Prisstigning på benzin og diesel!
Fra : DaFosia

Dato : 31-08-05 13:00

Det er da en stigning der vil noget......

http://www.ok.dk/Priser/Prisaendring/Prisaendring.htm

31-08-2005
Prisstigning på benzin og olie den 1. september 2005
Fra torsdag den 1. september 2005 hæver OK listepriserne som følger:

Benzin: + 58 øre pr. liter inkl. moms
Svovlfri diesel (detail): + 18 øre pr. liter inkl. moms
Øvrige dieselprodukter: + 180 kr. pr. 1000 liter inkl. moms

Fyringsolie: + 180 kr. pr. 1000 liter inkl. moms
Fuel: + 70 kr. pr. 1000 kg ekskl. moms

OK's priser er herefter:
OK Benzin 92 blyfri: kr. 10,62 pr. liter
OK Benzin 95 blyfri: kr. 10,68 kr. pr. liter
OK Benzin 95: kr. 10,85 kr. pr. liter

OK Svovlfri Diesel (detail): kr. 8,94 pr. liter
OK Fyringsolie Basis: kr. 8.127,- pr. 1000 liter

Baggrunden for den rekordstore prisstigning på benzin er orkanen
Katrinas hærgen.
Især raffinaderierne i den Mexicanske Golf er blevet hårdt ramt, og
det har udløst stor frygt for mangel på færdig-raffinerede
olieprodukter.

Benzinprisen er særligt følsom i denne situation, fordi benzinlagrene
i verdens mest benzinforbrugende nation USA i øjeblikket er små, og
det udløser opkøb af benzin også i Europa.

Fra : Frederik C

Dato : 31-08-05 13:24

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hhmmm, hvis vi når 11 kr. literen, så ved jeg altså ikke, hvad jeg gør...

Sansynligvis ingenting...

Mvh.

Frederik

Fra : Moller

Dato : 31-08-05 13:28

Frederik C wrote:

> Hhmmm, hvis vi når 11 kr. literen, så ved jeg altså ikke, hvad jeg gør...
>
> Sansynligvis ingenting...

   Yeps, ingenting.... vi pev da den gik over 7Kr... 8kr... og da vi så
9Kr. snakkede folk om det offentlige, og straks satte DSB alle deres
toge ned i hastighed... nu ser vi 10Kr. og måske snart 11Kr... men en
krones værdig osv. omlagt til under oliekrisen, så er det slet ikke
slemt endnu :) den kan komme meget højere op, men igen der er folk der
berøres hårdt allerede nu. Men alternativet er de sygeste ventetider på
togende i mands minde :( så hellere punge lidt ud til benzinen, og få de
ekstra timers fritid.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 13:37

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu. Men alternativet er de sygeste ventetider på togende i mands minde
> :( så hellere punge lidt ud til benzinen, og få de ekstra timers fritid.

Hej Lars.

Ja du har jo også fået en bid vej du skal køre nu, så der ryger jo lidt
midler til brændstof :-/

Var formsten ude og lufte BMW'en forleden, og kom forbi Vordingborg/Mern
området af de dejlige små veje, ærgerligt jeg ikke havde din adresse, for så
havde du sq' fået lov til at give en kop kaffe

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 13:31

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Hhmmm, hvis vi når 11 kr. literen, så ved jeg altså ikke, hvad jeg gør...
>
> Sansynligvis ingenting...
>
> Mvh.
>
> Frederik

Næh...der er ikke noget at gøre ved det :-/

Så i går at Shell Dalby/Haslev ville have 9.01 kr. for en liter diesel, og
alle benzin typerne var over 10.-- kr. literen !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Frederik C

Dato : 31-08-05 13:34

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:4ea31$4315a326$3e3d84b8$5588@news.arrownet.dk...

> [...]
>
> Så i går at Shell Dalby/Haslev ville have 9.01 kr. for en liter diesel, og
> alle benzin typerne var over 10.-- kr. literen !

O tempora o mores...

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 13:39

> O tempora o mores...
>
> Mvh.
>
> Frederik

Hej.

Der tabte du mig !, jeg var mest aktiv i frikvartererne i skolen

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 31-08-05 14:02

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Der tabte du mig !, jeg var mest aktiv i frikvartererne i skolen

Så (ifbm Tønder Festival ;-}) fyringsolie i Aventoft/Tyskland til 5,09
kr/liter.
Altså bør der være et afgiftfritagelsespotentiale (pyh!), som regeringen
kunne lege lidt med.
mvh fvm

Fra : Frederik C

Dato : 31-08-05 14:09

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:ba646$4315a4f1$3e3d84b8$6201@news.arrownet.dk...

> [...]
>
> Hej.
>
> Der tabte du mig !, jeg var mest aktiv i frikvartererne i skolen

Ditto, men jeg har læst en del Asterix.

O hvilke tider, hvilke skikke...

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 15:53

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da en stigning der vil noget......

