Bilhorn - hvor kraftigt?
Fra : Steen F.

Dato : 04-09-05 15:48

Hvor kraftigt et horn må man sætte i en bil? Fra lastbil / tog / skib? hehe

MVH Steen

Fra : Claus Smith

Dato : 04-09-05 16:00

Fik samme tanker sidst jeg var med Oslo-Båden og vi forlod
København.....Wheeeeeeeeee.....mon ikke sådan et horn kunne få folk op ad
sædet.

Måske skulle vi sætte sådan nogle horn af den kaliber på vores
brandkøretøjer også koble et ulvehyl til........

Claus Smith

Fra : Søren Blom

Dato : 04-09-05 16:08

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev
> [...]
>
> Måske skulle vi sætte sådan nogle horn af den kaliber på vores
> brandkøretøjer også koble et ulvehyl til........

Problemet er bare, at hver gang man bruger hornet, så løber dytten tør for
strøm

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Claus Smith

Dato : 04-09-05 16:17

> Problemet er bare, at hver gang man bruger hornet, så løber dytten tør for
> strøm

Hmmmmmmmmmmmm.......................

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 13:34

Søren Blom wrote:
> Problemet er bare, at hver gang man bruger hornet, så løber dytten tør for
> strøm

Man bruger da trykluft.

--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 13:33

Claus Smith wrote:
> [...]
> Måske skulle vi sætte sådan nogle horn af den kaliber på vores
> brandkøretøjer også koble et ulvehyl til........

De vil nok virke bedre end de der blå Nefa-lygter nogle af Jer kører
rundt med. ;-(

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-05 16:27

"Steen F." skriver:

> Hvor kraftigt et horn må man sætte i en bil? Fra lastbil / tog / skib? hehe

Pas, det kan dog være noget omstændigt at få lufttryk nok til den type
horn.

Men en cyklon fra en MY kunne da være sjov.... den skal nok sidde
pegende udad, dan den ellers vil sætte karossen i vibrationer....

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : Claus Smith

Dato : 04-09-05 16:40

> Men en cyklon fra en MY kunne da være sjov.... den skal nok sidde
> pegende udad, dan den ellers vil sætte karossen i vibrationer....

Mon den forankørendes bil ville kunne holde til det....visse biler idag
rummer jo en hel del rustne elementer, som nok ville pulveriseres alt efter
den fysiske afstand fra hornet

Claus Smith

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-05 17:25

Claus Smith skriver:

> Mon den forankørendes bil ville kunne holde til det....visse biler idag
> rummer jo en hel del rustne elementer, som nok ville pulveriseres alt efter
> den fysiske afstand fra hornet

Jeg anbefaler på det kraftigste at det vendes bagud. Kan da bruges som
ekstra power i overhalningssituationer....

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 13:35

Claus Smith wrote:
> Mon den forankørendes bil ville kunne holde til det....visse biler idag
> rummer jo en hel del rustne elementer, som nok ville pulveriseres alt efter
> den fysiske afstand fra hornet

Du siger noget. Det var måske en måde at skabe plads i trafikken.

Fra : Bob \(-:

Dato : 04-09-05 17:53

Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kraftigt et horn må man sætte i en bil? Fra lastbil / tog / skib?
hehe

> MVH Steen

Hej steen der er vist ikke rigtig nogen regler for hvor højt den
må lyde .
men der er lidt andet info her

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledni
nger/Syn_og_omsyn/kap06.pdf