Vi kører for langsomt, og skal have
Fra : Lars Jensen

Dato : 08-09-05 14:38

Jfr. Horsens Folkeblad har "klippekortene" haft en anden virkning end
"man" åbenbart havde regnet med?

Jeg havde sådan set det komme, og jeg oplever det dagligt på vej til og
fra arbejde. Folk kører 50 hvor man må køre 70, og gør det svært at
flette på de 2 sporede veje i byen...

"Overvejer bøder til langsomme bilister
Politiet opfordrer bilisterne til at få tjekket speedometeret
HORSENS - Præcis en uge efter de nye regler om "klip i kørekortet" er
trådt i kraft, er virkningen i trafikken så tydelig, at politiet ganske
vist glæder sig over det, men også advarer om, at man kan køre for
langsomt og forsigtigt.

- Det er vores fornemmelse, at folk kører pænere nu, siger
politiinspektør Leif Høy fra Horsens Politi.

Samme fornemmelse har man i Rigspolitiets Færdselsafdeling i Vejle, hvis
betjente også dækker Horsens Politikreds"

Lars B

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 14:40

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Samme fornemmelse har man i Rigspolitiets Færdselsafdeling i Vejle, hvis
> betjente også dækker Horsens Politikreds"

.... og i andre politikredse, har travlt med at besvare telefonopkald:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3248058/

Vi hygger os da rigtig omkring gadekæret..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-09-05 14:47

BJ wrote:
> [...]

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3248058/
>
> Vi hygger os da rigtig omkring gadekæret..;)

Ja, det gør vi.

Jeg "glæder" mig dog til første gang jeg bliver stopppet for et eller
andet der kunne udløse et klip - så vil jeg blot udbryde "Jamen, det var
helt sikkert ikke bevidst! Det troede jeg gerne jeg måtte"

"- Nu skal man altså tage det helt roligt. Reglerne er de samme, som de
altid har været. Sanktionen er ganske rigtigt skærpet, men langt de
færreste plejer jo at overtræde de regler, der er kommet under
klippekort-sanktionen. De trafikanter, klippekortreglerne angår, er dem,
der bevidst overtræder færdselsloven og udsætter andre for fare, siger
Henrik Vallø."

Lars B

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 14:50

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> klippekort-sanktionen. De trafikanter, klippekortreglerne angår, er dem,
> der bevidst overtræder færdselsloven og udsætter andre for fare, siger

Hvis du bevæger dig ude i det ganske danske land, vil du opleve kødannelser
på motorveje, da folk ikke mere tør køre blot en millimeter for hurtigt i
timen.

Mon de nu sætter 2 radarmåletingester op ved hastighedskontrol ... en der
knalder de langsomme og en der gør det samme med de hurtige..?...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-09-05 14:59

BJ wrote:
> [...]
> på motorveje, da folk ikke mere tør køre blot en millimeter for hurtigt i

Det oplever jeg flere gange om ugen - og ikke kun på motorvejen. Folk er
bange for at anvende deres speeder ved overhalinger...

> Mon de nu sætter 2 radarmåletingester op ved hastighedskontrol ... en der
> knalder de langsomme og en der gør det samme med de hurtige..?...

ja, det kunne sgu være hyggeligt...

Lars B

Fra : kenneth T

Dato : 08-09-05 15:05

> Mon de nu sætter 2 radarmåletingester op ved hastighedskontrol ... en der
> knalder de langsomme og en der gør det samme med de hurtige..?...

Selvfølgelig gør de da det, indtægterne fra fartbøder er jo med i
finansloven, så der SKAL jo deles bøder ud for 190mill annyway......

-
Kenneth

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 15:05

"kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Selvfølgelig gør de da det, indtægterne fra fartbøder er jo med i
> finansloven, så der SKAL jo deles bøder ud for 190mill annyway......

Det er jo lutter velfærd.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-05 19:13

> Mon de nu sætter 2 radarmåletingester op ved hastighedskontrol ... en der
> knalder de langsomme og en der gør det samme med de hurtige..?...

Hvad er min. hastigheden på motorvej?, svar : Ingen, men køretøjet skal
kunne lovligt køre 40 kmt. Så det tror jeg ikke de gør, sætter en max. og
min. måler ;). Jeg kan ikke genkende billedet fra E20, folk køre stort set
det de må plejer, gad vide om jyden pludselig er blevet lovlydig?. Så kan
det også være han begynder at smide nogle moms-kr. i "kassen" ;).

