Blå røg - ved start ;-(
Fra : TG4600

Dato : 06-09-05 07:28

Når der kommer blå røg fra udstødningen er det noget med olie afbrænding -
ikke sandt?

Mit problem er at jeg siden sidste olieskift flere gange har konstateret ved
koldstart at der kommer en lille sky af "blå røg" ved start. Det er ikke
noget der fortsætter, måske varer det et par sekunder. og jeg ser det aldrig
ved varm start. Hvor skal jeg lede efter en fejl?

Hvis det var generel slitage, forvnetede jeg en mere vedvarende
røgudvikling, eller det er måske bare en "forvarsel" jeg ser?

Bilen er en Suzuki Baleno 1,6 fra 1999 med 175kkm på uret.

/Tommy

Fra : HKN

Dato : 06-09-05 07:55

"TG4600" <no @ where . dk> wrote in message
> [...]
> røgudvikling, eller det er måske bare en "forvarsel" jeg ser?
>
> Bilen er en Suzuki Baleno 1,6 fra 1999 med 175kkm på uret.

Formentlig blot et slidt ventilstyr eller pakningen, som bevirker at der
løber en lille smule olie ned i cylinderen når du standser - denne bliver

brændt af når du starter bilen igen.

-Henrik

It has removed 3 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Bob \(-:

Dato : 07-09-05 00:34

ja, det kunne godt som paraplyèrne

hilsen Robert

Fra : John Sahl

Dato : 06-09-05 08:29

TG4600 wrote:
> [...]
> start. Det er ikke noget der fortsætter, måske varer det et par
> sekunder. og jeg ser det aldrig ved varm start. Hvor skal jeg lede

Har du skiftet til en anden type olie? Eller har du eventuelt fyldt for
meget på?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Non-Desperado

Dato : 06-09-05 11:01

"TG4600" <no @ where . dk> skrev:

>Når der kommer blå røg fra udstødningen er det noget med olie afbrænding -
>ikke sandt?

Nå, jeg troede at blå røg er for fed blanding og at sort røg er
olieafbrænding....

Men så blev jeg også klogere i dag.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.