> http://www.ok.dk/Priser/Prisaendring/Prisaendring.htm

Først....GRRR du har ikke sat din newsreader op til at man kan svare på dit
indlæg uden selv at skulle indsætte en masse >>>>>>>>

og så ....for f*anden i den hede hule h*lvede, s*u og s*tan......hvorfor
bygger de narrehatte ikke nogle flere raffinaderier så vi kan få prisen på
olie og benzin ned på et tåleligt leje?

Det er da direkte ødelæggende for hele verdensøkonomien at
produktionsapparatet ikke kan følge med efterspørgslen.....mage til
skvatmikler af politikere....se så at komme igang NUUUUUUU.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 16:14

> [...]
> produktionsapparatet ikke kan følge med efterspørgslen.....mage til
> skvatmikler af politikere....se så at komme igang NUUUUUUU.

Helt enig.........og så lad os for h****** få en afgiftslempelse, på
rapsolie og partikel filtre !
det er da helt ude i hampen at alt dansk produceret rapsolie (der ligger et
firma på fyn), smides til Tyskland !, jeg havde ikke noget imod at C5'ern,
lugtede af grillbar

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : anders majland

Dato : 31-08-05 17:54

> jeg havde ikke noget imod at C5'ern, lugtede af grillbar

Den er vel også omtrent stor nok til at en grill og friture kunne monteres
fast i bagagerummet og den så kunne spare på afgiften som "camper" .. Men
der mangler nok alligevel noget ståhøjde

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 20:53

meddelelse news:4315e205$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...

> Den er vel også omtrent stor nok til at en grill og friture kunne monteres
> fast i bagagerummet og den så kunne spare på afgiften som "camper" .. Men
> der mangler nok alligevel noget ståhøjde

He-he...Det var måske en ide

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-05 16:49

> og så ....for f*anden i den hede hule h*lvede, s*u og s*tan......hvorfor
> bygger de narrehatte ikke nogle flere raffinaderier så vi kan få prisen på
> olie og benzin ned på et tåleligt leje?

De er faktisk i fuld gang, men de rejses jo ikke på én dag.

Alt imens kører vi andre videre med et gammelt og total nedslidt
raffinaderi, i Fredericia, der efterhånden er så faldefærdig, at det er
spørgsmålet, om det stadig er sikkerhedsmæssigt forsvarligt at benytte det!

Fra : Johnt

Dato : 30-08-05 19:51

> De er faktisk i fuld gang, men de rejses jo ikke på én dag.

Et raffinaderi koster mange 5 mia kr. at bygge, så der er nok ikke så mange
som lige får lyst til at lave et. Derudover skal der sikkert en masse
godkendelser til, samt være mulighed for at finde den rette beliggenhed i
forhold til levering af råolien.

> [...]
> raffinaderi, i Fredericia, der efterhånden er så faldefærdig, at det er
> spørgsmålet, om det stadig er sikkerhedsmæssigt forsvarligt at benytte

Der er to raffinaderier i Danmark. Et i Frederecia og et i Kalundborg. Begge
er gamle fra 1960´erne, men jeg tror ikke at de er faldefærdige, eller at
der er sikkerhedsproblemer. Hvorved du det fra ?

Hilsen
Johnt

Fra : Henrik B.

Dato : 01-09-05 08:55

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse

> Der er to raffinaderier i Danmark. Et i Frederecia og et i Kalundborg.
> Begge er gamle fra 1960´erne, men jeg tror ikke at de er faldefærdige,
> eller at der er sikkerhedsproblemer. Hvorved du det fra ?

Fra min tidligere daglige gang på Raffi i Fredericia. Du kan jo bare se på
deres statistik over alvorlige uheld, indenfor de senste 5 år. Den er list
skræmmende, og med en stigende tendens.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-09-05 08:57

> [...]

> masse godkendelser til, samt være mulighed for at finde den rette
> beliggenhed i forhold til levering af råolien.

Nu er det så heller ikke i Danmark, man er ved at bygge nyt, men derimod
bl.a. i Mellemøsten og USA.

> Der er to raffinaderier i Danmark. Et i Frederecia og et i Kalundborg.
> Begge er gamle fra 1960´erne,

Shell i Fredericia blev indviet i begyndelsen af 70'erne.

Fra : Robert Piil

Dato : 31-08-05 21:25

On Wed, 31 Aug 2005 16:53:27 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Først....GRRR du har ikke sat din newsreader op til at man kan svare på dit
>indlæg uden selv at skulle indsætte en masse >>>>>>>>

....og du er sikker på det ikke er din egen newsreader der er defekt?
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-08-05 23:01

DaFosia wrote:
> Benzin: + 58 øre pr. liter inkl. moms
> Svovlfri diesel (detail): + 18 øre pr. liter inkl. moms
> Øvrige dieselprodukter: + 180 kr. pr. 1000 liter inkl. moms

Godt man kører (mest) diesel...