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 19:11

KLIP

> Jeg kan ikke genkende billedet fra E20, folk køre stort set det de må
> plejer,

Strækningen Vejle - Kjøvenhavn kan være endog meget træg.

> gad vide om jyden pludselig er blevet lovlydig?.

Hov, hov, det skal vel ikke til at være hvidt alt sammen.

> Så kan det også være han begynder at smide nogle moms-kr. i "kassen" ;).

.... og de vil også have 70% i skat.

Ja, det er herlige tider..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-05 19:34

> Strækningen Vejle - Kjøvenhavn kan være endog meget træg.

Det er relativt, efter Slagelse er der da 130- hele vejen til Køge, og det
er der vel oss over det meste af Fyn?. At der så tit er nogle "#¤§
"elefantvæddeløb" er trist :(, men de er der under alle omstændigheder

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 19:16

KLIP

> Så kan det også være han begynder at smide nogle moms-kr. i "kassen" ;).

Du skal næsten lige have denne her og tygge på:

http://www.borsen.dk/650.77581?PHPSESSID=k4402bqu816et1taqaqpm942r6

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-05 19:51

> Du skal næsten lige have denne her og tygge på:
>
> http://www.borsen.dk/650.77581?PHPSESSID=k4402bqu816et1taqaqpm942r6

De kan jo kun forske i det der er "papir på", undergrunds-økonomien ved de
NADA om ;).

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-09-05 23:37

Lars Jensen wrote:
> Jfr. Horsens Folkeblad har "klippekortene" haft en anden virkning end
> "man" åbenbart havde regnet med?
[SNIP]
> [...]
> trådt i kraft, er virkningen i trafikken så tydelig, at politiet ganske
> vist glæder sig over det, men også advarer om, at man kan køre for

Folk i Horsens har ALTID kørt for langsomt. Man kan blive skingrende
sindssyg af at skulle køre rundt inde i Horsens by. Trafikken flyder
ikke godt.
Man kan ikke komme ind fra sidevejene fordi folk snegler sig afsted.
Der er også altid for få biler der når at komme over krydsene, fordi
folk er så skide nærige at de ikke vil bruge brændstof på en
acceleration der bringer dem op i nærheden af den tilladte hastighed
inden for et begrænset tidsrum.
Jeg foretager stort set aldrig en overhaling i bymæssig bebyggelse - men
i Horsens gør jeg det tit.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-09-05 13:27

Fri, 09 Sep 2005 00:36:47 +0200, skrev Lars L. Hansen, på 24 linier, i
<4320bcff$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>, :

> [...]
>inden for et begrænset tidsrum.
>Jeg foretager stort set aldrig en overhaling i bymæssig bebyggelse - men

Pjat Horsens er ikke anderledes end andre byer.
Der er da veje i Horsens hvor næsten alle køre de 30% for stærkt.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-09-05 13:37

Karsten Andersen wrote:

> Pjat Horsens er ikke anderledes end andre byer.
> Der er da veje i Horsens hvor næsten alle køre de 30% for stærkt.

Tro mig. Horsens ER anderledes end andre byer (på Sjælland i hvert
fald). Jeg kan komme i tanke om adskillige tilflyttere eller folk der
ofte kommer i Horsens, som vil give mig ret.

Og ikke nok med at de kører langsomt. Hver fredag eftermiddag, spænder
de traileren på, smider lidt haveaffald i den, og så kører de rundt med
den HELE weekenden og spænder først traileren og haveaffaldet af igen
mandag morgen :)

Fra : Leonard

Dato : 09-09-05 14:02

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Horsens ER anderledes end andre byer (på Sjælland i hvert
>fald).

Hvor på Sjælland ligger Horsens?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-09-05 23:27

Fri, 09 Sep 2005 14:36:45 +0200, skrev Lars L. Hansen, på 18 linier, i
<432181dd$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>, :

> [...]
>de traileren på, smider lidt haveaffald i den, og så kører de rundt med
>den HELE weekenden og spænder først traileren og haveaffaldet af igen

Ikke alle her i jylland har en trailer.
Og så slemt er det altså ikke.
Selv om vores benzin priser er billigere end andre steder brokker vi
os ikke.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : BJ

Dato : 10-09-05 00:51

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke alle her i jylland har en trailer.

