Mangler jeg strøm?
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 07-09-05 23:08

Hejsa

Jeg har lige smækket et Geforce 6600 GT i min maskine, og jeg har et par
problemer:

1) Ved opstart kommer der en lille boks, hvori der står, at grafikkortets
ydelse er sat lidt ned pga. for lidt strøm. (maskinen kører ellers uden
problemer... er gået ned med BSOD en enkelt gang, men det vil jeg ikke med
100 procents garanti tilskrive strømmangel)

2) Jeg kan ikke køre Driv3r i en ordentlig opløsning - frameraten er
elendig.

Der gik nogle dage fra, jeg satte kortet i maskinen, til den brokkede sig
over strømmangel første gang, og i det tidsrum kunne kortet (næsten) godt
trække Driv3r med (næsten) alt slået til.

I Dungeon Siege kører jeg med en framerate på 10-15 frames/sek, og det synes
jeg sgunte er imponerende - samme framerate som på det gamle Radeon 9600.
Det er lige før, den bærbare kører bedre!

Er det mangel på foder til grafikkortet, der gør, at jeg ikke får noget for
pengene? (der sidder en 350W Seasonic i maskinen nu, som skal trække Asus
K8N-E deluxe bundkort, 3 harddiske, en AMD-64 3200, 1 GB RAM, Geforce 6600
GT, 1 DVD-drev og 1 DVD-brænder og nogle blæsere)

Og (off topic) hvilken PSU skal jeg i tilfælde af en opgradering - har
studeret 500W MIST ATX12VR2 Noisekiller PSU lidt... er det toppen af poppen?

--

Mvh.

/Thomas

PS. Undskyld hvis dette bliver en dobbeltpost - problemer med at få skidtet
sendt afsted...

Fra : David Jensen

Dato : 07-09-05 23:51

"Thomas Lindgaard" skrev:

> [...]
> problemer... er gået ned med BSOD en enkelt gang, men det vil jeg ikke med

Jeg har oplevet det samme med min maskine.

4 år gammel 350W kvalitetsstrømforsyning fra Enermax skulle trække flg:

Abit IS7 bundkort
3ghz Northwood P4
2 x 512mb ram
2 x harddiske
1 x dvd-brænder
lydkort
Radeon 9800pro
+ et par USB enheder

Jeg oplevede voldsomme framerate-problemer i GTA San Andreas, som jeg
spillede en del på det tidspunkt. Desuden lavede den ene harddisk underlige
bip og klikkelyde (som om den blev startet og stoppet hele tiden).

En dag kom så fejlmeddelsen at grafikkortet ikke fik strøm nok.
Jeg byttede lidt om på strømstikkene i maskinen og det hjalp faktisk en del.
Dog lavede computeren stadig lidt bøvl indimellem.

Jeg hev så stikket helt ud af den ene harddisk som primært fungerede som
backup. Og det hjalp for alvor!

For 4 uger siden opgraderede jeg så grafikkort til et Radeon X800 XT-SE og
da det trækker mere strøm end 9800pro, så vendte problemerne tilbage igen.
Som forventet.

Nu har jeg så skiftet PSU'en ud med en 480W Antec NeoPower, og alle
problemer og ustabilitet er helt væk.

Så jeg er ikke i tvivl om at din PSU er roden til dine problemer. Men prøv
eventuelt at hive strømstikket ud af et par af dine harddiske såfremt det
altså kan lade sig gøre. Fjern måske også et rammodul hvis du har flere.
Hvis det afhjælper problemet er du i hvert fald mere sikker på at PSU'en er
problemet.

Mvh.
David

PS. Jeg kan anbefale Antec Neopower 480. Den er støjsvag og har et ganske
smart system hvor man kun behøver tilslutte de ledninger man skal bruge.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-09-05 09:43

"David Jensen" <vaagseidpistborte@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> altså kan lade sig gøre. Fjern måske også et rammodul hvis du har flere.
> Hvis det afhjælper problemet er du i hvert fald mere sikker på at PSU'en

Det lyder som et glimragende forslag - jeg må lige prøve at ofre mine
Linux-diske en overgang og se hvad der sker...

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-09-05 03:39

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
>
> 1) Ved opstart kommer der en lille boks, hvori der står, at
> grafikkortets ydelse er sat lidt ned pga. for lidt strøm. (maskinen

Og du har naturligvis husket at fodre gfxkortet med direkte strøm fra et
molex stik, eller hvad der nu passer på det kort ? De kan ikke trække strøm
nok via agp/pci-e porten længere..

9/10 der får den fejl har glemt det. Ville være dumt at købe en ny psu hvis
det bare var det som er galt :)

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-09-05 09:41

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> Og du har naturligvis husket at fodre gfxkortet med direkte strøm fra et
> molex stik

Joh - det har jeg da :)

--
Mvh.