godt på hjemmebane i forhold til kost. Men her i
sommerferien får den lige en ekstra skalle. Så er der også lidt mere tid og
overskud til at være fornuftig. Jeg er i øvrigt begyndt på et nyt trick før
aftensmaden - en skål (spændende) salat og et stort glas vand 10 minutter
før vi skal spise. Det tager _vildt_ meget af appetitten. Jeg har også altid
en flaske vand med mig. Dels tager det appetitten, dels fristes man ikke til
at købe cola (som datalogistuderende skal man jo ellers helst drikke 3 liter
om dagen for at leve op til folks fordomme .

>Held og lykke, jeg håber at du bliver tilfreds med din krop.

Mange tak, og tak for hjælpen.

mvh

Jens

Fra : Modesty

Dato : 13-06-01 09:10

> [...]
stædigt
> besluttet på at blive de sidste kilo kvit.

Jeg kom til at tænke på om det er rent visuelt, eller via vægtens vises,
at du "mangler" de sidste kilo? Jeg ændrede selv "idealvægt", efter at
jeg begyndte at træne regelmæssigt. Den øgede muskelmasse giver lidt
mere, end man regner med. Men kig dig i spejlet.

Snip

> [...]
et
> skub. Jeg vil holde gruppen underrettet om mine erfaringer.

OK, du kan ikke helt lade være. Men det var vel de receptpligtige du
tænkte på. Så vidt jeg kan se er de aktive stoffer meget langt hen af
vejen Coffein og krydderier. Jeg kan huske jeg læste noget fra en test
man havde lavet på stærke krydderiers effekt på forbrændingen, hvor man
havde fundet en svag øget effekt på forbrændingen. Og det er nok det det
bygger på. Hotte spices, kan få svedperne frem på de fleste.
Ihhhh hvor er sådan nogle artikler, når man skal bruge dem?

Snip

> [...]
minutter
> før vi skal spise. Det tager _vildt_ meget af appetitten.

Generelt mætter grøntsager meget, især i forhold til kalorieindhold, og
er samtidigt sunde. Det er en af hovedhjørnestenene (sammen med mager
proteinrigt kød) i en, af mange her i gruppen, foretrukne slankeklubber.
Fint nok med det, men det er ikke de vise sten, bare sund fornuft, der
ikke koster noget. Hos os kan jeg ozze godt mærke forskellen på om jeg
starter med en stor portion groft blandet salet, eller spiser den enten
senere eller sideløbende. Det giver en god mæthed og samtidig en rar let
og energifyldt følelse. Kroppen kan sq lide det.

> [...]
liter
> om dagen for at leve op til folks fordomme .

Ha... ja det er med fordomme som med overvægt. Det bliver hængende til
man gør noget ved det.

Jeg tror den med Cola er opstået, fordi den er reel. Det er en hurtig
måde at få energi på, når man sidder dagevis og tæsker i keyboardet, for
at få den skide kode til at makke ret. Og så er det hurtigere end at
lave kaffe. Sukker får du samtidigt og får dit blodsukker op. Men hvem
snakkede om sundhed? Studiesituationer er i forvejen belastede, især op
til projektafleveringer og eksaminer.
Og alt sammen handler det om dårlige vaner.

Vand er en nu god tørstslukker ozze under træning.

Venlig hilsen
Maria

--
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 05-07-01 11:55

> [...]
stædigt
> besluttet på at blive de sidste kilo kvit.

Well, tanken er jo altid besnærende - at de skulle findes en pille, der lige
klarer ærterne. På den anden side tror jeg at de kære biokemikere for længe
siden havde fortalt os det, hvis der lige var noget :) OK, der *er* vistnok
noget på vej som påvirker kroppens evne til at optage fedt. Xenecal eller et
eller andet i den retning, hvis jeg ikke husker forkert.

På den anden side løser det ikke problemet. Dine ekstra kilo er kommet af
dine nuværende vaner, og hvis du skal æde piller for at komme af med dem,
skal du også blive ved med at tage dem for at holde dem fra at komme igen.
Det er jo ikke en ideel løsning. Panik/sulte/chok-kure er heller ikke sagen.
Jeg blev mod min vilje udsat for en, i og med jeg brækkede kæben og fik
munden snøret sammen med ståltråd. Godt nok fik den (kedelige) flydende kost
mig til at tabe 5-10 kilo på 1½ måned, men de kom hurtigt igen MED
FORSTÆRKNINGER, fordi jeg ærligt talt mente jeg havde fortjent at være god
ved mig selv efter den ækle oplevelse. Faktisk har min vægt ikke været
"normal" (=70-75kg) siden.

