Lidt motor teori..
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 11:38

Hejsa Alle

Sad lige og savlede over den nye Golf GTI.. MUMS.. sådan en ville jeg sq
gerne ha..

Nå men skulle jo lige kigge specs på motoren, og se så at det er en alm
200hk suge satan på kun 2L !

Nå men jeg har lige købt en 2E motor fra en Golf III GTI 8v til min Golf II
GTI fra 90, for at på mere bundtræk, ang hk har den kun 8 mere, så det er jo
ikke det vilde..

Men den yder 115HK og 166NM ved og den nye golf motor yder og hold nu fast:
280NM ved 1800rpm og så de 200HK..

Hvorn helvede gør de det, den har jo over 100NM mere og meget lavere end den
anden motor, og 2E motoren har endda en kompression på 10,4 imod den nyes på
10,5.. hvorn helvede hiver de alle de NM ud af en motor der har samme boring
og slaglængde.. og næsten samme kompression, jeg har altid troet at NM og
ccm han delvist sammen, men det er da blevet gjort til skamme her..

Den nye motor har noget med en knast der bliver grade styret, er det hele
hemmeligheden ? jaja ok den har også 8ventiler mere, men det burde jo netop
ikke gi det bundtræk..
Ellers må jeg da ud og ha sådan en top til min motor

Er der nogle der kan gi en forklaring ?

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 06-09-05 11:42

Juel wrote:
> Nå men skulle jo lige kigge specs på motoren, og se så at det er en
> alm 200hk suge satan på kun 2L !

Ehm, det er da en turbomotor?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 11:52

> Ehm, det er da en turbomotor?

ja det læste jeg lige.. nåårh så forstår man jo bedre....

Mvh
Morten

Fra : Michael

Dato : 06-09-05 11:47

On Tue, 6 Sep 2005 12:38:23 +0200, "Juel" <xsnabelastarchild.dk>
wrote:

> [...]
>ikke gi det bundtræk..
>Ellers må jeg da ud og ha sådan en top til min motor

Kan du sige TURBO

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 11:51

Fra : Moller

Dato : 06-09-05 11:52

Juel wrote:

> [...]
> og slaglængde.. og næsten samme kompression, jeg har altid troet at NM og
> ccm han delvist sammen, men det er da blevet gjort til skamme her..

   Bedre flow, bedre blanding osv... gætter på at hele insprøjtnings
systemet har fået et ordentligt upgrade, samt udstødnings systemet... Og
så er fabrikations processen af topstykket nok steget et hak eller to,
og derved bedre tolerancer osv. men det vil man jo se når portnings
folket går i gang, hvis de ikke kan finde særligt mange heste, så er det
bare lykkedes dem at lave det godt fra starten.

> Den nye motor har noget med en knast der bliver grade styret, er det hele
> hemmeligheden ? jaja ok den har også 8ventiler mere, men det burde jo netop
> ikke gi det bundtræk..

   Gradstyret knaster er kanon at bruge, de kan derved både vinde
bundtræk, og når omdr. stiger rykke graderne så man vinder top også..
dette vil mest give mulighed for en meget stabil og jævn effekt levering.

> Ellers må jeg da ud og ha sådan en top til min motor

   Tjek om det elektriske system ikke har fået en god upgrade ? hvad med
udstødnings ventil osv. ??? har den fået den slags måske ? det kan
betyde en del.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 12:02

> Tjek om det elektriske system ikke har fået en god upgrade ? hvad med
> udstødnings ventil osv. ??? har den fået den slags måske ? det kan
> betyde en del.

Havde overset at den havde en mølle på, det forklarer jo alt :o/

Mvh
Morten **som er kommet videre med trailer projektet**

Fra : Moller

Dato : 06-09-05 12:03

Juel wrote:

> Havde overset at den havde en mølle på, det forklarer jo alt :o/

   ok, men det med variabel knast grader kan jo godt være interesant, især
hvis de kommer ud med det til en ikke turbo bil ;) så ville en top være
sjov at prøve.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 12:19

> ok, men det med variabel knast grader kan jo godt være interesant, især
> hvis de kommer ud med det til en ikke turbo bil ;) så ville en top være
> sjov at prøve.

