Skærme
Fijala 3554
Plasme tv på PC
Fra : J:K.Arning

Dato : 08-09-05 14:40

Lad os nu sige at jeg vil afvikle video på et Palsma TV via vga porten fra
en pc .. jeg ved f.eks. at tv`et kan køre 1024 x 758 men da det jo er et
widescreen tv udnyttes skærmen ikke fuldt ud af PC`en.

Findes der typisk en driver til enten TV eller grafikkort som kan løse
dette problem ?

Aktuelt sidder jeg og bikser med et 43" hilips plasma TV og en mindre
Fujitsu Simens PC med onboard grafikkort.

Det jeg er ude efter er generelle erfaringer fremfor faktuelle råd om det
enkelte tv og det enkelte grafikkort

FUT dk.edb.hardware.skaerm
--
:: J.K.Arning ::

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-05 15:05

"J:K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
> Det jeg er ude efter er generelle erfaringer fremfor faktuelle råd om det
> enkelte tv og det enkelte grafikkort

Med de grafikkort jeg har haft med at gøre har det ikke været noget
problem at finde en opløsning i stil med 1280 x 720, 1366 x 768 eller andre
16:9 opløsninger - eller at lave mine egne opløsninger for den sags skyld.

--
Peter J

Fra : J:K.Arning

Dato : 08-09-05 15:17

On Thu, 8 Sep 2005 16:04:38 +0200, Peter Jensen wrote:

> Med de grafikkort jeg har haft med at gøre har det ikke været noget
> problem at finde en opløsning i stil med 1280 x 720, 1366 x 768 eller andre
> 16:9 opløsninger - eller at lave mine egne opløsninger for den sags skyld.

Ok tak for input .. jeg vil se om det er muligt at lave noget selv for med
de opløsninger som grafikkortet byder på fungerer det ikke lige nu.

--
:: J.K.Arning :: 08-09-2005 16:17:08 ::

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 15:46

J:K.Arning wrote:
> [...]
>
> Aktuelt sidder jeg og bikser med et 43" hilips plasma TV og en mindre
> Fujitsu Simens PC med onboard grafikkort.

Hvilket chipset/ onboard grafikkort er det?
CPU-Z fra www.cpuid.com kan fx fortælle det.

Hvordan har du forbundet PC og plasma? Composite, S-video, VGA eller DVI?

Zulu

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 08-09-05 16:05

J:K.Arning skrev i en meddelelse

[Snip]

> [...]
> en pc .. jeg ved f.eks. at tv`et kan køre 1024 x 758 men da det jo er et
> widescreen tv udnyttes skærmen ikke fuldt ud af PC`en.

Tja jeg hart et LCD TV 1280*768.

Her sætter jeg bare mit grafikkort til at køre i den opløsning. Det virker
fint. Så min PC udnytter hele arealet på skærmen

Mvh.
Niels