Jeg kender dog alt for godt din frustration. Jeg har ca. dine mål i cm og
kg, og har nu taget hul på 3. uge af motion + kostomlægning. Efterhånden
kunne jeg godt tænke mig at se nogle tydelige resultater. Der er synlige
resultater i form af nye muskler, men ikke noget målbart i form af kilo.
Personligt håber jeg det skyldes jeg har valgt et relativt blidt program,
hvilket da også anbefales af de mere lødige kilder jeg har kunnet finde på
nettet (netdoktor.dk og forbrugerstyrelsen.dk). Et halvt kilo om ugen er jo
lidt svært at se, når usikkerheden på vægte normalt er langt mere end det.

Hvis du har et motivationsproblem pga. manglende vægttab, skulle du måske
overveje en uge eller to på pulverkur. Det er lige så lidt som piller en
varig løsning, men kan måske give dig det "kick" du skriver du savner. I
modsætning til piller er f.eks. Nupo yderst veldokumenteret som både
effektivt og skånsomt overfor dit helbred.

> [...]
> samtidig bestilt et glas Therma Pro, som måske vil give forbrændingen et
> skub. Jeg vil holde gruppen underrettet om mine erfaringer.

Prøv evt. at overveje en anden form for motion, der brænder mere energi end
cykling. En cykel er *alt* for effektiv i flade DK, og giver ikke så meget
bonus over hoften i form af muskler - og det er jo netop overkroppen man
mest er opmærksom på normalt. Kig evt. på http://www.avida.dk, hvor der en
mange gode guides til vægt, motion, træning og kost.

Selv har jeg valgt svømning, da det er sjovt (for mig), suger gode kalorier,
har mulighed for pulstræning og er skånsomt overfor muskler og led. Jeg
supplerer det med div. øvelser for talje, arme og bryst, som har den fordel
at de kan udføres medens man glor lavintensitets-fjernsyn, såsom nyheder
eller Discovery-programmer. En udskiftning af svømning med roning er under
overvejelse, nu hvor vejret er så pokkers lækkert.

> Dels tager det appetitten, dels fristes man ikke til
> at købe cola (som datalogistuderende skal man jo ellers helst drikke 3
liter
> om dagen for at leve op til folks fordomme .

:)

Kender det alt for godt. Kan du ikke bruge kaffe i stedet? Det slanker, da
det ikke indeholder andre kalorier end du kommer i, og koffeinen er godt for
fedtforbrændingen. Jeg har nu klaret mig stort set uden Cola i 3 uger, og
det har faktisk ikke været et problem. Det er bare en vane der skal brydes.
Lad VÆRE med at forsøge med "near-coke" såsom Pepsi MAX og Cola Light. Min
erfaring er, at de ikke stiller "sulten" - tværtimod! Det har ikke lige
"det", og giver kun lyst til den ægte vare. Bedre at gå helt uden. Husk at
et glas i ny og næ ikke skader - det er det daglige forbrug der er
problemet.

Men det er jo ikke nemt, når man sidder meget stille, og arbejdsgiveren
konstant lokker med fedtfyldte buffeter og gratis cola. For tiden arbejder
jeg fra hjemmet, og det hjælper jo en del. Så er det pludseligt muligt at
tage svømmeturen/motionen tidligt på dagen, hvor den batter mest, samt at
spise noget sundere.

Hvis dit liv minder bare en smule om mit, så er det nemmeste måske at starte
med at omlægge et enkelt måltid: morgenmaden. Alt for mange af os nørder har
det med at hygge med lyst brød, ost og smør om morgenen. Da ost og smør er
"that evil fat-filled thing, which kills" og LANGT værre end Cola i mine
øjne, skulle du måske overveje i stedet at rykke på havregrød. Det er nemt
at lave (en kop gryn, to kopper vand eller skummetmælk), sundt og smager
egentlig ret godt. Så er du allerede kommet langt.

En anden mulighed er "The Hackers Diet" (kan findes gratis på nettet), som
har virket fint for en af mine venner. Fordelen er, at den er skrevet af og
for datanørder som os, og dermed tager hensyn til vores mærkelige liv.
Ulempen er, at den ikke er veldokumenteret og anderkendt af nogen eksperter,
og derfor ikke efter min mening er garanteret sund eller effektiv. Måske den
kan bruges som inspiration?

Mvh
Anders S. Johansen

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 14-06-01 16:26

Therma power øger cirka din forbrænding med 3-4%. Metabolic thyrolean er et
produkt der efter sigende skulle sørge for at stofskiftet ikke falder ved en
lav-kalorie diæt. Det er fosfaterne + guggulsterones der gør at stofskiftet
bliver holdt i vejret. Fosfater er videnskabeligt bevist som et middel til
at holde stofskiftet i vejret ved diæt.
Skriv til mig på e-mail hvis du har flere spørgsmål

Mvh
Lau Saugman Hansen

Jens Myrup Pedersen <jens@math.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fldr9$ea4$1@sunsite.dk...

