Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Go' gammeldaws CRT! Tak!
Fra : Steen F.

Dato : 09-09-05 00:34

Jeg har haft en 17" CRT Samsung SyncMaster 700p Plus de sidste 5 år, og har
altid været meget tilfreds med den. Nu skal jeg have en ny, og det skal være
en 19" CRT. Men de Samsung jeg har kigget på, har den berømte grønne streg
hen over skærmen, hvilket jeg ikke kan acceptere.
Nogen der kan anbefale en skærm i den høje ende af kvalitetsskalaen? Pris
max. 2500-3000 kr.
Skal hovedsageligt bruges til billedbehandling og webapplikationer.

MVH Steen F.

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-09-05 01:30

On Fri, 9 Sep 2005 01:34:14 +0200, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

>Skal hovedsageligt bruges til billedbehandling og webapplikationer.

Iiyama Vision Master Pro 454

http://makeashorterlink.com/?H1B1133CB

Har selv og er mægtig tilfreds med den, kører i 1600x1200 @ 100Hz

Koster godt nok 3200, der er højtalere og USB hub i foden.

Fra : Steen F.

Dato : 09-09-05 03:51

Tveskaeg wrote:
> Iiyama Vision Master Pro 454
> http://makeashorterlink.com/?H1B1133CB
> Har selv og er mægtig tilfreds med den, kører i 1600x1200 @ 100Hz
> Koster godt nok 3200, der er højtalere og USB hub i foden.

Ser MEGET interessant ud!
Kender du forøvrigt til den model der hedder Vision Master pro 455?
Den kan fås 1000 kr. billigere end Pro 454, men er måske også noget
dårligere...

MVH Steen

Fra : Tveskaeg

Dato : 09-09-05 10:50

On Fri, 9 Sep 2005 04:50:38 +0200, "Steen F."
> [...]

>Kender du forøvrigt til den model der hedder Vision Master pro 455?
>Den kan fås 1000 kr. billigere end Pro 454, men er måske også noget

Nej jeg har ikke førstehånds erfaringer med 455'eren men ved at
sammenligne specs kan jeg se at 455'eren max kan klare
1600x1200 @ 75Hz hvor at 454'eren kan klare 1920 x 1440 @ 85 Hz

Fra : Jonas

Dato : 09-09-05 16:15

hvad med http://www.mag.dk/products/prodView.asp?id=353 eller en Viewsonic P
eller G serie.

Fra : Steen F.

Dato : 09-09-05 19:17

Jonas wrote:
> hvad med http://www.mag.dk/products/prodView.asp?id=353 eller en
> Viewsonic P eller G serie.

Er det anerkendte mærker? Jeg synes ikke den berømte klokke ringer.
Jeg ved at - ud over Mac - så bruges Sony 19" og 21" på bureauer rundt
omkring. Men så er vi tilbage ved de grønne vandrette streger...
Hvad med fx. Philips? Laver de noget seriøst?

MVH Steen F.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 19:25

Steen F. wrote:

> [...]
> omkring. Men så er vi tilbage ved de grønne vandrette streger...
> Hvad med fx. Philips? Laver de noget seriøst?

Viewsonic's P serie er seriøst kram, jeg har haft en del af dem gennem
de sidste mange år, de leverer varen!

evt. kig på mitsubishi's skærme... de er svære at finde men også
ekstremt gode...

Fra : Jonas

Dato : 09-09-05 23:15

MAG har eksisteret i mange år, men ikke kendt for top skærme, men den bruger
dog et billederør fra samsung og har ok specs til prisen (ca 1500). Hvis du
skal ha fat i noget af det bedste er det nok viewsonics pro-serie - og hvis
du ikke kender viewsonic, så kan du kun være MAC bruger. (ellers skam dig!
;)

http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/CRTProf/P97f+SB.htm

Er mit bud. Iøvrigt handler det også om hvad der er til at få nu om dage..
det er ikke mange CRT skærme du finder på edbpriser.dk.. Sony er forlængst
gået bort fra CRT.

