"steeler_dk" <steeler_dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4325c4a4$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Hansen" skrev d. 03-09-05 08:38 dette indlæg :
>> >
>> > Hvis IKKE sælger er med på den er det tyske prøveplader - og det er
>> > besværligt. Skal den udføres af landet skal den for det første have
> en
>> > ikke
>> > udløbet TÜV (Tysk syn). For det andet skal den medbringes til
> Werkehrsamt
>> > og
>> > checkes for stelnummer m.m. og for det tredje koster det svjh 75
> EUR.
>> > Alternativt er at få sælger til at købe nogle plader og så "låne"
> dem til
>> > grænsen. Her er prisen også 75 EUR - og nåh ja, jeg har slet ikke
> omtalt
>> > køen ved Werkehrsamt samt ved den lille kiosk hvor man rent faktisk
> skal
>> > købe nummerpladen. Werkehrsamt giver dig bare et lille
> klistermærke.
>> >
>> > Ved grænsen skal du så skifte til DK prøveplader. Hvis du allerede
> inden
>> > hjemrejsen kender setlnummeret på CV'en kan du på forhånd købe en
>> > nummerplade. Ellers er det nemmeste at køre over Padborg og på
>> > Politistationen (Ved Told Centret i Padborg) købe en prøveplade.
> Husk Dkr.
>> > 100,- i kontanter der er eneste gangbare betalingsmiddel.
>>
>> Jeg undrer mig bare hvorfor ikke køre CV på tyske prøveplader helt
> hjem?
>>
>> Grunden til at jeg spørger er, jeg ser tit køletrailere fra Viborg
> køre
>> sydpå med dansk trækker og traileren er kun med tyske prøveplader.
>>
>> Du må også gerne køre helt hjem på tyske plader, du skal bare have et
> papir
>> på at koblingerne passer f.eks brugsanvisningen.
>>
>> Mvh AJH
>>
> Hej Allan,
> Hvor kan man finde dokumentation på at man gerne må køre helt hjem på de
> tyske prøveplader?
> Gælder det så også for de almindelige tyske nummerplader?
>
> Da jeg for to år siden fik synet en Knaus, fik jeg at vide at der skulle
> være en mærkat på slingretrækket, men information om: "Der ligger en
> brugsvejledning i vognen" og fik den så kun "Betinget godkendt" Da jeg
> talte med en CV forhandler om dette, sagde de at den situation kendte de
> kun alt for godt, men der er en ny EU-harmonisering, der gør at man IKKE
> skal have hverken mærkat eller brugsanvisning på slingretrækket. Jeg fik
> en mail med en EU-reference, som jeg så kørte ned i synshallen med. De
> trak bare på skuldrene og sagde at så er det i orden, bare jeg havde
> dette stykke papier sammen med den "Betingede" synsrapport.
> mvh Kim
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Min undren ligger mere i at man kan trække en køletrailer til grænsen på
tyske prøveplader. Så hvorfor så ikke en CV til hjemadresse?
Jeg læste en gang en artikel om at leje CV i tyskland og der var beskrevet
at man skulle have typeattest til koblinganordningen medbragt i vognen.
Derfor, hvorfor leje plader til hjemtransport man kan vel bruge tyskeplader
evt tyske prøveplader.
Mvh AJH