Problem at motoren periodisk ikke vil gå n~
Fra : Kim Eichen

Dato : 06-09-05 00:38

Hej gruppe

Jeg oplever efterhånden temmelig hyppigt at hvis jeg kobler ud stiger
omdrejningerne til omkring 2500 nogen gange mere og først daler igen efter
et stykke tid.
Hvad kan dette skyldes.
Bilen er en Ford mondeo 2,5 fra 1997.
Jeg ved ikke om der kan være en sammenhæng, men generatoren har en mindre
defekt idet den ikke lader ved over 5800 omdrejninger.
Jeg fik for nylig foretaget en computeraflæsning af motoren og den eneste
defekt, der blev fundet var den nævnte defekt med generatoren.

Mvh Kim Eichen

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 20:52

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg fik for nylig foretaget en computeraflæsning af motoren og den eneste
> defekt, der blev fundet var den nævnte defekt med generatoren.

Jeg ville da starte med at skifte generatoren. Det vil sige det har jeg
faktisk allerede gjort på min mondeo da den havde kørt en 275.000
Km.....sådan noget skrammel at en BOSCH generator ikke holder længere
Derefter ville jeg få udlæst fejlkoderne fra bilens computer. Hvis ikke de
viser fejl så ville jeg lige prøve at rense MAF sensoren med
isopropylalkohol.

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 06-09-05 22:27

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> Derefter ville jeg få udlæst fejlkoderne fra bilens computer. Hvis ikke de
> viser fejl så ville jeg lige prøve at rense MAF sensoren med

Den vil jeg da prøve at rense (ikke at jeg aner hvordan man gør).
Den eneste fejlkode bilens computer kom ud med var generatoren, der som sagt
ikke lader ved meget høje omdrejninger. Den lader nu til at lade fint nok
når jeg ikke har den i høje omdrejninger, så jeg undrer mig lidt over
hvilken betydning det kan have, er der nogen der kan gøre mig klogere på
dette punkt?

Mvh Kim