Honda har V-tec motorere der justere hele topstykket !!!

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 06-09-05 12:24

Juel wrote:

> Honda har V-tec motorere der justere hele topstykket !!!

   naaah... hele og hele, så vidt jeg husker det er der nu mere at en
ekstra ventil eller noget sætter ind over et vist antal omdr.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 12:27

> naaah... hele og hele, så vidt jeg husker det er der nu mere at en
> ekstra ventil eller noget sætter ind over et vist antal omdr.

nej ser lige at det er en justerbar knast, ved nærmere eftersyn.. så der har
du en uden mølle..

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 14:12

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Sad lige og savlede over den nye Golf GTI.. MUMS.. sådan en ville jeg sq
> gerne ha..
>
> Nå men skulle jo lige kigge specs på motoren, og se så at det er en alm
> 200hk suge satan på kun 2L !

Omkring 400HK får mitzubabsi ud af deres nye evo - så jeg den anden dag på
Top Gear.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 14:27

> Omkring 400HK får mitzubabsi ud af deres nye evo - så jeg den anden dag på
> Top Gear.

2.0T ? det er fandeme imponerende

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 14:31

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 2.0T ? det er fandeme imponerende

Hvor meget var det nu, man fik ud af en 1,7L turboladet motor i hine tiders
F1-løb..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-09-05 14:34

> Hvor meget var det nu, man fik ud af en 1,7L turboladet motor i hine
tiders
> F1-løb..?

Jeg synes det er endnu mere imponerende hvad man får ud af en 3 liters
(eller hvor lidt de nu er begrænset til i volumen) sugemotor i F1 nu om
dage.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-09-05 19:05

Andreas M. Hansen wrote:

> Jeg synes det er endnu mere imponerende hvad man får ud af en 3 liters
> (eller hvor lidt de nu er begrænset til i volumen)

De er på max 3,5 liter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : John Sahl

Dato : 06-09-05 15:05

BJ wrote:
> Hvor meget var det nu, man fik ud af en 1,7L turboladet motor i hine
> tiders F1-løb..?

1500 så vidt jeg husker..

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 15:12

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 1500 så vidt jeg husker..

HK eller ccm..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 06-09-05 16:19

BJ wrote:
> HK eller ccm..?

Hk...

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 16:28

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hk...

Ja, ja, jeg har også måtte erkende, huskeren ikke er så god, når det gælder
30 til 40 år tilbage.

Men de kloge siger, det bliver bedre med årerne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-09-05 19:04

BJ wrote:

> Ja, ja, jeg har også måtte erkende, huskeren ikke er så god, når det
> gælder 30 til 40 år tilbage.

Så langt skal vi nu ikke tilbage, det var i den første halvdel af 80'erne at
BMW leverede maskinerne til Brabham teamet (som iøvrigt dengang var ejet af
selveste Bernie E)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 00:33

KLIP

> Så langt skal vi nu ikke tilbage, det var i den første halvdel af 80'erne
> at BMW leverede maskinerne til Brabham teamet (som iøvrigt dengang var
> ejet af selveste Bernie E)

O.k.

Det var nu alligevel ret morsomt at vokse op med disse fantastiske maskiner.

Kunne nu være interessant at se en Climax 1.5 32V V8 med moderne teknik og
tvangsfødning.

Det må dæleme kunne blive til noget.

http://www.imps4ever.info/tech/cov_clim.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-09-05 07:00

BJ wrote:

> [...]
> maskiner.
> Kunne nu være interessant at se en Climax 1.5 32V V8 med moderne

Dengang havde de også de store tekniske ideer, bare se på BRM's 1,5 liters
V16 med kompressor, fra starten af 50'erne.
Den var temmelig avanceret.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-05 15:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev....