Ha, dem som ingen har, er for nærige til at købe en selv og låner derfor
naboens...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-09-05 11:55

Sat, 10 Sep 2005 01:50:58 +0200, skrev BJ, på 16 linier, i
<43221fe2$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Ha, dem som ingen har, er for nærige til at købe en selv og låner derfor
>naboens...

Tro det eller lad vær.
Der er biler i jylland uden træk på.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-09-05 16:37

Karsten Andersen wrote:
> Sat, 10 Sep 2005 01:50:58 +0200, skrev BJ, på 16 linier, i
> <43221fe2$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> Tro det eller lad vær.
> Der er biler i jylland uden træk på.

Det vil jeg gerne skrive under på! :)

Der ud over, så mener jeg faktisk ikke at Lars L. taler helt usandt.

Jeg har boet i Horsens hele mit liv, og har brugt de fleste af mine
bil-kilometer her i byen, og jeg kan godt nikke genkendende til
hastighederne... ind i mellem korser man sig over at skulle ligge med
40Km/t på nogle af byens større veje, folk er fandemig langsomme - og så
er de slemme til altid lige at ville se om ikke de kan slippe med over
for for grønt - selv om det tydeligvist bliver rødt inden de når bare
lidt ud i krydset... jeg HADER det!

Men jeg synes det er blevet specielt slemt efter indførslen af klippene...

Lars B

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-05 17:01

Jeg vælger at lad vær ;). Turister kendes netop på der ingen træk er ;)).

> [...]
> for grønt - selv om det tydeligvist bliver rødt inden de når bare lidt ud

Det er ikke kun i nævnte øst-jydske by, der er sån' :(. Selv har man næsten
ikke noget valg, for når dem bagved regner med at jeg tager den for
"taxa-grønt", men bremser i stedet, får jeg et problem :((.

> Men jeg synes det er blevet specielt slemt efter indførslen af klippene...

Hmm. det er der ingen logik i?.

Fra : Brian

Dato : 09-09-05 14:57

Karsten Andersen wrote:

> Pjat Horsens er ikke anderledes end andre byer.
> Der er da veje i Horsens hvor næsten alle køre de 30% for stærkt.

Synes jeg nu heller ikke, og jeg har da boet her hele mit liv.Vejene i
Horsens er ved at være for bette til den megen trafik, men det afholder nu
ikke folk fra at køre til...

Til gengæld er de sjællandske landeveje _meget_ langsommere at komme rundt
på, end de jyske.

/Brian

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 09-09-05 23:39

On Fri, 9 Sep 2005 15:56:52 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Synes jeg nu heller ikke, og jeg har da boet her hele mit liv.Vejene i
>Horsens er ved at være for bette til den megen trafik, men det afholder nu
>ikke folk fra at køre til...

Har ingen holdning til Horsens

>Til gengæld er de sjællandske landeveje _meget_ langsommere at komme rundt
>på, end de jyske.

Enig.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 13:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> det de må plejer, gad vide om jyden pludselig er blevet lovlydig?. Så kan
> det også være han begynder at smide nogle moms-kr. i "kassen" ;).

Jeg kan nu heller ikke genkende det fra E45 omkring Århus/Randers, der
køres med samme hastighed som altid. Der holdes dog bedre afstand af
langt de fleste, varevogne undtaget.
mvh
Christian

Fra : langwadt@ieee.org

Dato : 10-09-05 00:33

kenneth T skrev:

> Selvfølgelig gør de da det, indtægterne fra fartbøder er jo med i
> finansloven, så der SKAL jo deles bøder ud for 190mill annyway......
>
> -
> Kenneth

hmm.. der er lidt for meget konspirationsteori over det der, hvis der
normalt kommer et eller andet beløb dumpene hver år er det vel meget
normalt at inkludere det i budgettet.

også er det vel egentligt kun håndører i et 500 mia. budget

-Lasse

Fra : BJ

Dato : 10-09-05 00:50

<langwadt@ieee.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> normalt at inkludere det i budgettet.

> også er det vel egentligt kun håndører i et 500 mia. budget

Uanset den faktiske størrelse af budgettet, kan man godt føle sig en anelse
røvrendt, når penge skal ind i skattekassen, så er det blot pebernødder for
den enkelte skatteyder, men skal de samme penge den anden vej, er næsten
hele nationens fald..;)

Hvornår er der lavet en reel lov som faktisk giver os mere reel økonomisk
frihed....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~