Fra : Steen F.

Dato : 10-09-05 01:28

Jonas wrote:
> [...]
> Er mit bud. Iøvrigt handler det også om hvad der er til at få nu om
> dage.. det er ikke mange CRT skærme du finder på edbpriser.dk.. Sony

En køber på www.edbpriser.dk klager lidt over 2 tværgående streger på den
P97f. Har den det?

MVH Steen

Fra : Jonas

Dato : 10-09-05 01:50

skal jeg ikke kunne sige, det er 3 år siden? jeg gik på tft og solgte min
samsung med diamontron rør, den havde de trinitron streger der (mener
jeg)... det er prisen man betaler for at få det bedste billede på crt,
hermed ikke sagt man ikke kan få en god crt uden de streger ;)

Fra : Jonas

Dato : 10-09-05 02:08

jeg er ret sikker på denne her ikke har de 2 streger, men giver ingen
garantier, der må du ringe til viewsonic herhjemme...

Fra : Steen F.

Dato : 10-09-05 03:12

Jonas wrote:
> jeg er ret sikker på denne her ikke har de 2 streger, men giver ingen
> garantier, der må du ringe til viewsonic herhjemme...

Okay, men så tror jeg P97f er bedre (ifølge anmeldelsen på Cnet.com).

Men jeg kigger stadig lidt efter denne her Samsung:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111773 Kan fås til 1288 kr. nu.
Gad nok vide om DynaFlat er et psynonym for Trinitron? SyncMaster 959 har
streger, men 997 har ikke... hmm.

MVH Steen F.

Fra : Jonas

Dato : 10-09-05 12:14

den samsung er nok ikke helt skudt forkert, det kommer også an på hvilken
farve man vil have ;) jeg kan da huske dengang jeg købte var dynaflat stadig
buet (ikke fladt som *.*-tron) men så har den en flad glasplade så det
'føles' som om det er fladt, men som sagt så generede de 2 streger mig
aldrig... de er næsten usynelige, men ser man sig først gal på dem så har
man nok fundet en forkert skærm.

Fra : John

Dato : 10-09-05 12:19

Steen F. skrev:

> Okay, men så tror jeg P97f er bedre (ifølge anmeldelsen på Cnet.com).

Det er også det indtryk jeg har fået. Folk jeg har talt med der arbejder
seriøst med den slags roser generelt ViewSonic's P-serie.

> Men jeg kigger stadig lidt efter denne her Samsung:
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111773 Kan fås til 1288 kr. nu.

Den ville jeg så ikke vælge. For det første syntes jeg ikke den er ret
god til at vise sort. Får man den endelig justeret så den viser sort,
bliver billedet alt for mørkt generelt. Særlig skarpe billeder syntes
jeg heller ikke den viser - ikke når jeg sammenligner med min nuværende
SONY E200.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 13:16

Jonas wrote:
> jeg er ret sikker på denne her ikke har de 2 streger, men giver ingen
> garantier, der må du ringe til viewsonic herhjemme...

Det har den, det er en Aperture grille maske og ikke en 'gammeldags'
gitter/punkt maske... men lad det være sagt med det samme at de 2
'streger' ikke er noget man ser, og den højere lysstyrke og skarphed i
billedet absolut er det værd.

Fra : John

Dato : 09-09-05 23:29

Steen F. skrev:
> [...]
> max. 2500-3000 kr.
> Skal hovedsageligt bruges til billedbehandling og webapplikationer.

Mit eget valg falder på:
http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/CRTProf/P97f+SB.htm

- med mindre jeg vælger at købe brugt.

Mvh

John

Fra : Jonas

Dato : 09-09-05 23:48

:) så er vi 3 der er enige :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 13:17

4

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 13-09-05 14:32

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> 4

Jajaja.. jeg holder mig nu til min Eizo FlexScan T962... den synes jeg er
rar

--
Peter