> Hvor meget var det nu, man fik ud af en 1,7L turboladet motor i
> hine tiders F1-løb..?

Nu var det kun 1.5 liters motorer... Men effekten under løb var
vel max. 1100 hk. Op til 1500 hk under tidstagning.

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 15:30

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu var det kun 1.5 liters motorer... Men effekten under løb var
> vel max. 1100 hk. Op til 1500 hk under tidstagning.

O.k., jeg husker ikke så godt.

Jeg kiggede dog lige rundt og fandt denne raritet:

http://www.research-racing.de/Lotus25.htm

Mon ikke VW skulle overveje en sådan i mølle i den næste Golf og så med både
kompressor og turbo..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 15:36

> Mon ikke VW skulle overveje en sådan i mølle i den næste Golf og så med
> både kompressor og turbo..;)

VW foretrækker at vente til konkurrenterne kommer op på siden af dem først
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 15:41

KLIP

> VW foretrækker at vente til konkurrenterne kommer op på siden af dem først
> ;)

Jow, men det er svært at markedsføre opfindelsen af det varme vand som en
nyhed så professionelt som VW gør det..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-05 16:24

> [...]
>
> Jow, men det er svært at markedsføre opfindelsen af det varme vand som en
> nyhed så professionelt som VW gør det..:)

Præcis, for 20-25 år siden var en literydelse på omkring de 100 hk i en
turbo-motor ikke vandvittig sjældent i original stand. Det første jeg lige
kommer på er Honda Jazz på 1193 ccm 1981-1986, 100 hk og 110 hk med
intercooler.

http://www.luk-korbmacher.de/Autos/Honda/Kleinwagen/City/tdcity1.htm
http://www.motortrader.com.my/NUS/articles/0/article_184/page_m.asp

Samt Renault 5 Turbo-modellerne fra begyndelsen af 80'erne, og der er
sikkert også en del jeg har glemt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 06-09-05 16:33

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

> turbo-motor ikke vandvittig sjældent i original stand. Det første jeg lige
> kommer på er Honda Jazz på 1193 ccm 1981-1986, 100 hk og 110 hk med

Mon ikke man i mellemtiden har fået bedre materialer/komponenter samt
forbedret tændingssystemer, overvågning, brændkammer, stempler samt
ventilmanagement.

Á tror det og det kan vist ikke tilskrives VW alt sammen..;)

Princippet er nøjagtig det samme som kære Herr Otto opfandt det...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : tb

Dato : 06-09-05 19:56

> [...]
> turbo-motor ikke vandvittig sjældent i original stand. Det første jeg lige
> kommer på er Honda Jazz på 1193 ccm 1981-1986, 100 hk og 110 hk med

Og på hvilken måde adskiller en MC motor sig fra en bilmotor. De er oppe på
omkring 200hk/l nu - uden turbo. Jaja, ved godt de har minus bundtræk, men
alligevel

Hørte også at suzuki ville bruge deres hayabusa motor i en eller anden lille
bil (1300ccm/175hk)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-09-05 20:36

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev :

>Og på hvilken måde adskiller en MC motor sig fra en bilmotor.

De er bygget til høje omdrejningstal, at være højtydende, at kunne
ændre omdrejningstal hurtigt, altså være "lette"

Du kan jo også lige kaste et blik på svinghjulets størrelse

>De er oppe på omkring 200hk/l nu - uden turbo. Jaja, ved godt de har minus bundtræk, men
>alligevel

De har minus bundtræk, jep, og desværre er omdrejningsmomentet jo også
temmeligt lavt i de lave omdrejningsområder.

