Man har altså kun 2 klip!
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 01-09-05 07:13

Kan ikke forstå, hvorfor man siger at man har tre klip på kørekortet.

Kortet "ryger" vel ved det tredie klip. Enten har alle fået et klip fra
startet, eller også har man kun to klip.

Hvem har gennemtænkt det der klippesystem?

Vh, Lars.

Fra : anders

Dato : 01-09-05 07:23

"news.inet.tele.dk" <none@invalid> wrote in message
> [...]
> startet, eller også har man kun to klip.
>
> Hvem har gennemtænkt det der klippesystem?

Prøv at tælle på fingrene 1, 2, 3.
Hvor mange er det ?

Jeg har ingen klip, dvs at jeg kan få 2 klip og stadig køre videre, 3 klip
så er det på bænken.

Mvh
Anders - som måske har misforstået dig fuldstændigt.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-09-05 07:36

"anders" <nejtaktilspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Undskyld anonymiteten tidligere - havde opsag min express forkert. Jeg er
mig. (-;

> Prøv at tælle på fingrene 1, 2, 3.
> Hvor mange er det ?

Det er tre.

> Jeg har ingen klip, dvs at jeg kan få 2 klip og stadig køre videre, 3 klip
> så er det på bænken.

Klippekort-begreb stammer fra da HT indførte klippekortet. Her skal du først
købe nyt kort, når du har kørt 10 ture og skal køre din 11. tur. Så køber du
et nyt kort og klipper 1. klip på det nye.

Med kørekort-klippekortet bliver du skal du have et nyt ved det 3. klip.
Ikke ved det 4.

Vh, Lars.

Fra : anders

Dato : 01-09-05 08:30

"Lars Bonnesen" <none@invalid> wrote in message

> [...]
> køber du et nyt kort og klipper 1. klip på det nye.
>
> Med kørekort-klippekortet bliver du skal du have et nyt ved det 3. klip.

Aha, tak for den fine forklaring

Anders

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-09-05 09:37

> Aha, tak for den fine forklaring

Kig f.eks. på billedet her:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=3237042:img=P (så længe det er der) og
så tæl klip.

Det skal vise et "ubrugt" kort. Men egentlig skulle der kun være 2 klip på.
For du har ikke kortet, når polisen har været der 3. gang.

Vh, Lars.

Fra : Robert Piil

Dato : 01-09-05 09:42

On Thu, 1 Sep 2005 10:37:16 +0200, "Lars Bonnesen" <none@invalid>
wrote:

>Det skal vise et "ubrugt" kort. Men egentlig skulle der kun være 2 klip på.
>For du har ikke kortet, når polisen har været der 3. gang.

Det er mugligt jeg har forstået det forkert, men det er da en betinget
frakendelse efter det tredjeklip, så hvis man består teori og praksis
- så beholder man vel pappet?
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Rander

Dato : 01-09-05 12:46

Thu, 01 Sep 2005 10:42:01 +0200 brugte Robert Piil 14 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Det er mugligt jeg har forstået det forkert, men det er da en betinget
>frakendelse efter det tredjeklip, så hvis man består teori og praksis
>- så beholder man vel pappet?

Ja, tre klip indenfor en tre-års periode (to klip hvis du har haft kørekort
i mindre end tre år) udløser to års betinget frakendelse. Så har du tre
måneder til at bestå teori- og køreprøve, så må du køre videre (du må også
godt køre i de tre måneder). Dumper du er det farvel til kortet, indtil du
består.

Har du kørekort til flere kategorier (f.eks. B+E) og dumper tre gange, så
mister du alt og skal starte forfra med først at bestå kategori B, og
herefter "læse videre" til kategori E...

Hvis du så indenfor de to års betinget frakendelse bliver taget i en ny
forseelse, der i sig selv medfører ubetinget frakendelse, så bliver du
stillet for en dommer der idømmer dig en ubetinget frakendelse på min. 6
måneder...

http://rander.dk (temporarily down!)

Jesus gik bare forbi et kors, og så blev han pludselig slået med en
kæp og naglet fast imod sin vilje. Så korsede han sig! (Halvor, 6 år)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 13:13

Lars Bonnesen wrote:
> [...]
> et nyt kort og klipper 1. klip på det nye.
> Med kørekort-klippekortet bliver du skal du have et nyt ved det 3. klip.

