Erstatning ved parkeringsskade
Fra : Kim Eichen

Dato : 27-08-05 15:42

Hej gruppe

Jeg fik en mindre skade i min ene bildør i dag, fordi en eller anden klaphat
parkerede langt inde i min bås og knaldede døren ind i min.
Jeg tog så nogen billeder af det.
Mit spørgsmål er så, er det jeres erfaring at jeg vil får erstatning hvis
syndere ikke vil vedkende sig det på trods af at jeg har taget billeder af
scenariet?

Det skal selvfølgelig lige nævnes at vedkommende selvfølelig ikke efterlod
en seddel, hvilket jeg desværre har til gode at opleve efter at have fået
utallige lignende skader.

Mvh Kim Eichen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-08-05 15:56

> [...]
> en seddel, hvilket jeg desværre har til gode at opleve efter at have fået

Du vil selvfølgelig få erstatning fra din kaskoforsikring - men du må jo
selv stå for selvrisiko og evt. bonustab, præmiestigning og hvad alt sådan
noget djævelskab hedder.
Hvis ikke du har vidner og ved hvem skadevolderen er, så er der kun dig selv
og din kaskoforsikring til at betale gildet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-08-05 16:29

> [...]
> Hvis ikke du har vidner og ved hvem skadevolderen er, så er der kun dig
> selv og din kaskoforsikring til at betale gildet.

Jeg ved jo godt hvem skadevolderen er med mindre bilen selvfølgelig er
stjålet (jeg tog som nævnt nogle billeder herunder et af nummerpladen)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-05 17:01

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in

> Jeg ved jo godt hvem skadevolderen er med mindre bilen selvfølgelig er
> stjålet (jeg tog som nævnt nogle billeder herunder et af nummerpladen)

Jamen så er det bare at melde det til politiet. Og det ville jeg gøre da
han umuligt kan være uvidende om at have ødelagt din bil og derfor skal
meldes for hærværk.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : HKN

Dato : 27-08-05 16:01

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
efterlod
> en seddel, hvilket jeg desværre har til gode at opleve efter at have

Har du nummeret på bilen? Er der evt lakrester fra modpartens bil på din
dør? Tog du billedet, da han/hun knaldede døren op i din?

Mon du ikke selv kender svaret

(og mon ikke din selvrisiko overstiger, hvad det koster at få udbedret?)

Men r..ærgeligt! Der er nogen som ingen respekt har for andres ejendele.

Mvh
Henrik

It has removed 3 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-08-05 16:28

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du nummeret på bilen? Er der evt lakrester fra modpartens bil på din
> dør? Tog du billedet, da han/hun knaldede døren op i din?

Der sidder ikke lakrester på., men lakken er slået af på lidt af min dør.
Ja, jeg tog billeder af scenariet herunder modpartens nummerplade samt
kanten af døren, på hvilken det kunne ses at det ikke var første gang at den
blev knaldet ind i en anden bildør.

> Mon du ikke selv kender svaret

Nej, det er derfor jeg spørger, hvor jeg har trods alt en hvis form for
dokumentation.

> (og mon ikke din selvrisiko overstiger, hvad det koster at få udbedret?)

Det var nu ikke min plan at det skulle være min forsikring, der skuille
betale.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-05 16:44

Kim Eichen wrote:
> [...]
> nummerplade samt kanten af døren, på hvilken det kunne ses at det
> ikke var første gang at den blev knaldet ind i en anden bildør.

Hvor så du det fra?

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 28-08-05 08:38

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syndere ikke vil vedkende sig det på trods af at jeg har taget billeder af

Jeg tror simpelthen ikke på at du får noget som helst godskrevet. I og for
sig kunne det have været en eller anden anden klaphat som har banket døren
ind, da du skriver at der ikke er nogle lakrester på modpartens bil.
Principielt kunne du bare have taget nogle billeder af en tilfældig bil der
holdt ved siden af din bil.

> Det skal selvfølgelig lige nævnes at vedkommende selvfølelig ikke efterlod
> en seddel, hvilket jeg desværre har til gode at opleve efter at have fået
> utallige lignende skader.

Ja sådan er det desværre nu en gang. Fjolser og ignoranter er der rigeligt
af.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 10:07

> [...]
> en seddel, hvilket jeg desværre har til gode at opleve efter at have fået

Nogle siger at hvis skaden er sket ved Bilka, så går de ind og erstatter
skaden

--
Tom