På en mc der vejer måske 300kg, gør det ikke så meget, men hvis man
skal sparke gang i 1000-1200kg, er det sgisme en ganske anden sag

--
jan@stevns.net

Fra : Moller

Dato : 07-09-05 08:39

jan@stevns.net wrote:

> På en mc der vejer måske 300kg, gør det ikke så meget, men hvis man
> skal sparke gang i 1000-1200kg, er det sgisme en ganske anden sag

   Hold da op :) 300Kg er da højt sat... mange nyere mc'er vejer typisk
under 200Kg... og flere af de højtydene vejer i området 150-160kg.
f.eks. ligger Gixxer 1000 omkring 156Kg. med sølle 179 heste ;) så er
der ik meget brug for momentet.

Fra : Brian

Dato : 07-09-05 15:05

Moller wrote:

> Hold da op :) 300Kg er da højt sat... mange nyere mc'er vejer typisk
> under 200Kg...

Jan går selvfølgelig udfra at rigtige mænd vejer 100+ Kg

/Brian

Fra : Moller

Dato : 08-09-05 08:39

Brian wrote:

> Jan går selvfølgelig udfra at rigtige mænd vejer 100+ Kg

   åååhhhh.... han regner føren med på MC, og ikke i bilen :) jo jo...

Fra : Brian

Dato : 08-09-05 18:14

Moller wrote:

> åååhhhh.... han regner føren med på MC, og ikke i bilen :) jo jo...

Igen er Jan så smart at han ser på den procentvise forskel - og vi gør ikke
den store forskel i en bil

/Brian

Fra : Moller

Dato : 08-09-05 19:02

Brian wrote:

> Igen er Jan så smart at han ser på den procentvise forskel - og vi gør ikke
> den store forskel i en bil

   Aner jeg et hint om at MC folket typisk er overvægtige ;) hæhæ, men jo
det er nu rigtig at på MC er føren nemt 30-50% af vægten... min lille MZ
står jeg for godt 80% af vægten, og snart 100% af vægten, når den har
tabt sig lidt mere :)

Fra : Moller

Dato : 08-09-05 19:05

Moller wrote:

> [...]
> jo det er nu rigtig at på MC er føren nemt 30-50% af vægten... min lille
> MZ står jeg for godt 80% af vægten, og snart 100% af vægten, når den har

   Arrrggg hvad er det for noget pis at lukke ud.... jeg mener nu står jeg
for 40-45%, og snart over 50% af vægten.... 100% er når man har fået 3
Klip og dumpet prøven ;)

Fra : Brian

Dato : 08-09-05 20:19

Moller wrote:

> Arrrggg hvad er det for noget pis at lukke ud.... jeg mener nu står
> jeg for 40-45%, og snart over 50% af vægten.... 100% er når man har
> fået 3 Klip og dumpet prøven ;)

100% er ihvertfald en bette cykel

/Brian

Fra : Moller

Dato : 08-09-05 20:46

Brian wrote:

> 100% er ihvertfald en bette cykel

   Nø, efter 3 Klip og dumpet prøve, så skal man jo gå i stedet... derved
100% ;)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-05 22:13

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

men
> alligevel
>
> Hørte også at suzuki ville bruge deres hayabusa motor i en eller anden

Mit gæt er at det primært er forholdet mellem boring og slaglængde de
adskiller sig på, på min motorcykel er boringen 77,0 mm og slaglængden 53,6
mm. Jo kortere slaglængde jo flere omdrejninger uden at stempelhastigheden
bliver kriminel, redline på min MC er 10.500 omdrejninger. Jeg ved ikke
hvordan den vil arte sig i en bil, men den føles ikke svag i bunden selv om
de 104 Nm først indfinder sig ved 8500 omdrejninger. At den ikke gør det
hænger selvfølgelig sammen med vægten motoren skal slæbe, og så en lav
gearing (ca. 26 km/t ved 1000 omd. i topgear). Den trækker ganske udmærket
fra ca. 50 km/t i 6 gear, jeg har ikke prøvet ved lavere hastighed.

