Forskel mellem et 'gamer' kort og et 'work~
Fra : Martin K. R.

Dato : 08-09-05 14:08

Jeg sidder og kigger på to grafikkort. Det ene - ASUS N7800 GTX - er et
highend gamer kort og det andet - PNY QuadroFX 3400 er et såkaldt
'workstation' kort.
Begge koster ca. 4000 kroner.

Jeg kan forstå at gamer kortet kan en masse ting som det andet ikke kan
(support for alle de teknikker der anvendes i sidste nye spil), men hvad kan
workstation kortet så som gamer kortet ikke kan?
Det er svært at se bag de marketings-technobabble udtryk der benyttes.

Ovenstående to kort er bare eksempler. Spørgsmålet er mere generelt: Hvad er
det man betaler for i et workstation kort (som man ikke får i et gamer
kort)?

Martin

Fra : Bruno

Dato : 08-09-05 16:18

Martin K. R. wrote:
> Ovenstående to kort er bare eksempler. Spørgsmålet er mere generelt: Hvad er
> det man betaler for i et workstation kort (som man ikke får i et gamer
> kort)?

Kigger på dem du nævner så handler det om bedre testede drivere og
certificeringer med diverse software, samt måske nogle få hardware
funktioner rettet på optimeringer af grafikvisning i flere vinduer samtidig.

Hvis ikke du skal arbejde prof med 3D produktioner, så køb gamer kortet.
Skal du virkelig arbejde prof, så bør du nok kigge på noget lidt på
3DLabs og det er et par trin op både mht. pris og funktionalitet.

Mvh

Bruno

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-09-05 19:58

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> [...]
> Skal du virkelig arbejde prof, så bør du nok kigge på noget lidt på 3DLabs
> og det er et par trin op både mht. pris og funktionalitet.

OK, tak. Det var også lidt det jeg selv havde indtryk af - mere stabile
drivere og måske bedre support for OpenGL.

Martin

Fra : Tom Nielsen

Dato : 09-09-05 21:18

> OK, tak. Det var også lidt det jeg selv havde indtryk af - mere stabile
> drivere og måske bedre support for OpenGL.

Det er ikke så meget fordi de (måske) er mere stabile, men nok mere fordi at
de findes til special software, og til andre platforme end windows.

- Tom