Fra : Kata

Dato : 14-06-01 18:06

Lau Saugman Hansen <laush@worldonline.dk> skrev:
> [...]
stofskiftet
> bliver holdt i vejret. Fosfater er videnskabeligt bevist som et middel

Og hvordan skulle fosfaterne så kunne gøre det? Afkoblende?
Hvad er guggulsterones?

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-06-01 22:31

"Lau Saugman Hansen" <laush@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
stofskiftet
> bliver holdt i vejret. Fosfater er videnskabeligt bevist som et

Det lyder interessant, er det noget, du har nogle henvisninger til?

.... og hvad i alverden er guggulsteroner ofr nogle...?

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 15-06-01 09:14

> Det lyder interessant, er det noget, du har nogle henvisninger til?
>
> ... og hvad i alverden er guggulsteroner ofr nogle...?

Guggulsterones er udtræk fra planten "commiphora mukul" og de øger t4-t3 :
Gugulu (Commiphora mukul) induces triiodothyronine production: possible
involvement of lipid peroxidation.

Panda S, Kar A.

School of Life Sciences, Devi Ahilya University, Vigyan Bhawan, Indore,
India.

An investigation was made to find out the importance of gugulu (Commiphora
mukul) in thyroid function of mice and to reveal the possible involvement of
lipid peroxidation (LPO), if any. While no marked change in the
concentrations of serum thyroxine (T4) was observed, triiodoth yronine (T3)
concentration and T3/T4 ratio were enhanced following the administration of
gugulu extract (0.2 g/kg b. wt./d for 15 days). A concomitant decrease in
LPO was also noticed in liver, the principal site of T3 generation,
suggesting that gugulu induced increase in T3 concentration is LPO mediated.

Ja det er kun lavet med mus, men jeg selv (og mange andre) har prøvet
metabolic thyrolean og mærket bl.a. øget svedmængde og fedt tab. Du får ikke
dine 100% sikre beviser Mikkel, men jeg vil gerne anbefale produktet til
f.eks. folk der har været på diæt længe og som ikke længere taber sig.

Her lidt om fosfater:

Phosphate supplementation prevents a decrease of triiodothyronine and
increases resting metabolic rate during low energy diet.

Nazar K, Kaciuba-Uscilko H, Szczepanik J, Zemba AW, Kruk B,
Chwalbinska-Moneta J, Titow-Stupnicka E, Bicz B, Krotkiewski M.

Department of Applied Physiology, Polish Academy of Sciences, Warsaw,
Poland.

Thirty overweight women participated in 8 week slimming program consisting
of a self-controlled low-energy diet (4.2 MJ/day) supplemented with highly
viscous fibres and mineral tablets containing calcium, potassium and sodium
phosphates (Redusan Combi, Biokraft Pharma AB, Sweden). Half of the patients
received in double blind manner mineral tablets during first 4 weeks and
placebo (without phosphates) during next 4 weeks (group 1) while the
remaining patients were treated (cross-over) with placebo first and mineral
tablets in the final period (group 2). The rate of weight loss was similar
in groups 1 and 2 (4.7 vs 5.2 kg during the first 4 weeks and 2.7 vs 3.0 kg
in the further 4 weeks). During periods of phosphate supplementation, the
resting metabolic rate (RMR) increased by approx. 12% (p < 0.05) in group 1
and 19% (p < 0.05) in group 2. Phosphate supplementation ameliorated also a
decrease in plasma triiodothyronine level and a decrease in thyroxine to
triiodothyronine ratio. There were no differences between groups in the
plasma insulin, catecholamine, growth hormone, cortisol and testosterone
levels. Phosphate supplementation did not affect plasma lipids or blood
glucose concentration. It is concluded that phosphate supplementation in
obese patients on a low-energy diet enhances RMR irrespectively of the rate
of weight loss. This effect seems to be, at least partly, due to an
influence of phosphates on peripheral metabolism of thyroid hormones.

Så alt i alt kan det siges at Metabolic thyrolean indirekte øger
effektiviteten af stofskiftehormonet og dermed også mindsker risikoen for
f.eks. nedsat produktion af stofskiftehormon

Mvh Lau Saugman Hansen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 15-06-01 15:30

"Lau Saugman Hansen" <laush@worldonline.dk> wrote in message

[nogle interessante undersøgelser]

Hvor er de publiceret henne? du har ikke hele referencen med...

Mikkel

Fra : Lau Saugman Hansen

Dato : 15-06-01 15:52

De er fundet via
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/PubMed/

Du kan læse mere om produktet Metabolic Thyrolean på
http://www.brinkzone.com/thyrolean.html selvom det nok skal tages med
forbehold idet Will Brink har været med til at undersøge produktets
effektivitet.

Mvh Lau Saugman Hansen

Mikkel Gybel Jensen <m.gybel@earthling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gd6tk$44r$1@sunsite.dk...