Men der er da motorer i biler som kan tage nogle snoninger som Hondas
S-serie, det er rimeligt imponerende at sådan en S600 fra først i 60'erne
først stopper ved 9500 omdrejninger og smider 57 bhp fra 606 ccm.
http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_honda.htm

Jeg har en bog om de japanske motorcyklers historie, og afsnittet om racerne
overrasker mange som syntes at teknologien er nået langt. I den første
halvdel af 60'erne kørte Honda med blandt andet en racer på 297 ccm fordelt
på 6 cylindre, den leverede 60 bhp. En racer på 125 ccm med 5 cylindre som
leverede 30 bhp ved 18.500, det er en literydelse på 240 bhp. En 50 ccm med
2 cylindre som sparkede 15 bhp af sig og havde redline ved 19.000
omdrejninger, med 300 bhp pr. liter (uden turbo) er det nogenlunde niveauet
for nutidens F1 motorer.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Moller

Dato : 07-09-05 08:37

tb wrote:

> Og på hvilken måde adskiller en MC motor sig fra en bilmotor. De er oppe på
> omkring 200hk/l nu - uden turbo. Jaja, ved godt de har minus bundtræk, men
> alligevel

   Uha, flere ting.... vi lider af oftere service skift, og generealt har
vi vores maks heste i et meget højere omdr. tal ala over 10K omdr./Min.
Vi har ikke samme bund som Bilerne, og derved svære ved at trække op fra
lave omdr. skal gerne over 5-6.000 omdr. før der sker lidt, og helst
over 9.000omdr. før der virkelig sker noget.

> Hørte også at suzuki ville bruge deres hayabusa motor i en eller anden lille
> bil (1300ccm/175hk)

   Der er flere KitCars sæt, som bruge den lidt lungesvage busamotor, samt
ZX-12r motoren.

   f.eks. har Suzuki jo også deres Gixxer 1000 motor med 179 heste nu, og
med åben potte laver den ca. 200 i motoren :) jo jo...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-05 21:16

Kim Kristensen skriver:

> Samt Renault 5 Turbo-modellerne fra begyndelsen af 80'erne, og der er
> sikkert også en del jeg har glemt.

Uno turbo...

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : Brian

Dato : 06-09-05 16:04

Per Henneberg Kristensen wrote:

> VW foretrækker at vente til konkurrenterne kommer op på siden af dem
> først ;)

Du har tydeligvis ikke set den nye Astra OPC

Focus ST kommer vist også til at rode på den anden side af 200Hk...

/Brian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-09-05 16:29

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du har tydeligvis ikke set den nye Astra OPC
>
> Focus ST kommer vist også til at rode på den anden side af 200Hk...
>
> /Brian

De gælder formegentlig også den nye Civic Type-R
http://img91.exs.cx/img91/195/newcivic.jpg eller Type-RR
http://www.topgear.com/content/features/stories/2005/09/stories/3/1.html
selv om begge vist indtil videre er rent gætteri.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-05 20:59

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev....

> Focus ST kommer vist også til at rode på den anden side af 200Hk...

Nemli'. En 5 benet Volvo motor med turbo og 225 hk.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-05 07:19

> Hvor meget var det nu, man fik ud af en 1,7L turboladet motor i hine
> tiders F1-løb..?

Ja, ja, men de skulle kun holde ét løb. Du får 3 års garanti på Mitsu'en...

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-05 07:20

Nåååeee ja, og så kan den køre fra en Lambourghini Muchelago.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 15:35

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> 2.0T ? det er fandeme imponerende

Der skulle ikke grines der ;)

We don't know where AutoExpress acquired this pic of the all-new Mitsubishi
EVO X, but they pulled it out of somewhere and for all we know it could be
legit. It bears a passing resemblance to the Mitsubishi Concept SportBack
that will debut at the Frankfurt Motor Show, however we wished it looked a
little bit more like that car. AutoExpress reports that EVO X will have a
new turbocharged 2.0L four-cylinder developing at least 320 horsepower,
while a flagship model may even develop 400. 200hp/liter? Damn. Getting back
to the design shown in this pic, it makes a nostalgic nod to past EVOs by
sporting a flatter front end than the current model's pointy schnoz.
Whatever, it's fun to look at a pic but we're still more excited right now
to see the Concept SportBack in person next month.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-05 17:18

> [...]