Ja, men *efter* det 3. klip.

Ganske ligesom du køber et nyt buskort *efter* det 10. klip.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-09-05 09:40

"news.inet.tele.dk" <none@invalid> skrev i en meddelelse
> Kan ikke forstå, hvorfor man siger at man har tre klip på kørekortet.

> Kortet "ryger" vel ved det tredie klip. Enten har alle fået et klip fra
> startet, eller også har man kun to klip.

Selvfølgelig ryger kortet ved 3. klip. Når der er 3 klip på det, så
forsvindere det jo fuldstændigt når du klipper 3. gang.

;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-09-05 13:18

news.inet.tele.dk wrote:
> [...]
> startet, eller også har man kun to klip.
>
> Hvem har gennemtænkt det der klippesystem?

Med bussen skal du klippe før du kører - med bilen må du køre før du
klipper.

--
vh
Torben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-09-05 12:23

Torben Scheel wrote:

> Med bussen skal du klippe før du kører - med bilen må du køre før du
> klipper.

Ja, men begge steder gælder det, at man ikke må køre såfremt at man ikke har
nogen klip tilbage

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-09-05 14:59

Per Beer Hansen wrote:

> Ja, men begge steder gælder det, at man ikke må køre såfremt at man ikke har
> nogen klip tilbage

hvis #10 på buskortet er nyklippet må du godt..

--
vh
Torben

Fra : SG

Dato : 01-09-05 20:10

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> hvis #10 på buskortet er nyklippet må du godt..

Hvis det 3. klip på kørekortet er nyklippet, må du også godt køre videre.

Du har jo 3 måneder til at bestå køreprøven igen (=købe et nyt klippekort),
inden kortet bliver inddraget.

-SG

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 01-09-05 21:33

"SG" <ssamsonice-FD@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Hvis det 3. klip på kørekortet er nyklippet, må du også godt køre videre.
>
> Du har jo 3 måneder til at bestå køreprøven igen (=købe et nyt

Ok - det synspunkt er det det mest skæve i denne tråd efter min mening.

Nå, men det korte af det lange er, at må "dumme sig" to gange med
tre-klipsystemet før fælden klapper.

Vh, Lars.

Fra : SG

Dato : 02-09-05 19:03

"Lars Bonnesen" <none@invalid> wrote in

> Ok - det synspunkt er det det mest skæve i denne tråd efter min
> mening.

Tjaa, det var nu også meningen - mest for at illustrere hvor "skæv"
sammenligningen mellem et busklippekort og et klip i kørekortet er.

> Nå, men det korte af det lange er, at må "dumme sig" to gange med
> tre-klipsystemet før fælden klapper.

Øhh, nej. Hvis du dummer dig to gange, klapper fælden da ikke.

Du må dumme dig tre gange, og først der klapper fælden. Du kan dog sagtens
køre videre med det tredje klip i et vist tidsrum, og lige præcis derfor
kan ordningen da ikke være andet end et tre-klips-system.

Sætningen "Jeg kører rundt med mit tredje klip" eller lignende formulering
vil jo blive sagt rigtig mange gange, så derfor jo:

Du har 3 klip.

-SG

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-09-05 19:58

"Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev
> Nå, men det korte af det lange er, at må "dumme sig" to gange med
> tre-klipsystemet før fælden klapper.

Det kommer an på hvor nyt dit kørekort er.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 13:11

news.inet.tele.dk wrote:
> [...]
> startet, eller også har man kun to klip.
> Hvem har gennemtænkt det der klippesystem?

Et buskort med 10 klip har jo heller ikke kun klip til 9 ture. Når du
har brugt det 10. klip er kortet ikke mere værd.

Det, næsten, samme for kørekortet efter det 3.klip.

Fra : Non-Desperado

Dato : 01-09-05 13:41

> [...]

>Kortet "ryger" vel ved det tredie klip. Enten har alle fået et klip fra
>startet, eller også har man kun to klip.

Noget helt andet i den forbindelse er:

Hvad sker der hvis man får de 3 klip indenfor 3 år ?
Kortet ryger, ja, men hvis man generhverver det efter en ny
prøve, er man så at regne for en 2-klipsbilist eller en
3-klipsbilist ?

Eller har det med 2 klip kun med alder at gøre ?

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.