> Den nye motor har noget med en knast der bliver grade styret, er det hele
> hemmeligheden ? jaja ok den har også 8ventiler mere, men det burde jo

Det kan det gøre, min AGN-motor har elek. forstillet knast + div ventiler.
Så sent som her til eftermiddag, trak den sig selv op af en let stigning med
sluppet speeder, dvs. tomgang < 1000 rpm, og 3 personer + div habengut
ombord. HDI, TDI go home, det eneste de kan konkurrere på er prisen på
brændstoffet ;)).

Fra : ChipMIK

Dato : 06-09-05 22:55

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> sluppet speeder, dvs. tomgang < 1000 rpm, og 3 personer + div habengut
> ombord. HDI, TDI go home, det eneste de kan konkurrere på er prisen på

Det er fordi din motor har noget så utroligt teknologisk avanceret og
99% standard på ALLE biler siden vel omkring 1990-91 som hedder
ELEKTRONISK MOTORSTYRING, (her kan der QXL-tunes med en 4.7 kohm
modstand) måske endda fly-by-wire throttle....således er det
elektronikken der "gir gas" for at holde liv i motoren (tomgangs rp/m)..
Uanset bakkens hældning, indtil motorens moment ikke kan klare den mere.
NÅR det så sker skal du prøve at kigge ud, så kommer min superøkonomiske
endnu UTUNEDE og 100% STANDARD dieselraket listende forbi i 1. eller nok
2. gear med 800 rp/m på klokken uden en fod på speederen hehe

Trust me on this one Jørgen, det er ikke bare rygter ;)

ChipMIK, 1.6 TDCI......170 Nm@1200RPM hehe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-09-05 06:39

> [...]
> med sluppet speeder, dvs. tomgang < 1000 rpm, og 3 personer + div
> habengut ombord. HDI, TDI go home, det eneste de kan konkurrere på er

Vælg en hvilken som helst bakke herhjemme - er tilløbet der kommer jeg op ad
hvilken som helst bakke i 5. gear uden at give gas... og det er 40+ km/t.

Du har aldrig prøvet en Turbodiesel, kan jeg se på dit skriv :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-09-05 06:55

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> sluppet speeder, dvs. tomgang < 1000 rpm, og 3 personer + div habengut

I hvilket gear ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : langwadt@ieee.org

Dato : 06-09-05 19:51

Per Beer Hansen skrev:

> De er på max 3,5 liter.

nix, max 3000ccm, max 5 ventiler/cylinder, skal være V10

I turbo era'en fik de måske 1200hk ud af 1500ccm i løbet nok
nærmere 1000hk, der er da imponerende,
men at de nu om dage får ~900hk ud af 3000ccm og for det meste to hele
weekender er mere imponerende

-Lasse

Fra : ChipMIK

Dato : 06-09-05 22:57

> [...]
> nærmere 1000hk, der er da imponerende,
> men at de nu om dage får ~900hk ud af 3000ccm og for det meste to hele

Korrekt & fanme uhyggeligt det kan lade sig gøre ;)

Tænk den ku holde en hel sæson hvis det havde været en dieselhakker med
boks på HEHE

ChipMIK

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-09-05 06:58

langwadt@ieee.org wrote:

> nix, max 3000ccm,

Ja selvfølgelig, sorry det er mig der sidder og sover

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Christian S

Dato : 07-09-05 16:03

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> wrote in message
> [...]
> gerne ha..
>
> Nå men skulle jo lige kigge specs på motoren, og se så at det er en alm

Det er kun Honda der kan lave sådanne gode sugemotore
Honda S2000 ..... 2.0 = 240 HK
Mvh
Christian S